خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه سمنان؛

۱۷۴عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در سمنان برگزار می شود

امامی گفت: ۱۷۴ عنوان برنامه همراه با ۴۱ برنامه شاخص همزمان با هفته بسیج در سمنان برگزار می شود
کد خبر: ۹۲۹۳۶۶۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان سرهنگ محمد امامی فرمانده سپاه ناحیه سمنان در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت قرارگرفتن در آستانه هفته بسیج برگزار شد اظهار داشت: بسیج در عرصه‌های دفاعی امنیتی، دفاع مقدس و عرصه سازندگی نقش بسزایی داشت و همچنین در دهه هفتاد و در جنگ نرم خوش درخشید.
وی افزود: بسیج در عرصه‌های علمی نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و در سال‌های اخیر نیز اقدامات بسیج در زلزله و سیلی که مردم برخی نقاط کشور را گرفتار کرد قابل ستایش بود که همه این موفقیت‌های بسیج برگرفته از اخلاص بسیجیان است.
امامی با اشاره بر اینکه ایمان به خدا، پیروی از، ولی فقیه و وحدت کلمه از جمله ویژگی‌های بسیجیان است گفت: با شیوع ویروس کرونا سپاه و بسیج وارد صحنه شدند و در بحث غربالگری، ضدعفونی معابر و حتی بیمارستان‌ها با استفاده از نیرو‌های جهادی به کمک کادر درمان آمدند و همچنان این خدمت رسانی ادامه دارد.
وی تصریح کرد: رزمایش مواسات یکی دیگر از عرصه‌هایی بود که بسیج ورود کرد و در دو مرحله گذشته به همت بسیجیان و سپاه ناحیه سمنان بیش از ۱۸ میلیارد تومان کمک از قبیل: جهیزیه، بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر، تبلت و گوشی‌های همراه تهیه شد
وی ادامه داد: بسیج با برنامه ریزی‌هایی که تا کنون داشته است در عرصه‌های مختلف نظیر جهاد فرهنگی، جهاد سازندگی، محرومیت زدایی، امنیت پایدار، توسعه امنیت پایدار، جهاد علمی، جهاد اجتماعی و به ویژه عرصه‌های طلاق و مواد مخدر با تشکیل محله‌های اسلامی نقش ایفا کرده است.
یکی دیگر از ماموریت‌های بسیج تربیت نیروی دینی و انقلابی همچون شهید حججی‌ها به عنوان جوان مومن انقلابی پای کار است که الحمدلله جوانان ایرانی طوری تربیت شده اند که این تربیت دینی در شرایط کرونایی کشور دیده شد به طوری که کشور‌های دیگر به افراد مسن و کهنسال توجهی نمی‌کردند و اولویت درمان را به جوانان اختصاص می‌دادند، اما برای جوانان و مردم کشور اسلامی ایران پیر و جوان تفاوتی ندارند و همگی از حقوقی یکسان بهره‌مند هستند.
فرمانده سپاه سمنان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج خاطرنشان کرد: ۱۷۴ عنوان برنامه در بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد بسیج در سپاه ناحیه سمنان برگزار می‌شود که ۴۱ عنوان برنامه شاخص است.
وی افزود: در بحث جهاد فرهنگی و مقابله با تهدیدات نرم ۱۸۰ تابلو با عکس شهدا سر در همه کوچه‌ها نصب می‌شود رونمایی از دیوار نگاره تمثال شهدای مدافع حرم از میدان مطهری به سمت پل شهید شاطری که شامل چهار شهید مدافع حرم شهید حمزه دانشگر طحان و قنبری می‌شود؛ تجلیل از رزمندگان به صورت محدود و در دفتر آیت الله شاهچراغی، فضاسازی شهر از جمله این برنامه‌ها است؛ در عرصه جهاد اقتصادی و محرومیت زدایی نیز دو طرح اشتغالزایی با خوشه فرش با تعداد ۴۰ تا ۵۰ دار قالی انجام می‌شود؛ در بحث اقتصاد دیجیتالی نیز تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری داشته‌ایم تا حدود ۵۰۰ نفر در فضای مجازی برای کسب درامد آموزش ببینند و در این فضا کسب درآمد داشته باشند؛ در زمینه محرومیت زدایی نیز هر پایگاه ۱ گروه جهادی خواهند داشت و حدود ده هزار بسته معیشتی را در این گروه‌ها تهیه خواهیم کرد و در میان نیازمندان توزیع می‌گردد در عرصه دفاعی امنیتی نیز گشت‌های رضویون را خواهیم داشت که برای توسعه امنیت محله‌ها با استفاده از نیرو‌های بسیج طراحی شده اند؛ همچنین به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی با شناسایی ۸ محله که آسیب پذیری بیشتری دارند محرومیت‌زدایی انجام می‌شود همچنین یک جلسه میزخدمت جهادی با حضور شهردار در این محله‌ها برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در هفته بسیج برنامه‌ای با عنوان لبیک در راستای مقابله با ویروس کرونا شامل غربالگری محله به محله و منزل به منزل برگزار می‌شود. در حال حاضر ۱۰۰ نفر از بسیجیان در اماکن عمومی و تعداد ۱۵ نفر از طلبه‌های بسیجی در بیمارستان‌ها در حال خدمت هستند؛ برای دفع این بلا نیز پویش صلوات و زیارت عاشورا را داریم که از سوم آذر تا ۱۳ دی همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی انجام می‌شود.
امامی اظهار داشت: در بحث تربیت دینی انقلابی یک طرح با عنوان اسماء الحسنا را داریم که در این قالب ۴۰ حلقه ۵ نفره تشکیل شده‌اند و یک تحقیق و تفحص در این مورد دارند و در انتها به پنج حلقه برتر جوایز تعلق میگیرد.
فرمانده سپاه ناحیه سمنان ادامه داد: دو پایگاه بسیج همزمان با هفته بسیج افتتاح می‌شود همچنین در زمینه بهداشت و درمان نیز طی ارتباطی که با پزشکان داشتیم سهمیه‌ای به بسیجیان بی‌بضاعت داده شده تا به صورت ماهیانه ویزیت رایگان برای آن‌ها انجام شود و حتی برخی از این پزشکان هزینه‌ی درمان بیماران بی بضاعت را نیز تقبل می‌کنند.
امامی گلباران مزار شهدا و دیدار با نماینده، ولی فقیه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج بیان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار