مدیر شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی اقدامی ارزشمند است.
کد خبر: ۹۲۹۶۲۶۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، وحید بهرامی یکی از معدود افراد خودساخته‌ای است که با تکیه بر اراده فردی و پشتکار، آجر به آجر زندگی خود را ساخته است و از سال 1387 در شهرداری خدمت کرده و با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه از پاکبانی به مدیریت شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه راه یافته است.

وی نه‌تنها از گذشته خود به نیکی یاد می‌‌کند و طبق گفته خودش از یاد کردن آن روزها خجالت نمی‌کشد، بلکه آن ایام را پلی برای رسیدن به این روزها قلمداد می‌کند.

بهرامی علاوه بر مدیر شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه، استاد دانشگاه قاضی طباطبایی و دانشجوی رشته معماری مقطع دکترا می‌باشد، که گفت و گوی تفصیلی ما را در ذیل این مطلب می‌خوانید:

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه شیوع کرونا جان تعدادی از هم‌وطنان ما را گرفته است، حتی مدافعان سلامت را در معرض خطراتی قرار داده است، ادامه داد: بنابراین لازم است که اقشار مختلف مردم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند، تا این ویروس ریشه کن شود.

لزوم مشارکت با بسیج برای کاهش خسارات ناشی از کرونا

این مسئول با بیان اینکه از بدو شیوع کرونا تاکنون، شهرداری‌ها با مشارکت سازمان زیبا، منظر و فضای سبز شهری به صورت مستمر نسبت به ضدعفونی مناطق مختلف اقدام کرده‌اند، اضافه کرد: یکایک کوچه‌ها، معابر و گذرگاه‌ها، اداره‌ها گندزدایی شده‌اند؛ در چندین مرحله این اقدام با دستور مستقیم شهردار انجام گرفت.

مدیر شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه، ضمن تقدیر از اقدامات سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی در این زمینه، اظهار کرد: بارها مسئولان گروه‌های جهادی به صورت خودجوش با کمک‌های مردمی محلول ضدعفونی تهیه کرده و از ما برای ضدعفونی تانکر و تجهیزات درخواست کردند که با حداکثر توان در این زمینه همکاری کردیم.

بهرامی از تلاش‌های مسئول سازمان بسیج محلات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج قدردانی کرد و افزود: اگرجلب مشارکت‌های مردمی توسط بسیج صورت نمی‌رفت، به طور قطع خسارات جانی ناشی از شیوع کرونا، به مراتب بیشتر از اکنون بود.

این مسئول ادامه داد: قشر عظیمی از پرسنل شهرداری در حوزه پسماند مشغول به خدمت هستند، با توجه اینکه خودم نیز از سال 1386 تا 1389 در این قسمت فعالیت کرده و پاکبان بودم، بنابراین با وضعیت معیشتی و مشکلات آنها آشنایی دارم، پس متوجه هستم که چه بار سنگینی را بر دوش می‌کشند ولی در ازای آن برخورداری مادی چندانی ندارند و در دوران شیوع کرونا همانند سایر اقشار با مشکلات معیشتی روبه‌رو شده‌اند که می‌طلبد اقدامات حمایتی انجام گیرد.

پاکبانان‌ زحمت‌کش ترین قشر جامعه هستند

وی اضافه کرد: درراستای حمایت از قشر کارگر و پاکبان، بسته‌های معیشتی جمع‌آوری و در بین جامعه هدف توزیع شد؛ این صنف گرچه بسیار کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد ولی فشار کاری بالایی دارند، چون با توجه به ارتباط مستقیم تنظیف و نظافت شهر با بهداشت عمومی و تاثیرگذاری آن در کاهش شیوع کرونا، امکان دورکار کردن آنها وجود نداشت، و آنها با وجود مخاطرات فراوان در همه این هشت ماه بدون کوچکترین کوتاهی در محل خدمت خود حاضر شده‌اند.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم با پرداخت عوارض نوسازی و شهرسازی می‌توانند درراستای رشد و تعالی شهرمان گام بردارند، اضافه کرد: حمایت مردم از شهرداری و برعکس می‌تواند ارومیه را در مسیر رشد و آبادانی قرار دهد؛ با توجه به نیمه دولتی محسوب شدن شهرداری، در صورت عدم همراهی مردم، خدمات دهی نیز با مشکل و کاستی رو به رو خواهد شد.

انتخاب منطقه 5 به عنوان پایلوت خدمات الکترونیک در ارومیه

وی با بیان اینکه 4 سال قبل شهردار ارومیه موضوع شهروند الکترونیک و خدمات دهی بدون نیاز به حضور شهروندان در مراکز خدمت‌رسانی را مطرح کرد، گفت: در این راستا منطقه 5 نیز به عنوان پایلوت برای اقدام در این زمینه انتخاب شد، پس برای تحقق یافتن این موضوع مقدمات لازم را فراهم کرده‌ایم و مردم می‌توانند از طریق سایت اینترنتی به خدمات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند و در تلاش هستیم که پروانه‌های ساخت را هم به صورت الکترونیکی صادر کنیم، کما اینکه در بسیاری از مراکز استان‌ها خدمات دهی به این شکل است.

این مسئول به اجرای طرح شهروندسپاری در ارومیه اشاره کرد و بیان داشت: درصدد هستیم که شهروندان در بسیاری از زمینه‌ها خدمات خود را بدون حضور در شهرداری و سازمان‌های تابعه دریافت کنند که لازمه آن فراهم بودن زیرساخت‌‌های موردنیاز است؛ عملیاتی شدن این مهم در کاهش شیوع ویروس کرونا، ترافیک و ... بسیار موثر است.

آزادسازی 24 متری تعاون در ارومیه

وی آزادسازی 24 متری تعاون را مورد اشاره قرار داد و گفت: مدت‌ها بود که درصدد اجرای این پروژه بودیم ولی گرچه مردم منتظر عملیاتی شدن آن بودند ولی بنا به دلایلی نمی‌توانستیم آن را به سرانجام برسانیم که در نهایت با مشارکت دفاتر تسهیلگری، این مهم انجام گرفت؛ البته برای محقق شدن این موضوع چندین نوبت جلسات در مساجد محلات برگزار شد که مشارکت و همکاری مردم، حمایت شهردار و اعضای شورای شهر نیز بسیار کم‌نظیر بود.

این مسئول اضافه کرد: پیگیری‌ها در این زمینه کماکان تداوم دارد، تا اینکه حداکثر تا پایان سال آزادسازی 24 متری تعاون به صورت کامل انجام گرفته و به خیابان دانشکده وصل شود، تا از این طریق برای روان شدن ترافیک کمک شایانی شود.

این مسئول با بیان اینکه 40 درصد زمین‌های تحت پوشش شهرداری متعلق به ادارات است، اضافه کرد: خوشبختانه دستگاه‌‌های اجرایی مستقر در این منطقه برای کسب درآمد شهرداری، تنظیف شهری، اجرای پروژه‌های عمرانی، تحقق برنامه‌ها و ... همکاری خوبی دارند.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه پل آذربایجان در مراحل پایانی خود قرار دارد، گفت: اخیرا معاون عمرانی شهرداری ارومیه در این زمینه خبرهای خوشی داده است، که امید است هرچه سریع‌تر جامه عمل بپوشد.

وی به رکود سراسری حاکم بر شهرداری‌های سراسر کشور و توقف عملیات عمرانی در استان‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت:  گرانی مصالح ساختمانی، کاهش درآمد مردم و ... در اجرای پروژه‌ها تاثیر منفی داشت، ولی با این همه برای مدیریت اوضاع و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به صورت جدی تلاش شد.

مدیر شهرسازی شهرداری منطقه 5 ارومیه، از پل آذربایجان، کمربندی خاتم الانبیاء و ... به عنوان پروژه‌های نیمه‌تمام ارومیه یاد کرد و برای تکمیل آنها در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

وی یکی از دغدغه‌های خود را زمین‌های ارتش ارومیه عنوان کرد و برای آزادسازی آنها ابراز امیدواری کرده و بیان داشت: همه مسئولان و هر کس به نوعی در تلاش هستند که این موضوع حل شود و این زمین‌ها به صاحبان اصلی آنها برگردانده شود، چرا که با ایجاد فضای سبز و مکان گردشگری مناسب در این منطقه، می‌توان به رشد ارومیه کمک کرد؛ مساحت این زمین‌ها بالغ بر 60 هکتار است و طرح‌های مختلفی برای اجرا در این مکان آماده شده است.

این مسئول ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پادگان‌ها باید آزادسازی شده و از مرکز شهرها جابه جا شوند، گفت: شهردار ارومیه و سایر مسئولان نیز تحقق این امر را با جدیت پیگیری می‌کنند و جلسات مشترک مختلف با حضور مسئولان ارتش تاکنون برگزار شده است، که امید است هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

مبارزه با مفاسد اقتصادی اقدامی ارزشمند است

وی در فصل الخطاب سخنان خود به نقل خاطره‌ای از پدر خود شهید سردار بهرامی پرداخت؛ گفت: پدرم نقل می‌کرد که « در یکی از عملیات ها در گروه ضربت برای باز کردن معبر سازماندهی می‌شدیم که یک دانشجوی رشته پزشکی، مصمم بود در این اقدام شهادت طلبانه شرکت کند، برای بازگشایی معبر سه نفر داوطلب نیاز بود که این فرد به عنوان نخستین نفر داوطلب شده و به میدان شتافت و به فیض شهادت نائل آمد».

بهرامی بر لزوم ادامه دادن راه شهدای گلگون کفن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و بیان داشت: برای حفظ وجب به وجب خاک میهن اسلامی، جوانان زیادی در خون پاک خود غلتیده‌اند، بنابراین باید تلاش کنیم امانت‌داران خوبی برای آنها باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود برخورد قاطعانه سربازان گمنام امام زمان (عج) در مواجهه با مفاسد اقتصادی را ارزشمند دانست و گفت: قدردان زحمات همه کسانی هستیم که برای تحقق امنیت اقتصادی تلاش می‌کنند.

 انتهای پیام

ارسال نظرات