خبرهای داغ:
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در خصوص افرادی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود اما علامت ندارند گفت: بهتر است این افراد به هیچ عنوان احساس ترس نکرده، قرنطینه خانگی را رعایت و داروهای تجویزی را مصرف کنند.
کد خبر: ۹۲۹۲۵۲۰
|
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

توصیه‌های معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به بیماران کروناییدکتر عاطفه سمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد در پاسخ به اینکه افرادی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود اما علامت ندارند چه باید کرده و چه زمانی به مراکز درمانی مراجعه کنند، اظهار داشت: بهتر است افرادی که تست آنها مثبت شده به هیچ عنوان احساس ترس نکرده، قرنطینه خانگی را رعایت و داروهای تجویزی را مصرف کرده ومصرف مایعات گرم، سوپ، میوه و سبزیجات تازه را نیز فراموش نکنند.

وی تصریح کرد:همچنین توصیه می‌کنیم مبتلایان مثبت در مدت قرنطینه در خانه به آرامی ورزش کنند و با دمیدن در بادکنک تمرین نفس کشیدن عمیق داشته باشند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: پوشیدن لباس گرم و روزی 20 دقیقه در بالکن یا حیاط منزل قدم زدن و یا باز کردن پنجره‌های اتاق در ساعاتی از روز نیز به این افراد توصیه می‌شود.

وی همچنین در خصوص اینکه چه کسانی لازم است به بیمارستان مراجعه کنند، گفت: افراد تب‌داری که به رغم مصرف تب‌بر و بعد از چهار روز تبِشان فرو نمی‌نشیند، افراد بالای ۶٠ سال، اگر افت فشار خون پیدا کرده‌اند و یا دچار خواب آلودگی شده‌اند، افرادی که اسهال شدید دارند و یا استفراغ و تهوع زیاد به آنها اجازه نمی‌دهد، چیزی بخورند و افراد دارای تنگی نفس که علائم آنها با فعالیت بدتر شده و با سرفه همراه بوده، لازم است به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات