خبرهای داغ:

شجره طیبه بسیج حماسه آفرین است

مدیر حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه گفت: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که با حضور در هر نقطه‌ای از میهن عزیزمان، حماسه و افتخار آفریده است.
کد خبر: ۹۲۹۷۱۳۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

همزمان با هفته بسیج، طاهره عربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه ضمن تبریک هفته بسیج به همه دلاوران ومجاهدان بسیج اظهار داشت: شجره طیبه بسیج یکی از یادگاران ارزشمند معمار کبیر انقلاب،  امام راحل "قدسره"  می باشد. که نشان از دور اندیشی ونگاه استراتژیک آن رهبر فرزانه داشت.

وی تصریح کرد: حضرت امام در پنجم آذرماه سال ۵۸، به منظور سازماندهی نیروی مردمی، حفظ وپاسداری از دستاوردهای، ارزش ها وآرمان های انقلاب و آماده سازی زمینه تشکیل حکومت جهانی امام عصر(عج)  فرمان تاریخی تشکیل بسیج را صادر فرمودند و پس از صدور حکم ایشان گروه های مقاومت مردمی در پایگاه های بسیج شکل گرفت.

مدیر حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: تا کنون منشاء خدمات وبرکات ومجاهدتهای بیشماری  درعرصه های مختلف دفاعی‌،اجتماعی ، فرهنگی، سازندگی ، درمان وحوادث طبیعی و...جامعه اسلامی بوده است.

عربی با بیان اینکه بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که با حضور در هر نقطه‌ای از میهن عزیزمان، حماسه و افتخار آفریده است؛ گفت: در چهار دهه گذشته با تجربه اندوزی در مسیر خدمت، همانند روزهای حماسه آفرینی هشت سال دفاع مقدس، در دیگر حوزه‌ها، شجاعانه و دلاورانه در دفاع از کیان میهن  و جامعه اسلامی مخلصانه در صحنه حضور داشته و در این مسیر با مشارکت فعالانه در عرصه سازندگی نقش آفرینی کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: نقش جهادی بسیج درنهاده وسازمان های مختلف از جمله بسیج طلاب درمبارزه با ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست. نقش روحانیون وطلاب بسیجی در این عرصه کم نظیر بود وبا فعالیت های جهادی توانستند تهدید کرونا را تبدیل به فرصت نمایند.

طلبه بسیجی خاطرنشان کرد: طلاب بسبجی همزمان با شیوع کرونا با الهام گرفتن از فرمایشات رهبر فرزانه وعزیز وارد عرصه شده و با تشکیل گروه های جهادی، تهیه بسته های معیشتی وتوزیع آن بین نیازمندان، حضور در بیمارستان ها و نقاهتگاه ها و روحیه بخشی به بیماران کرونایی، حضور در آرامستان ها و مشارکت در تغسیل وتجهیز اموات کرونایی، ضد عفونی معابر،و... یار و همراه وهمدل مردم و آسیب دیدگان کرونایی شدند.

عربی با اشاره به اینکه مقام معطم رهبری "حفظه الله "می فرمایند: "بسیج یک اندیشه است، یک فکر است، یک منطق است، یک منظومه‌ى فکرى است"؛ بیان داشت: لذا طبق فرمایش حضرت آقا می توان گفت که بسبج تفکر نابی است که مختص به مقطع خاصی نیست. امروز جامعه جهت عبور از بحران ها و رشد و توسعه نیاز به تفکر بسیجی دارد، چرا که تفکر بسیج یک تفکر جهادی است.

وی در ادامه اضافه کرد: تفکر بسیجی چراغ راه هدایت جامعه است و کشور باتوجه به دشمنی‌های آمریکا و توطئه‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه نیازمند مدیریت جهادی و بسیجی است. فکر بسیجی دارای شاخصه های اساسی ومحوری مانند ایثارگری، غیرت، جوانمردی، زهد، قناعت، تواضع، صمیمیت، ابتکار، خلاقیت، تکبر در مقابل استبداد، بویژه گمنامی و موارد دیگر می باشد و همین شاخصه ها بسیج را از سایر سازمان های مردم نهاد متمایز ساخته است.

مدیر حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه در خاتمه گفت: بسیج همواره در همه بحران ها آماده خدمات رسانی به مردم بوده وهست. اکنون در مبارزه با ویروس کرونا پیشرو است. تفکر بسبج نه تنها برای جامعه ما بلکه برای منطقه ازجمله حزب الله لبنان، عراق، یمن و غیره نیز عامل پیروزی و نجات بخش بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار