رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد:

چهارمحال و بختیاری یکی از استان های پیشتاز طرح شهید سلیمانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از آمادگی کامل برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۱۷۹۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر مجید شیرانی در حاشیه سومین جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در راستای مدیریت و کنترل بیماری کووید_۱۹ به روش محله محور با نام طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامات بسیار خوبی با همکاری همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و با محوریت سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مراحل سازماندهی و برنامه‌ریزی به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده و وارد فاز اجرایی شدیم.

وی عنوان کرد: به صورت متوسط نزدیک به ۴۰ درصد فاز اجرایی طرح مذکور نیز در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است، تیم‌های مراقبتی، نظارت و حمایتی شکل گرفته‌اند و فعالیت خود را در قالب هفت راهبردی که در طرح مطرح است انجام می‌دهند.

دکتر شیرانی با اشاره به افزایش محل‌های انجام تست کووید_۱۹ در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: تست سریع کرونا در استان مهیا و در بین شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها توزیع شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: یک سامانه بومی در استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده است که اطلاعات همه بیماران مثبت در این سامانه ثبت شده و براساس آن خانواده و کسانی که تماس نزدیک با بیماران داشتند مورد پیگیری و ردیابی قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: در موارد لازم که بیمار پرخطر است، به صورت ویژه تحت نظارت و مراقبت قرار می‌گیرد، حتی برای افراد ناتوان و زمین‌گیر نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است تا تست در محل منزل آن‌ها انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار