چشم انتظاری ایلامی ها پایان یافت؛

اختصاص بودجه 70 میلیاردی پروژه راه آهن ایلام

بعد از سالیان متمادی و پیگیری های بعمل آمده از سوی مسئولان استانی، چشم انتظاری احداث ریل قطار برای مردم ایلام با اختصاص بوجه 70 میلیارد تومانی در بودجه سال 1400 پایان یافت.
کد خبر: ۹۳۰۱۹۰۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، امروزه با توجه به هزینه بسیار بالای استفاده از هواپیما برای مسافران و همچنین وجود خطرات ناشی از جابه جایی با وسائل نقلیه خودرو و اتوبوس باعث شده تا بیشتر مردم به سمت استفاده از قطار به دلیل سهولت در مسافرت و امنیت قابل توجه این وسیله نقلیه نسبت به دیگر وسائل نقیله بیشتر سوق داده شوند.

در همین رابطه استان ایلام اگر چه به عنوان یکی از استان های کم برخوردار و محروم شناخته شده است ولی با توجه به دارا بودن بیشتر مرز مشترک خاکی با کشور عراق و همچنین تبدیل شدن به دروازه عتبات عالیات، نمی توان اهمیت بالای این استان را نادیده گرفت.

 در این میان چند سالی است که مرمان این دیار چشم انتظار اختصاص بودجه احداث خطوط ریل قطار هستند، انتظاری که اگر پایان یابد می تواند نقش بسزایی در حمل و نقل ایلام ایجاد کند و همچنین باعث رونق اقتصادی و کاهش محرومیت این استان شود.

اختصاص بودجه ۷۰ میلیارد تومانی به راه آهن ایلام

در همین رابطه رحمت الله قیصوری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در مورد اختصاص بودجه ۷۰ میلیارد تومانی گفت: پروژه راه آهن ایلام یکی از مهمترین اولویت‌های پیگیری شده در بودجه سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی اظهار کرد: به همین منظور ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح مهم در استان اختصاص یافته و علاوه بر این اعتبار از محل اعتبارات متوازن نیز مبلغ قابل توجهی به اجرای این طرح بزرگ اختصاص خواهد یافت.

قیصوری افزود: کل بودجه توازن منطقه‌ای استان ایلام بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با اشاره به افزایش ۶۳ درصدی اعتبارات هزینه‌ای در استان طی سال آینده، گفت: اعتبارات عمرانی ملی استان نسبت به سال گذشته ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: سرانه اعتبارات استانی در بخش‌های مختلف راه، راه آهن، آب و فاضلاب، آب و خاک، آبرسانی و… سه برابر میانگین کشوری است.

انتظار می رود که با اختصاص این بودجه و پیگیری های مستمر شاهد شکوفایی و آبادانی هر چه بیشتر استان ایلام در حوزه های مختلف به خصوص ایجاد راه آهن به عنوان یکی از مطالبات و دغدغه چندین ساله ایلامیان که این استان را از بن بست جغرافیایی خارج می کند، باشیم.

ارسال نظرات