استاندار اردبیل از رصد و غربال‌گری ۱۷ هزار نفر از مردم شهرستان اصلاندوز در طرح شهید سلیمانی توسط بسیجیان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۵۹۹۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

غربالگری ۱۷ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی توسط بسیج شهرستان اصلاندوز 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان اردبیل، اکبر بهنام‌جو شامگاه امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی کرونای شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: در این جلسه وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: هم‌زمان با سایر شهرهای استان اردبیل، در این طرح  بسیجیان به‌‌صورت محله و خانواده محور به درب منازل خانواده‌ها مراجعه می‌کنند تا فرم‌هایی که توسط مراکز بهداشت و علوم پزشکی تهیه شده را تکمیل کرده و براساس آن فرم آخرین یافته‌های وضعیت بیماری در شهرستان به خوبی رصد شود.

استاندار اردبیل، طرح شهید سلیمانی را اقدامی بسیار ارزنده‌ای دانست و بیان کرد: با تلاش فرمانده سپاه شهرستان اصلاندوز و همکاری بسیجیان عزیز غربال‌گری خانه به خانه با دقت کامل و با حساسیت بالا با خلوص نیت انجام می‌شود.

بهنام‌جو از رصد و غربال‌گری ۱۷ هزار نفر در سطح شهرستان اصلاندوز توسط بسیجیان خبر داد و تصریح کرد: در شهرستان اصلاندوز نسبت به سایر شهرهای استان بیماری زمینه‌ای بسیار کمتر است.

وی اظهار کرد: طی رصدهایی که انجام شده، نزدیک به ۱۰۰ نفر از افراد مشکوک به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شده‌اند که باید سریعاً این افراد به شبکه‌های بهداشت انتقال یافته تا بتوانند آنها را تحت درمان قرار دهند و تجویز پزشکی انجام شود.

استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی و تلاش‌هایی که انجام شده، این شهرستان تا دو هفته آینده از وضعیت نارنجی به زرد و سفید برسد تا مردم بتوانند زندگی عادی و روزمره خود را داشته باشند.

بهنام‌جو همچنین تاکید کرد: تا زمانی که واکسن یا دارویی قطعی برای مهار این ویروس آماده نشده، بایستی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم مسیر را تا نابودی کامل کرونا در کشور و این منطقه سپری کنیم.

وی همچنین در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری ـ روستایی شبانه روزی اصلاندوز در خصوص تهیه تجهیزات درمانی و بهداشتی و همچنین محوطه‌سازی این مرکز گفت: در اولین فرصت احتمالا تا اوایل سال آینده اعتبارات تکمیلی جهت تهیه تجهیزات و محوطه سازی این مرکز را تامین یا پرداخت می‌کنیم تا با این اقدام بتوانیم یک مجموعه زیبنده شهرستان اصلاندوز را در این منطقه داشته باشیم.

ارسال نظرات