مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان:

دشمن در صدد تحریف مبانی فکری انقلاب اسلامی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان گفت: امروزه افراد بسیاری اقدام به تحریف مبانی فکری انقلاب نموده و سعی در تغییر افکار جامعه نسبت به این موضوع می نمایند که خوشبختانه موفق نشده وناکام مانده اند.
کد خبر: ۹۳۰۲۲۰۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛حجت الاسلام حسن بیگدلی در گردهمایی تبیینی،ترویجی وفرهنگی که به مناسبت هفته مکتب انقلاب اسلامی در محل حسینیه فاطمه الزهرا سپاه استان برگزار شد،با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)که در آن به تبیین پنج گام انقلاب پرداختند،اظهار کرد:به همین علت از 12 تا 19 آذر ماه به عنوان هفته مکتب انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)استان زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در برهه ای از زمان اتفاق افتاد که هیچ فردی آن را پیش بینی نمی کرد،تصریح کرد:حتی ملت ایران نیز سقوط نظام شاهنشاهی و روی کار آمدن دموکراسی ومردم سالاری دینی در کشور را تصور نمی کردند.

 

وی با تشریح مکتب انقلاب اسلامی،به ایجاد ایدئولوژی،جهان بینی و هدف وبرنامه در بعد اصطلاحی مکتب اشاره کرد وگفت:رهبر معظم انقلاب از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به عنوان یک مکتب یاد کردند چرا که ایشان در ذیل مکتب اسلام وامام حسین(ع) ونیز حضرت امام خمینی(ره) تفکر ویژه ای به نام مقاومت را شکل داده ودر این راه و هدف با برنامه ریزی  وجهان بینی،موفقیت های بسیاری نیز کسب کرده بود.

 

حجت الاسلام بیگدلی در ادامه به تشریح انقلاب اسلامی پرداخت وبیان داشت:انقلاب اسلامی مبانی فکری و بینش عمیق سیاسی نظیر تشیع،مقاومت،ولایت فقیه،بسیج،کمک های مردمی و... را در دنیا ایجاد کرد که بی نظیر بوده وامروز  این مبانی حتی در کشورهای مختلف تدریس وتبیین می شود.

 

این مسئول با اشاره به مبانی فکری انقلاب اسلامی ادامه داد:امروزه افراد بسیاری اقدام به تحریف مبانی فکری انقلاب نموده و سعی در تغییر افکار جامعه نسبت به این موضوع می نمایند که خوشبختانه موفق نشده و ناکام مانده اند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان با بیان اینکه  مبانی فکری انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل در جامعه تبیین شده واستمرار یابد،خاطرنشان کرد:یکی از مبانی انقلاب توحید بوده که به فرموده امام خامنه ای(مدظله العالی)رکن اصلی بینش وتلقی اسلامی اعتقاد به وجود خدا ونفی غیر خدا وانسان هاییست که ادعای خدایی وکدخدایی می کنند.

 

حجت الاسلام بیگدلی تکریم وتشریع انسان را از دیگر مبانی فکری انقلاب اسلامی دانست و گفت:این مسئله همان انسان محوری است؛به عبارتی تکریم وتشریع دست خداست وخداوند انتخاب ومدیریت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه انسان محوری در دین اسلامی با اومانیسم غربی تفاوت دارد،ابراز کرد:اومانیسم اروپایی یکی از مبانی فکری لیبرالیسم بوده و نشات گرفته از تفکر هرچه انسان گفت همان است،میباشد اما از نظر اسلام خداوند همه عالم وامکانات را در راستای عبودیت در اختیار انسان قرار داده است.

 

این مسئول با بیان اینکه یکی دیگر از مباحثی که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)بر آن تاکید داشته اند،استعداد بی پایان انسان است،افزود:استعداد انسان پایان ناپذیر بوده وظرفیت فکری آن نامحدود است.

 

حجت الاسلام بیگدلی عنوان کرد:انسان استعداد دارد تا آخرین نقطه تعالی حیات ممکنات بالا رود واین هم جزو ایمان وباورهای وی باید باشد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان با اشاره به فرموده رهبری(مدظله العالی)مبنی بر اینکه استعداد بی پایان انسان در آیه شریفه(انا خلقنا الانسان فی احسن التقویم) نمایان ومشهود است،تصریح کرد:این مسیر با استفاده از امکانات بی پایان عالم هستی میسر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پنجمین محور، محور حتمیت وحاکمیت حق بوده و قرآن کریم بر تحقق آن وعده می دهد،بیان داشت:بر تمامی انسان ها عمل به این مبانی تکلیف است وسبب حل مشکلات می شود.

 

حجت الاسلام بیگدلی در پایان به وظایف افراد در حاکمیت اسلامی اشاره کرد وگفت: عبودیت واطاعت خداوند،مردم سالاری دینی،عبور از منیت وخود بینی،امید به پیروزی در سخت ترین  لحظات با جهاد فی سبیل الله و... نمونه ای از این وظایف است.

 

 

ارسال نظرات