بیش از ۲۴ هزار خدمت سلامت به عشایر لرستان ارائه شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شش ماهه دوم سالجاری بیش از 24000 خدمت سلامت به عشایر استان ارائه شده است.
کد خبر: ۹۲۹۲۳۲۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مریم کوشکی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات سلامت برای جمعیت عشایری و روستایی 23 هزار و 887 نفری از توابع سه شهرستان خرم آباد، پلدختر و چگنی ارائه شده‌اند.

وی اظهار کرد: این برنامه در راستای طرح مشترک وزارت بهداشت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای عشایر و روستاییان مناطق جنگی و مناطق پشتیبان جنگی مانند لرستان انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه تصریح کرد: در این برنامه هزار و 353 مورد ویزیت پزشک عمومی و به همین تعداد نسخه دارویی برای مراجعه کنندگان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین هزار و 262 مورد ویزیت تخصصی شامل تخصص کودکان، زنان و زایمان، داخلی و جراحی عمومی به انضمام همین تعداد نسخه دارویی ارائه شده است.

کوشکی با اشاره به مراقبت بیش از 2 هزار و 140 کودک زیر 5 سال در این برنامه، گفت: برای 88 نفر واجدالشرایط واکسیناسیون انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد: باتوجه به شیوع ویروس "کووید 19" در کشور غربالگری کرونا برای بیش از 5 هزار و 200 نفر انجام و از 13 مورد مشکوک نمونه گیری شد.

وی اظهار کرد: بیش از 6 هزار و 500 مورد اقلام بهداشتی شامل ماسک، الکل و مایع دستشویی نیز در بین عشایر و روستاییان این مناطق توزیع شد.

کوشکی مقوله ی آموزش سلامت را برای عشایر و روستاییان ضروری دانست و گفت: در این طرح بیش از 6 هزار بسته آموزشی سلامت از جمله بروشور، تراکت و پمفلت در بین این جمعیت خدمت دیده توزیع شد.

معاون بهداشت دانشگاه تصریح کرد: دیگر خدمات مهم ارائه شده در این هماورد 191 خدمت دندانپزشکی، 51مورد آزمایش های روتین بارداری، 173 خدمت آزمایشگاهی و 133 مورد ارجاع به آزمایشگاه های مرجع بود که انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها