مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در گفت و گو با بسیج خبر داد
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از افتتاح ۲ هزار ۸۸۷ پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۳۵۵۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
سردار محمد زهرایی پیش از ظهر امروز  در حاشیه آیین افتتاح سالن ورزشی چند منظوره روستای اتو شهرستان سوادکوه در گفت و گو با خبرنگار بسیج ضمن گرامیداشت هفته بسیج، از افتتاح ۲ هزار ۸۷۸ پروژه محرومیت زدایی در سراسر کشور خبر داد و گفت: به طور کلی امسال  ۱۰ هزار ۲۳۳ پروژه محرومیت زدایی در برنامه قرار گرفت و  ۲۹۷ تفاهم نامه در استان‌ها وشهرستان‌ها با دستگاه‌های اجرایی منعقد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اعلام اینکه ۴ هزار ۹۰۰ پروژه محرومیت زدایی همزمان  امروز به بهره برداری می‌رسد، افزود: امروز در استان مازندران هم ۳۶ پروژه راه سازی با همکاری دستگاه اجرایی و ۱۹۵ طرح محرومیت زدایی با موضوع فرهنگی و ورزشی به بهره برداری رسید.

سردار زهرایی در ادامه با تصریح بر اینکه  یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی کمک به دولت در محرومیت زدایی است، اضافه کرد: بسیج سازندگی به عنوان خادم مردم در اجرای پروژه‌های زودبازده با اولویت روستا‌ها و محلات حاشیه شهر کمک کار دولت و نهادی‌های انقلابی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه پروژه‌های محرومیت زدایی به صورت موضوعی دنبال خواهد شد، گفت: پروژه‌های آب رسانی در سمنان و امروز هم پروژه‌های فرهنگی و ورزشی و نیز راهسازی در مازندران به نمایندگی از کشور، افتتاح شد.

سردار زهرایی  مقابله با فقر و محرومیت را ماموریت اصلی در بسیج دانست و افزود: بسیجیان به عنوان  فرزندان، ولی امر مسلمین جهان و نسل سلیمانی پای کار هستند و  پایگاه‌های  مقاوت و نواحی بار اصلی عملیات اجرایی محرومیت زدایی را به دوش می‌کشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه به رونمایی از بزرگترین رویداد رسم هجرت، به نام «نسل سلیمانی»، هم خبر داد و گفت: این برنامه توانمندی سازی ۵ هزار گروه جهادی در هر فصل را بعهده دارد که هر کدام از جهادگران بسیجی یک سیلمانی برای، حضرت، ولی امر هستند و در طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی به صورت تخصصی ورود پیدا می‌کنند.

سردار زهرایی در بخش دیگری از سخنان خود به نهضت کمک‌های مومنانه هم اشاره کرد و یادآور شد: در دو مرحله نضهت کمک مومنانه که مرحله اول آن با فرمان رهبر معظم انقلاب از ۱۵ شعبان شروع شد، بالغ بر ۱۰ میلیون بسته معیشتی،۵ میلیون بسته بهداشتی، ۲۱ میلیون پرس غذای گرم،۱۴ هزار جهیزیه، ۶۹۰ هزار لوازم التحریر، بیش از ۹۰۰ هزار کیف و کفش و ۳۰۰ هزار سایر اقلام زندگی به نیازمندان اهدا شد.

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مرحله سوم کمک‌های مومنانه به صورت مبنایی از جمله اشتغالزایی صورت می گیرد که ۹ کمیته در آن تعریف شده است و در هفته بسیج  هم  ۳۰ هزار بسته جهیزیه، ۵۰۰ هزار بسته معیشتی، ۷۰۰ هزار  بسته بهداشتی،۲۰۰ هزار لوازم التحریرو کیف و کفش  و همچنین  آزادسازی صد‌ها زندانی غیرعمد رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها