خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

ستاد مردمی باید در زمینه فرهنگ ‌سازی ورودی جدی داشته باشد

امام جمعه همدان بابیان اینکه ستاد مردمی باید در زمینه مسائل فرهنگ‌سازی ورودی جدی داشته باشد، گفت: گاهی به دلایلی رعایت مسائل بهداشتی کم رنگ‌تر از گذشته شده است که در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه هستیم.
کد خبر: ۹۲۹۳۴۳۷
|
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶

ستاد مردمی باید در زمینه مسائل فرهنگ‌سازی ورودی جدی داشته باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در کارگروه سازماندهی و مشارکت‌های مردمی استان همدان، با تقدیر از اقدامات همه نهادها و گروه‌های جهادی و مردمی در عرصه مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: درست است که دبیری این ستاد بر عهده بسیج است و کمیته‌های آن نیز از نهادهای حاکمیتی است، اما آنچه باید ظهور و بروز داشته باشد و عملیاتی شود، ورود خود مردم در عرصه مقابله با بیماری است.

وی با بیان اینکه باید برای بسیج شدن مردم تلاش کنیم، گفت: هر جا که سابقه حضور و مشارکت مردم را داریم با موفقیت‌های خوبی مواجه بوده‌ایم بنابراین به خصوص در برخی از کمیته‌ها که در گذشته حضور مردم کمرنگ بوده، باید تلاش کنیم تا به معنای واقعی مردم را پایه کار بیاوریم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ستاد مردمی باید در زمینه مسائل فرهنگ‌سازی ورودی جدی داشته باشد، مطرح کرد: گاهی اوقات به دلیل خستگی مردم و یا مشکلات مالی، رعایت مسائل بهداشتی کم رنگ‌تر از گذشته شده است، بنابراین در این زمینه نیازمند توجه به فرهنگ‌سازی در جامعه داریم.

وی رفع مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری را از دیگر وظایف این کارگروه برشمرد و عنوان کرد: در کنار بحث فرهنگ‌سازی، باید بتوانیم ضمن شناسایی افرادی که دارای مشکلات مالی هستند، همانند حرکتی که در گذشته پس از فرمایشات حضرت آقا انجام شد، به کمک‌های مومنانه بپردازیم.

شعبانی افزود: توجه به وضعیت خود کادر درمان نیز از موارد ضروری است که باید نسبت به آن برنامه‌ریزی جدی توسط ستاد صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کادر درمانی ما پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی، خسته شده‌اند، گفت: ستاد مردمی و گروه‌های جهادی ما با آموزش‌ها و دوره‌هایی که گذرانده‌اند آماده حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای کمک به کادر درمان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تجربه موفقی از حضور طلاب و گروه‌های جهادی و بسیج در کمک به کادر درمان در سراسر کشور وجود دارد، عنوان کرد: البته کار تخصصی به معنا خاص، مد نظر ما نیست، اما این افراد می‌توانند در عرصه عمومی و انجام کارهای بیماران به کمک کادر درمان بروند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب استان آمادگی کامل برای کمک به کادر درمان را دارا هستند، گفت: طلاب حوزه علمیه همدان با تمام وجود حاضر هستند تا هر جا که ستاد استان لازم ببیند برای مقابله با این ویروس ورود کنند.

شعبانی خواستار توجه جدی به راهکارهای پیشگیری ابتلا به کرونا شد و مطرح کرد: ما بین طب سنتی و طب جدید نباید حس رقابت ایجاد شود بلکه باید هر آنچه به اصلاح وضعیت بیماران کمک می کند، اجرایی و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: داروهایی که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود و یا طب سنتی، درمان قطعی این بیماری نیست، اما یک بخشی از طب سنتی ما همچون دارویی که آقای قادری تولید کرده‌اند می‌تواند در این عرصه برای درمان کمک کند بنابراین ستاد استانی و ستاد ملی نباید از آن غافل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در روند انجام کار باید از موازی کاری‌ها جلوگیری کنیم، گفت: در کار تشکیلاتی گاهی با تداخلاتی مواجه هستیم بنابراین نیازمند تدبیری در این راستا هستیم تا از موازی‌کاری‌ها نجات پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه محور فعالیت ستاد مردمی در محلات مساجد و پایگاه‌های بسیج است، مطرح کرد: جایگزینی به جای مساجد نمی‌توان در محلات نام برد، چراکه هم در عرصه کمک‌های مومنانه، فرهنگ‌سازی و شناسایی مشکلات محله و افرادی که دچار مشکل شده‌اند مسجد و پایگاه های بسیج دارای نقشی اصلی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات