رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: ناچیت از توابع بخش سیمینه این شهرستان در جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب، به عنوان یکی از ۲۰ روستای برتر این جشنواره در سطح کشور انتخاب شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۷۲۳
|
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوکان، منصور احمدی امروز در گفت و گو با خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد کتابخانه مردمی و توجه اهالی این روستا به امر کتابخوانی از عوامل برگزیده شدن این روستا بوده است.

وی ادامه داد: کتابخانه روستای ناچیت به واسطه تلاش های خودجوش تعدادی از جوانان روستا ضمن ارتقای سطح فرهنگ روستا و منطقه باعث شده در سطح کشور هم خوش بدرخشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  بوکان با بیان اینکه این روستا جزء سه روستای برتر استان نیز به شمار می‌رود، افزود: فعالیت های فرهنگی ویژه در کتابخانه‌ها، جذب مشارکت های مردمی و داشتن اعضای فعال از مهمترین دلایل این انتخاب بوده است.

وی اظهار داشت: کسب این عنوان توسط روستای ناچیت می‌تواند عاملی برای رشد و تقویت کتابخانه‌های عمومی روستایی در سطح شهرستان و دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی شود.

احمدی اضافه کرد: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در مجموع با حضور بیش از ۸۰۰ طرح و برنامه از روستاهای کشور شرکت کرده بودند و از میان آنها روستای ناچیت به عنوان ۲۰ روستای برتر معرفی شده است.

مسئول کتابخانه روستای ناچیت به فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه اشاره کرد و گفت: در این کتابخانه، 1 هزار و ۱۵ نفر از اقشار مختلف از هر سن و سالی عضو کتابخانه بوده و بیش از ۷۰درصد از این اعضاء در طول هفته به کتابخانه مراجعه می کنند.

 رحمانی افزود: با این وجود کتابخانه روستا خالی از مشکل نیست و برای حل برخی مشکلات زیرساختی نیازمند نگاه ویژه مسئولان شهرستانی هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات