استاندار گیلان با بیان اینکه تمام خانوارها در طرح شهید سلیمانی پایش کرونایی می‌شوند گفت: امیدواریم که بتوانیم در مدت زمان یک ماه افراد را رصد و پایش کنیم.
کد خبر: ۹۲۹۷۲۱۵
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در جریان بازدید از روند اجرای طرح محله‌محور شهید قاسم سلیمانی در منطقه جماران شهر رشت اظهار داشت: طرح مشترک بین سپاه و بسیج و علوم پزشکی گیلان جهت مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا و کمک به مردم در استان گیلان اجرا می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه بسیج همواره در راستای پیشرفت کشور و اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداشته است بیان کرد: کمک‌های جهادی در روند کمک‌رسانی به مردم در جریان شیوع ویروس کرونا بسیار موثر بوده و این اقدامات در جهت منافع ملی و به دور از نگاه‌های سیاسی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی افراد آلوده به ویروس و جداسازی آنان از سایرین در جامعه، از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از شیوع کرونا است افزود: استان گیلان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا پیشتاز بود و طی آن طرح توانستیم در کمتر از 3 هفته اقدامات موثر و ملموسی در راستای شناسایی بیماران کرونایی انجام دهیم. 

زارع علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا طی ماه‌های اخیر در کشور و گیلان را عادی انگاری این ویروس دانست و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا و کنترل این ویروس در استان گیلان قرار شد که در قالب طرح شهید سلیمانی بیماران و مبتلایان به کرونا را رصد و پایش کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه همه خانوارهای استان در طرح شهید سلیمانی، پایش می‌شوند ابراز داشت: در صورت مشاهده علائم ویروس کرونا در یک شخص، وی را در کمترین زمان به بیمارستان و مراکز درمانی تعیین شده ارجاع داده و خدمات درمانی مناسب به او اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از نخستین روز آذرماه و همزمان با سراسر کشور در استان گیلان اجرایی شده است بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم در مدت زمان یک ماه افراد را پایش کنیم البته باید در نظر داشته باشیم که بهترین راه پیشگیری از کرونا، عمل به دستورات بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است. 

به گزارش بسیج، سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جریان این بازدید استاندار گیلان را همراهی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات