پنج هزار مددجوی ایلامی از تسهیلات اشتغال بهره مند شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ایلام از ایجاد پنج هزار و ۹ شغل برای افراد تحت پوشش این نهاد با کمک تسهیلات اشتغالزایی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۰۲۶۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، قنبر موسی نژاد در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: برای ایجاد این تعداد شغل یک هزار و ۳۷ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال تسهیلات از محل منابع مختلف پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات از محل منبع تبصره ۱۶ ، منابع صندوق امداد ولایت، طرح های راهبردی شغلی، کاریابی و اشتغال ایجاد شده در کنار مجریان طرح ها پرداخت شده و منجر به ایجاد اشتغال برای افراد تحت حمایت شده اند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام تاکید کرد: استان ایلام در ۶ ماهه ابتدایی امسال از نظر جذب تسهیلات تبصره ۱۶ و ایجاد اشتغال پس از استان فارس در ردیف دوم کشور قرار گرفته است.

موسی نژاد یادآور شد: با وجود اینکه از محل تسهیلات تبصره ۱۶ تاکنون ۶۱ درصد این منابع اختصاص یافته به استان جذب شده اما برخی بانک در پرداخت تسهیلات همراهی ندارد که امیدواریم با تسریع در روند پرداخت بتوانیم سهم اضافی بر اساس توافق رییس کمیته امداد کشور جذب کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس توافق با مدیرکل کمیته امداد کشور اگر تا پایان آذرماه تسهیلات اختصاص یافته از محل تبصره ۱۶ سال جاری را جذب کنیم از محل تسهیلات سهم سایر استانها دوباره درصدی به استان ایلام اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل کمیته امداد ایلام تاکید کرد: کمیته امداد علاوه بر رسالت حمایت از افراد بی بضاعت در تلاش است تا با افزایش توان معیشتی و ایجاد اشتغال و درآمدزایی آنها را خودکفا کند.

قنبرنژاد از بانک های عامل استان خواست در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ با این اداره کل همکاری کنند.

 بر اساس آمار حدود یک چهارم جمعیت استان ایلام زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.

ارسال نظرات