خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد:

استفاده از ظرفیت مددجویان کمیته امداد در هلال احمر

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با همکاری جمعیت هلال‌احمر، مددجویان کمیته امداد پس از دریافت آموزش‌های مقابله با بحران و بلایای طبیعی، به صورت داوطلب در خانه‌های هلال سراسر استان مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۹۲۲۲۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهرعلی حق گویان در مراسم رونمایی از طرح یاس که به همراه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین و به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان با سراسر کشور انجام شد، بیان کرد: "طرح یاس" در راستای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد در ابعاد فرهنگی، روان‌شناختی و اجتماعی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد آغاز شده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در قالب طرح یاس از ظرفیت جامعه مددجویی تحت حمایت کمیته امداد به عنوان نیروی امدادی و داوطلب پس از ارائه آموزش‌های لازم در زمینه های مقابله با بحران و بلایای طبیعی، به صورت داوطلب در خانه‌های هلال سراسر استان بهره خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: مددجویان پس از دریافت آموزش‌های لازم، خانه های هلال سراسر استان مستقر شده واز ظرفیت آنان در مواقع بحران با رویکرد ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری خانواده و جامعه محلی استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح با هدف افزایش عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین خانواده‌های تحت حمایت و همچنین ایجاد شبکه فعال مدیریت بحران اجرا می‌شود.

حق گویان بر نقش ارتقای فرهنگی مددجویان در فرآیند توانمندسازی تاکید کرد و همزمانی آغاز طرح یاس با سالروز ورود کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) به سرزمین ایران را موجب مبارکی این طرح عنوان کرد و گفت: از آذرماه فرآیند شناسایی و معرفی داوطلبان به هلال احمر آغاز خواهد شد و امیدواریم در ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۰ شاهد حضور مددجویان آموزش‌دیده کمیته امداد در خانه‌های هلال باشیم.

در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: خانه های هلال موقعیت و ظرفیت مناسبی برای آموزش و مهارت ورزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

حسن آصفی تصریح کرد: اکنون جامعه هدف و تعداد سهمیه های اجرای این طرح مشخص شده که به صورت پایلوت اجرا می شود و امیدواریم با تعامل دو سویه به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت مالی و معنوی کمیته امداد و با استفاده از ظرفیت نیروهای جمعیت هلال احمر، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر اقشار آسیب پذیر، تحت پوشش خدمات آموزشی قرار می گیرند و می توان از این فرصت در بحران ها و بلایای طبیعی نیز استفاده کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآورشد: طرح « یاس» طی فرآیندی مشخص و با انجام هماهنگی با مدیران عامل استان ها و مدیران کل کمیته امداد برای شناسایی مکان های مورد نظر، ایجاد خانه های هلال، معرفی دبیرخانه سازمان جوانان و کمیته امداد در اجرای طرح، تأسیس و آماده سازی خانه های هلال، انتخاب افراد واجد شرایط تشکیل بانک های اطلاعاتی برای شروع آموزش و برگزاری آزمون ها، صدور کارت عضویت و اجرای طرح براساس تقویم اجرایی، انجام می شود.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها