خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۰ هزار و ۷۹۲ نفر در استان همدان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این تعداد شامل ۷ هزار و ۸۹۸ نفر بستری مثبت و ۱۲ هزار و ۸۳۱ نیز بیمار سرپایی می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۹۲۹۰۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

ابتلای ۲۰۷۹۲ نفر به ویروس کرونا در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رشید حیدری مقدم در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار داشت: ۲۰ هزار و ۷۹۲ نفر در استان همدان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این تعداد شامل ۷ هزار و ۸۹۸ نفر بستری مثبت و ۱۲ هزار و ۸۳۱ نیز بیمار سرپایی می‌شوند.

وی افزود: شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان به یک هزار و ۱۰۰ نفر رسیده بود که هم اینک این آمار به ۹۵۰ بیمار کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در موج اول اپیدمی ویروس کرونا روزانه ۷۰ نفر، موج دوم روزانه ۱۲۵ نفر و در موج سوم روزانه ۱۴۰ بیمار در بیمارستان بستری می شدند که از این تعداد نتیجه آزمایش ۲۸ نفر در موج اول، ۵۰ نفر در موج دوم و ۱۲۰ بیمار در موج سوم مثبت شد.

وی با بیان اینکه تا ظهر روز گذشته آمار متوفیان کرونایی استان به یک هزار و ۶۳ نفر رسید، گفت: میانگین مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در موج اول این اپیدمی چهار نفر در روز و موج دوم هشت نفر در روز بود که در موج سوم روزانه به ۱۵ نفر افزایش یافته است.

حیدری مقدم اظهار داشت: عامل اصلی ابتلا به کرونا در چهار ماه گذشته برگزاری مجالس عزا و عروسی، تجعات بوده که این آمار به تازگی کاهش یافته و به ۳۹ درصد رسیده اما سهم آلودگی درون خانگی نیز افزایش و به ۵۳ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: زندگی در اماکن پُر تراکم ۲ درصد و رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی ۶ درصد در ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان تاثیر داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۷۲ رسته از صنوف و مشاغل و اماکن پروتکل‌های ابلاغی را رعایت کردند و کمترین میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی مربوط به پایانه‌های مسافربری با ۲۵ درصد، مراکز شماره‌گذاری ۵۰ درصد و آرامستان با ۶۸ درصد است.

وی گفت: استان همدان دارای ۲۵ مرکز ۱۶ ساعته است که پنج مرکز آن در شهرستان همدان قرار دارد و در صورت مراجعه افرادی دارای علائم بیماری، از آنها تست کرونا به صورت رایگان گرفته می شود.

حیدری مقدم اظهار داشت: چندین دستگاه «پی سی آر» نمونه گیری از بیماران را از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب انجام می‌دهند که برهمین اساس روزانه از یک هزار مراجعه کننده تست دریافت می‌شود.

وی با ذکر محدودیت‌های موجود در زمینه نیروی انسانی و دستگاه و تجهیزات افزود: در صورت اختصاص «رپید تست» می‌توان تعداد نمونه‌گیری از بیماران را تا ۴ هزار مورد در روز افزایش داد و این دستگاه هزینه تست را نیز کاهش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد: آزمایش کرونا روزانه ۶۰۰ میلیون تومان و ماهه ۱۸ میلیارد تومان هزینه در بردارد و همه کسانی که به هر دلیل تست می دهند نتیجه تست آنها به صورت پیامکی به آنها اطلاع رسانی می‌شود.

وی از اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان خواست پایگاه سنجش دانش‌آموزان در بدو ورود را به مدت ۲ هفته تعطیل کند چرا که نوآموزان می‌توانند به عنوان ناقل سالم، بیماری را وارد خانه کنند.

حیدری مقدم همچنین از ستاد کرونا خواست با توجه به اجرای خوب و تاثیر مثبت بسته شدن بلوار ارم شهر همدان، نسبت به اعمال محدودیت در بلوار جوان نیز اقدام شود چرا که اعمال محدودیت تردد و ترافیکی در برخی محورهای پرتردد شهری مانع از تجمع خانواده ها در سطح می شود.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات