دبیرکل جامعه حضرت زینب(س) گفت: اختلافات سلیقه‌ای، عاطفی، بزرگ کردن تضادهای کوچک و عدم تحمل یکدیگر برای تشکیلات بسیار مضر است.
کد خبر: ۹۲۹۹۶۸۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، اعظم حاجی عباسی امروز در آئین تودیع و معارفه دبیر جامعه حضرت زینب(س) لرستان، اظهار کرد: این زیباترین آیه وحدت است که خداوند می‌فرماید: چنگ بزنید به ریسمان خدا و به این معناست که تنها راه نجات از پرتگاه‌ها، وحدت است، چرا که هر گاه کسی در پرتگاهی قرار گیرد و یا در حال غرق شدن باشد نیاز به وسیله‌ای دارد که به آن چنگ بزند و خود را نجات دهد و این ریسمانی که خداوند برای نجات بشر از تمام ضلالت‌ها، دشواری‌ها و غرق شدن در گرداب رذائل اخلاقی، گرفتاری‌های فرهنگی اجتماعی و ابزار سیاست‌مداران مستکبر و زورگو قرار گرفتن چنگ زدن به ریسمان وحدت است.

وی خاطرنشان کرد: البته وحدت حول محور ارزش‌های والا مدنظر است، چرا که وحدت به هر قیمتی و حول محور ظلم، ستم، گمراهی، نفسانیات و رذائل اخلاقی و قدرت طلبی نه تنها ارزشی ندارد بلکه بسیارخطرناک و آسیب زننده است.

دبیرکل جامعه حضرت زینب(س) وحدت برپایه حق، عدالت، اندیشه ورزی و رضای خداوند را ارزشمند خواند و افزود: بنای انقلاب اسلامی با افکار، دیدگاه‌ها ، عقاید و آرمان‌های حضرت امام بوده است و تداوم و بقای آن نیز با همین گزینه‌ها خواهد بود.

حاجی عباسی بیان داشت: جامعه زینب(س) با اتکا به خداوند متعال، عنایات ائمه اطهار، رهنمودهای امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در جهت حفظ این امانت الهی(نظام مقدس جمهوری اسلامی) به عنوان وارثان انقلاب که در شعور، عاطفه، تصمیم و عمل متحول شده و به انقلاب پیوند خورده با نور ولایت، شور انقلابی و وحدت حول محور ارزش‌ها ادامه مسیر داده و خواهد داد. 

وی با بیان اینکه این حزب در قالب یک تشکل مذهبی، سیاسی، انقلابی و فرهنگی حرکت فراگیر خود را براساس چهار اصل اسلام مداری، استکبارستیزی، مردم داری و ولایت مداری با محوریت اخلاق حدود چهار دهه است که آغاز نموده، گفت: تاکنون در همین مسیر ادامه فعالیت داشته و امروز که به عنوان یک امانت در اختیارمان قرار گرفته و سعی کرده‌ که از مسیر خود منحرف نشده و به دست نا اهلان نیافتد.

دبیرکل جامعه حضرت زینب(س)، تشکیل احزاب زنان در جمهوری اسلامی ایران را نشات گرفته از تفکر و باور حضرت امام، مقام معظم رهبری و سرور و سالار شهیدان جمهوری اسلامی ایران شهید مظلوم آیت الله بهشتی دانست و فزود: جامع‌نگری و تلاش شهید والا مقام  دکتر بهشتی در مورد حضور فعال و موثر زنان در مدیریت‌های کلان، مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کشور همواره انگیزه زنان را در این راه قوت بخشیده و موجب پایداری در این راه گردیده است.

حاجی عباسی ادامه داد: تشکل سازی و اخلاق مداری از وجود پرخیر و برکت شهید بهشتی به یادگار مانده است، اندیشه وی نسبت به جامعه مدنی و دموکراسی به حضور پر رنگ احزاب و فعالیت تشکیلاتی بوده و همواره توجه ویژه‌ای به تشکیل احزاب مستقل زنان داشته‌اند.

وی، زنان را اصلی‌ترین ستون جامعه و طراحان فرهنگ در خانواده و جامعه برشمرد و گفت: با توجه به نقش زن در توسعه، رشد و ارتقا فرهنگ لازم می‌دانیم احزاب به این مهم بیشتر توجه داشته باشند و جهت رشد و شکوفائی این سرمایه عظیم انسانی و اجتماعی اهتمام ورزند.

این مقام مسوول اظهار داشت: زن انقلابی امروز لازم است به پیروی از سفیر کربلا آنگاه که می‌خواهد مقاصد سیاسی و اجتماعی خود را میان گروه.ها و احزاب مختلف مطرح سازد، صداقت و بصیرت را پیشه خود ساخته و همانند قهرمان کربلا شجاعانه به همه جنبه‌های مقاصد خود بپردازد.

وی ادامه داد: پیروزی، سربلندی و تداوم هر جمعی مدیون و مرهون وفادارای یارانی است که در آن مجموعه حضور دارند، وفاداری به معنای به جا آوردن عهد و پیمان و نگهداری آن، پایداری در دوستی، درستی و صداقت می باشد، وفاداری به دین، وطن، آرمان‌های انقلاب و وفاداری به تشکیلات سر لوحه همه اعضاء موثر تشکیلات قرار دارد.

حاجی عباسی با تاکید بر اینکه محوریت اخلاق در هر حزب و جمعی، یک مسئله قابل توجه و قابل تامل است، افزود: اختلافات سلیقه‌ای، عاطفی، بزرگ کردن تضادهای کوچک و عدم تحمل یکدیگر برای تشکیلات بسیار مضر است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات