خبرهای داغ:
فرمانده سپاه فجر استان فارس، رسالت بسیج را حضوری فعال در تمامی عرصه‌ها دانست و از برگزاری بیش از ۱۰ هزار عنوان برنامه در هفته بسیج خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۳۶۲۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار یدالله بوعلی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج استان، فلسفه وجودی بسیج را استفاده از ظرفیت آحاد جامعه در جهت رفع بحران ها و مشکلات در حوزه های امنیتی, اقتصادی, فرهنگی، و حضوری فعال در تمامی عرصه ها دانست و اظهار داشت: هم اکنون بسیج، با 22 قشر مختلف، آحاد مختلف مردم را پوشش می دهد.

وی، بحث معیشت را عمده مشکلات کنونی مردم دانست و تأکید کرد: کمک به مردم در این حوزه الزامی است.

به گفته بوعلی، هفته بسیج از 30 آبان ماه با نام بسیج معنویت و سلامت آغاز می شود و نام روزهای دیگر به ترتیب بسیج فرزند مسجد خادم مردم، بسیج مبتکر حل مسئله، بسیج الگوی سبک ایرانی اسلامی، بسیج ولایی انقلابی و تمدن ساز، بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و بسیج خدمت مونانه و ایثارگری می باشد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در تشریح برنامه های هفته بسیج استان فارس، بااشاره به اجرای بیش از 10 هزار و 124 برنامه، تصریح کرد: اعزام گروه های جهادی و تیم های جامعه پزشکی به نقاط محروم استان و ویزیت رایگان، برگزاری میزخدمت توسط بسیج ادارات بصورت محله ای، برپایی غرفه های خدمات مشاوره روانشناسی و قضایی، میقات صالحین، برگزاری مجازی نمایشگاه توسط معاونت سیاسی، آزادسازی زندانیان با محوریت بسیج حقوقدانان، برگزاری یادواره شهدا، گروه ها و اکیپ ها با رعایت پروتکلها برای تسکین و دلداری به خانواده های داغدار، پایش دامها با کلینیک دامپزشکی سیار، آموزش و تجهیز مزارع به سیستم های هوشمند، رونمایی از نظام جامع خدمات بسیجیان و اعطای کارت ایثار به ایثارگران، از جمله برنامه های پیش بینی شده بسیج در سطح استان فارس است.

بوعلی با اشاره به طرح شهید سلیمانی که روز گذشته رونمایی شد، بیماریابی، غربالگری، مراقبت از بیماران به دوشکل تشخیص داده شده و پس از مرخص شدن از بیمارستان را از جمله اهداف و برنامه های این طرح دانست.

وی با اعلام آغاز مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه، خبر داد از تهیه و توزیع بیش از 2 میلیون و 300 هزار بسته معیشتی در مرحله اول و دوم این طرح خبر داد و گفت: برپایی غرفه های جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه که در استان فارس نسبت به دیگر استان ها، متفاوت و برجسته تر بود و فارسی ها با این کارشان ثابت کردند دیندار، مومن، با اصالت، و همیشه در صحنه هستند.

بوعلی با بیان اینکه این روند به صورت روزانه توسط نواحی، اقشار، حوزه ها و پایگاه های بسیج با همکاری ارگان ها و مردم ادامه خواهد داشت؛ به فعالیت های قرارگاه های چهارگانه سپاه فجر اشاره کرد و گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با فعالیت در 6 دهستان محروم مصوب ملی، 17 پروژه با اعتبار 3 میلیارد و 360 میلیون تومان همچون احداث مدرسه, منبع آب و... برای هفته بسیج خواهد داشت.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: بیش از 95 پروژه و بیش از 15 میلیارد و 800 میلیون در هفته بسیج اشتغال 800 نفر در هفته بسیج را از طرح های بسیج سازندگی سپاه فجر دانست و تأکید کرد: جامعه هدف بسیج سازندگی کل استان بوده و در حوزه های مختلف همچون سازندگی، سلامت، اجتماعی، و فرهنگی فعالیت می کند.

وی، برگزاری نشست های روشنگری بر بستر فضای مجازی هماهنگ با سراسر کشور، برگزاری یادواره های شهدا توسط پایگاه های مقاومت محلات با رعایت پروتکل های بهداشتی، پایش سلامت دام تحت عنوان کلینیک دامپزشکی سیار و رزمایش هوشمندسازی کشاورزی در استان برای تجهیز مزارع و آموزش کشاورزان توسط بسیج مهندسین کشاورزی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سطح استان برای گرامیداشت هفته بسیج دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها