رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: اصحاب رسانه استان گیلان می‌توانند با مراجعه به بسیج رسانه علاوه بر حمایت حقوقی رایگان از وام ۲۰۰ میلیون ریالی نیز بهره ببرند.
کد خبر: ۹۲۹۵۲۲۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ماسال، سرهنگ پاسدار مهدی پارسا پیش از ظهر امروز با حضور در کارگاه سواد رسانه در سالن اجتماعات سپاه ناحیه ماسال با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج امروز در هرکجا که مشکلی وجود داشته باشد حضور دارد این ماهیت قلبی و وجودی بسیج است، نیروهای آماده‌به‌کار، پایبند و مستعدی که با تلاش‌های شبانه‌روزی برای خدمت به مردم و انقلاب آماده‌اند.

وی با اشاره به نقش بسیج رسانه در رفع مشکلات مردم افزود: امروز در هر شهری با رسانه‌های متعدد بومی مواجه هستیم اغلب مردم هر روز ابتدا رسانه محلی خود را بررسی کرده و بعداً به سراغ رسانه‌های بزرگ‌تر می‌روند، امروز بسیج رسانه باهدف اجماع خبرنگاران، آموزش درست آن‌ها و ساماندهی به‌موقع در تلاش است مشکلات، موانع و آسیب‌های جامعه را کاهش دهد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تأکید بر تلاش بسیج در حمایت قانونی از خبرنگاران تصریح کرد: با یک مؤسسه حقوقی برای حمایت حقوقی از خبرنگاران رایزنی شده که خبرنگاران در مواقع لزوم بتوانند با دریافت معرفی‌نامه برای دریافت مشاوره رایگان حقوقی اقدام کنند همچنین اگر به هر دلیلی خبرنگاری نیازمند به وکیل باشد معرفی می‌شود و در مورد هزینه هم تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از وام قرص الحسنه می‌تواند استفاده کند.

پارسا با اشاره به برنامه‌های بسیج برای حمایت از خبرنگاران گفت: در طول یک ماه گذشته با یکی از مؤسسه‌های فنی-مهندسی برای حمایت از خبرنگاران بسیجی در مورد ساخت و صدور پروانه‌های ساختمانی و امورات مربوطه رایزنی‌هایی صورت گرفته که در آینده‌ای نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تولید محتوا برای رسانه‌های محلی افزود: برای قلم‌زدن برای انقلاب باید تولید محتوا انجام داد باید حرف جدید داشته باشید باید از ذهن خود استفاده کنید و این نیاز به مطالعه مستمر دارد بعضی از رسانه‌ها متأسفانه به این مقوله توجهی نمی‌کنند حتی رسانه‌های معتبر دنیا مانند رویترز نیز امروز دچار این آفت شده‌اند و در حال بازنشر اخبار هستند عادت شده کپی پیست کنند باید برای مخاطب محتوای درخور تولید کرد محتوایی که هم جذاب باشد هم غنی باشد هم مفید باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تأکید بر رعایت اخلاق توسط رسانه‌ها بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها امیدآفرینی است باید امید را بین مردم احیا کنیم با این حجم از مشکلات هرچه اخبار ما به‌سوی ناامیدی برویم شکست می‌خوریم باید با ترویج امید با مردم صحبت کرد، اخلاق رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین شاکله‌های رسانه است، اینکه چه اخباری در خروجی رسانه قرار می‌گیرد مهم است.

پارسا با تأکید بر رعایت امنت و اخلاق رسانه‌ای تصریح کرد: اگر قرار است انتقادی صورت پذیرد با تشویش اذهان عمومی و ایجاد ترس و ناامیدی نمی‌شود مشکل را حل کرد باید ابتدا مشکلات را ببینید، انعکاس دهید، مطالبه کنید تا  بتوانید با این برنامه‌ها منشأ خیرات و برکات باشید، امروز اتحاد و انسجام رسانه‌ها مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات