خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج دانشجویی:

طرح جامع راه مهندسی کمک به نقش‌آفرینی مساله محور دانشجویان در مسیر پیشرفت کشور است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: طرح جامع راه مهندسی به نقش‌آفرینی مساله محور دانشجویان رشته‌های مهندسی در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور کمک می‌کند و جاده میانبری برای توانمندسازی سربازان پیشرفت و آبادانی  است.
کد خبر: ۹۳۰۱۴۹۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

طرح جامع راه مهندسی کمک به نقش‌آفرینی مساله محور دانشجویان در مسیر پیشرفت کشور استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدجواد نیک‌روش در افتتاحیه طرح جامع مجازی راه مهندسی با بیان اینکه در طرح جامع مجازی راه مهندسی دو ناحیه دانشجویی استان شیراز و همدان بیشترین شرکت کننده را در کشور دارند، اظهار داشت: این طرح پاسخی به نیاز دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه و آغاز مسیر دانشجویی در رشته‌های مهندسی است.

وی با بیان اینکه مهمترین ماموریت دانشگاه‌ها به عنوان نهاد علم پاسخگویی متقن برای مسائل مختلفی است که بشر با آن مواجه است، گفت: نیازهای بشر با اتکا به راه حل های دقیق علمی و دانش بنیان رفع خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ابراز داشت: امروز آنچه دانشگاه‌های ما را از صنعت ما فاصله بیاندازد به طور قطع از شتاب حرکت ملت ایران به سمت قله‌هایی که برای آنها هزاران هزار شهید تقدیم شده است، کند خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما باید در قالب این طرح بتوانیم به القا یک نگاه جامع و کلان‌نگر برای دانشجویانی که تازه پای در مسیر مهندسی گذاشته‌اند، کمک کنیم، افزود: برای تحقق این کار و پیمودن مسیر درست باید یک تصویر هوایی و بالایی از این مسیر داشته باشیم.

نیک‌روش با بیان اینکه طرح جامع راه مهندسی به نقش‌آفرینی مساله محور دانشجویان رشته‌های مهندسی در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور کمک می‌کند، گفت: راه مهندسی جاده میانبری را برای توانمندسازی سربازان پیشرفت و آبادانی کشور فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در این طرح دانشجویان در مسیر صنعتی و مهندسی آموزه‌هایی را به دست می‌آورند، گفت: دانشجویان بعد از اتمام دانشگاه به صنعت و کارگاه‌هایی که برای به کار بستن دانش آنها و فناوری خلق محصولات برای نیازهای جامعه شکل گرفته‌اند می‌رسند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه این طرح زمینه را برای آشنایی دانشجویان با مفاهیم اساسی در ارتباط بین صنعت و رشته تخصصی فراهم می‌کند، ادامه داد: مسائل کلانی که در صنعت وجود دارد با اتکا به ظرفیت دانشی و تخصص دانشجویان رشته‌های مختلف قابل حل خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانشجویان در این طرح با روش‌های ورود به بازار کار با اتکا به آموخته‌های خود آشنایی پیدا می‌کنند، گفت: امیدواریم با حضور پرشور دانشجویان در این طرح و زمینه‌سازی مسئولین دانشگاه‌ها و نواحی بسیج دانشجویی مسیر روشن و افق درخشان برای حضور شما در سنگر علم و عمل برای تحقق افق‌های روشن گام دوم انقلاب باشد.

نیک‌روش با بیان اینکه حضور دانشجویان در این طرح اثبات کارآمدی آموخته‌های آنان برای رفع نیازهای مردم و تحقق عینی مقابله با استکبار است، یادآور شد: امروز روز استکبارستیزی است و با توجه به وقایع ۱۶ آذر، تاریخ به ما آموخته است که استکبار برای حفظ سلطه خود به دنبال وابستگی، ناکارآمدی و عقب ماندگی ما است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با استکبار باید پیشرفت کنیم و قوی شویم و به صورت عملی و عینی اثبات کنیم که وابسته نیستیم، گفت: این گره‌هایی که به واسطه فاصله بین صنایع و کارگاه‌های پاسخگوی به نیاز کشور اتفاق افتاده است با سر انگشت توانمند دانشجویان با نگاه بلند و جامع به رشته تحصیلی باز خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خطاب به دانشجویان گفت: خود را با یک رویکرد مساله محور و برای حل آن مساله در حوزه تخصص خود آماده کنید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار