خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام فلاحی:

مردم از سیاسی کاری مسئولین خسته شده‌اند/ آمار اشتغال و بیکاری راستی‌آزمایی شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از سیاسی کاری مسئولین خسته شده‌اند، گفت: به‌جای سیاسی کاری باید مشکلات حل شود.
کد خبر: ۹۳۰۴۶۱۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲

مردم از سیاسی کاری مسئولین خسته شده‌اند/ آمار اشتغال و بیکاری راستی‌آزمایی شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار با بیان اینکه رسانه مجلس رسانه قوی‌ای نیست که عملکرد مجلس را طی مدت ۷ ماه گذشته انتشار کند، اظهار داشت: در استان همدان نیز در حوزه‌های مختلف آن طور که باید و شاید اخبار به گوش رسانه‌ها نمی رسد و ایجاد سوال می‌کند.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم که عملکرد نظام اسلامی را برای مردم بازگو کنیم، گفت: در ایامی که فشار اقتصادی و حرکت درونی و بیرونی بر روی مردم زیاد است و در صدد خسته کردن مردم از نظام اسلامی هستند، ما وظیفه داریم که امید را به مردم برگردانیم و بیان کنیم در این موقعیت نظام اسلامی همچنان در اقتدار خود پیش می‌رود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم و سوء مدیریت داخلی دو علت اصلی مشکلات است، گفت: ۱۶ درصد مشکلات مردم به تحریم برمی‌گردد و باقی مشکلات ناشی از سوء مدیریت داخلی است.

وی عنوان کرد: نظامی که در عرصه بین‌المللی با این همه پیشرفت حاصل شده و دارای مقام اول علمی منطقه و پانزدهمی جهان و چهارمین کشور قدرت سایبری می‌خواهد حرف اول را می‎زند مردم با مساله مرغ و تخم مرغ گرفتار هستند که به سوء مدیریت و کم کاری مسئولین اجرایی برمی‌گردد.

فلاحی با بیان اینکه ۲۷۰ روز در یکی از بنادر همه نهاده‌های دامی و روغنی انبار شد و به مردم نرسید و کشتی‌ها روی آب معطل شدند و مردم گرفتار مشکلات کف بازار شدند، گفت: این مشکلات به تحریم برنمی‌گردد متوجه سوء مدیریت است.

وی با بیان اینکه با توجه به مستندات موجود سوء مدیریت گاهی ناشی از تعمد است، گفت: اطلاع‌رسانی برای مردم باید صحیح باشد و نباید خبرها و سخنان ما به سمت سیاه‌نمایی برود و پیشرفت پروژه کلان کشوری نیز بازگو شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه انتظار مردم و در شأن نظام اسلامی است و باید عمل می‌شده است گلایه داریم، گفت: بهتر از این می‌توان عمل کرد و وضع بازار مردم بهتر باشد و به‌جای خدمت به مردم سیاسی کاری نکرد و به جای تکیه به دشمنان، انتظار انتخابات آمریکا و مذاکره به قدرت و توانمندی درونی نگاه کرد و کار را پیش برد.

* مشکلات اقتصادی با اتکا به توان داخلی قابل حل است

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی راه حل بیرونی ندارد، گفت: با اتکا به توان داخلی مشکلات قابل حل است.

فلاحی با بیان اینکه تغییرات و جابه جایی مدیران حق دولت و مجریان دولتی است، گفت: اگر مدیری تخطی داشته باشد تذکر می‌دهم.

وی در خصوص جابه جایی اخیر در فرمانداری گفت: ما دخالتی در عزل و نصب نکردیم و از مسئولین سوال کردیم که چرا فرمانداری که از سوی استانداری به عنوان نمونه معرفی و تشویق شده جابه جا شده است که در پاسخ به سوال ما گفتند در حوزه اجرایی به تفکیک قوا قائل هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیری که در حال خدمت است و مشکلی ندارد از نظر مردم هم دلیلی برای جا به جایی آن نیست، ادامه داد: عملکردهای سیاسی به مردم آسیب می‌رساند و بحث‌های سیاسی نباید وارد عرصه خدمت به مردم شود.

وی با بیان اینکه مردم امروز از ما کار می‌خواهند و به دنبال حل مشکلات تورم، ثبات بازار، آمار صحیح اشتغال و گرانی مسکن و ... هستند، گفت: همدان جزء گران‌ترین شهرها در بحث مسکن و در رتبه اول تورم است.

فلاحی با بیان اینکه مردم از سیاسی کاری مسئولین خسته شده‌اند به‌جای سیاسی کاری باید این مشکلات حل شود، گفت: رسالتی که مقام معظم رهبری بر دوش مجلس یازدهم گذاشته در حوزه فرهنگ و اقتصاد بوده و تلاش‌های نمایندگان مجلس حول همین موضوعات است.

وی با بیان اینکه در دو محدوده حوزه انتخاباتی شهرستان فامنین و کبودراهنگ و بهار آلودگی هوا وجود دارد، گفت: آلودگی در منطقه فامنین و قهاوند و کبودراهنگ به نیروگاه مربوط می‌شده و حق آلایندگی از نیروگاه گرفته شده است که ما پیگیر آن هستیم که برگردد و در طرح‌های عمرانی شهر و روستای آن جا مصرف شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلایندگی در شهرستان بهار مربوط به شرکت‌های منطقه است که از آنها جریمه‌ها گرفته می‌شود، افزود: درصد آلایندگی توسط محیط زیست مشخص می‌شود که ما پیگیر هستیم جریمه‌های گرفته شده در همان منطقه هزینه شود.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا آموزش دچار غافلگیری شد و در ترم دوم سال گذشته این اتفاق افتاد، ابراز داشت: آموزش و پرورش سه ماه تابستان برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم فرصت داشت.

فلاحی افزود: تصمیمی که قبل از شروع سالتحصیلی گرفته شد قرار بود آموزش به چند شیوه این مشکل را حل کند اولین شیوه اینکه دانش‌آموزانی که به پهنای باند اینترنت دسترسی ندارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور پیدا کنند و بین جمعیت مهاجر درسنامه در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شیوه‌های بعدی شبکه شاد و آموزش از طریق صدا و سیما بود، گفت: در شبکه مجازی شاد ظرفیت کافی نیست و سرعت اینترنت پایین است که به چند عامل بستگی دارد از جمله مشکلات زیرساختی که دچار آن است و تاسیسات پوسیده که باید حل شود، از سوی دیگر مشکلات پهنای باند نیز وجود دارد که وزیر ارتباطات باید این مشکل را قبل از شروع سالتحصیلی حل می‌کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شبکه شاد ظرفیت پاسخگویی ندارد و از نظر سرعت دچار مشکل است، گفت: دستگاه متولی این مشکل اداره آموزش و پرورش است که باید زیرساخت آن را فراهم می‌کرد.

وی با بیان اینکه آمار دانش‌آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند در شورای آموزش و پرورش در استان بیش از ۲۲ هزار نفر عنوان شده است، گفت: آموزش و پرورش پر جمعیت‌ترین وزارتخانه با حدود ۱۵ میلیون جمعیت با کمترین اعتبار است.

*۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموزان به موبایل و تبلت دسترسی ندارند

فلاحی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان امکانات سخت افزاری مانند موبایل و تبلت ندارند، گفت: برای حل این مشکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کمیته امداد و خیرین پای کار آمده‌اند.

وی با بیان اینکه به طور قطع آموزش مجازی و درسنامه‌ای جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد، گفت: بُعد پرورشی نه تنها تعطیل است بلکه دچار آسیب هم شده و مشکلات زیاد فرهنگی وجود دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ۱۲ میلیون دانش‌آموز ۸۰ درصد مقطع ابتدایی، ۶۰ درصد متوسطه اول و ۲۰ درصد متوسطه در شبکه شاد حضور دارند، گفت: آموزش باقی دانش‌آموزان از طریق صدا و سیما و ارسال درسنامه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دو دسته نیروهای حق التدریس و نهضتی وجود دارد، افزود: دولت طرح رفع مشکلات نیروهای آموزشی نهضتی قبل از سال ۹۱ را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده است که تمام نیروهای حق‌التدریس نهضتی تا این تاریخ تعیین تکلیف شدند.

فلاحی ادامه داد: در خصوص نیروهای بعد از سال ۹۱ تا ۹۹ نیز مقرر شد کمیته‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش، مجلس و سازمان امور اداری استخدامی کشور تشکیل شود و نیروهای بلاتکلیف حق التدریسی بعد از مهر ۹۱ تعیین تکلیف شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی مشکلاتی در کشور و استان وجود دارد، گفت: یکی از علل آن تعارض عملکردی دو وزارتخانه کشاورزی و صمت است که باید محدوده‌های آنها مشخص شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادسازی نهاده‌های دامی با حضور کمیسیون کشاورزی اتفاق افتاد، گفت: مجلس در بحث توجه به حوزه کشاورزی و کشاورزان تلاش زیادی کرده است و مصوبات در قیمت‌گذاری و خرید تضمینی بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه در استان به تبع مشکلات کشور مشکلاتی وجود دارد، گفت: ما پیگیر مشکلات هستیم و موضع ما در بخش کشاورزی این است که باید به این حوزه ویژه توجه شود.

فلاحی در خصوص مشکلات کشاورزان سیب‌زمینی‌کار گفت: از طرف مسئولین کم کاری طولانی مدت شده که به صنایع تبدیلی توجه نشده است که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در خصوص مشکل مسکن مردم در مجلس یازدهم ۳ اقدام انجام شده است، گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که عمدتا در بحث بالا بردن قیمت‌ها موثر بودند، مجلس طرح مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرده که اثرات محسوسی در سطح کشور گذاشته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تأمین مسکن با تسهیلات ارزان قیمت و زمین رایگان دومین کار مجلس در خصوص مسکن مردم است، گفت: کاهش ۵۰ درصدی بنگاه‌داران از دیگر اقدامات مجلس است که با افزایش قیمت مسکن بنگاه‌داری رشد پیدا کرده است.

* عدم نظارت کافی و نبود قیمت کارشناسی علت گرانی مسکن در همدان

وی با بیان اینکه علت گرانی مسکن در همدان عدم نظارت کافی و نبود قیمت کارشناسی است، گفت: نظارت‌های استانی خیلی موثر است و عوامل دیگر چون نبود زمین هم به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند.

فلاحی در خصوص پروژه‌هایی مانند اسکای مال و نورمهال با بیان اینکه نظارت بر این پروژه‌ها برعهده شورای شهر و شهرداری است، گفت: پروژه نورمهال متوقف شده است و با توجه به نظر کارشناسان پروژه اسکای مال با توجه به مجاورت با دو بیمارستان و نهاد امنیتی و قضایی و مشکلات ترافیکی هیچ توجیه اقتصادی و رفاهی برای مردم ندارد.

وی ضمن تشکر از شبکه بهداشت با بیان اینکه خط مقدم مواجه با بیماری کرونا شبکه بهداشت است و بیمارستان‌ها در خط بعدی قرار می‌گیرد، گفت: همه زحمات غربالگری صورت گرفته توسط شبکه بهداشت است که دیده نمی‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پولی که دولت از صندوق توسعه برداشته باید در بخش بهداشت هزینه می‌شد، گفت: مجلس پیگیر این بود که این پول در کجا هزینه شده است و فشار و کمبود امکانات در بعضی مناطق در این حیطه است.

وی با بیان اینکه یکی از عللی که باعث خستگی کادر درمان شده بود عدم اجازه به حضور نیروهای داوطلب در بیمارستان بود، گفت: این مشکل اخیراً با اجرای طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» حل شده است و حضور نیروهای جهادی بسیار موثر است.

فلاحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از عملکرد خود راضی هستید؟ با بیان اینکه ما بیش از 10 ماه کار خود را شروع کرده‌ایم، گفت: مجلس یازدهم از روزی که شروع به کار کرده است با تمام حواشی داخلی و خارجی تمام تعطیلات تابستان و هزینه‌های مجلس‌های قبل را حذف کرده است، ساعت‌های کمیسیون را افزایش داده، کارگروه‌های متعددی را راه‌اندازی کرده و طرح‌های دو فوریتی و کاربردی در مجلس مطرح شده و به دغدغه مردمی و رفع مشکلات اقتصادی پرداخته است.

وی با بیان اینکه در بحث نظارتی در استان همدان با اینکه از اول اسفند ماه سال گذشته کار ما رسماً شروع نشده بود تمام بیمارستان‌ها را بیش از یک بار سرکشی کرده‌ایم و در این مدت شرکت‌ها را بررسی کردیم، گفت: طی این مدت بسیاری از شرکت‌ها و کارگاه‌هایی که دچار مشکل و غیر فعال شده بودند را بررسی و فعال کردیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفاف‌سازی گفت: این طرح در کمیسیون بررسی شده و در دستور کار صحن مجلس قرار گرفته است که مشکلات زیادی از مطالبه‌گری را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای تخصصی کارکردن ۱۶ کارگروه تشکیل شده است، گفت: در کارگروه فنی و مهندسی مشکلات جاده گنجنامه در حال پیگیری است و در حوزه شهری مشکلات زیادی وجود دارد که به ما پاسخ داده نشده و گاهی تصویب نشده است.

فلاحی با بیان اینکه آمار دقیق اشتغال و بیکاری را تامین اجتماعی می‌دهد که این آمار در تخصیص بودجه موثر است، گفت: باید راستی‌آزمایی شود و دیوان محاسبات وارد شود و میزان تخصیص وام‌های اشتغال بررسی شود.

وی گفت: بحث شهرک صنعتی و زمین‌های واگذار شده و وام‌های اشتغال مورد بررسی قرار گرفته شده است و باید آمار واقعی اشتغال داده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر حورا در طرح جامع به تصویب نرسیده است و وزارتخانه تصمیم قطعی نگرفته است، گفت: حوزه‌های علمیه با همه مشکلات که مورد مطالبه قرار می‌گیرند به دلیل مستقل از دولت جایگاهی در قانون اساسی ندارند و به عنوان یک نهاد فرهنگی به آن نگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه شهر همدان در دستور کار بوده است تا حدود ۶۵۰ هکتار به شهر همدان اضافه شود که به تصویب مسکن و شهرسازی نرسیده است، گفت: این دوره بهترین دوره مجمع نمایندگان است.

فلاحی در خصوص داروی درمان کرونا آقای قادری گفت: این دارو تحت عنوان داروی آنفولانزا تولید شده بود و آقای قادری چندین اختراعات دیگری داشته‌اند که در داخل از ظرفیت ایشان استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه این دارو از ابتدای شیوع بیماری به دانشگاه بقیه الله ارائه شد که با بی‌مهری مواجه شد، گفت: این دارو کد اخلاق گرفته و تست بالینی هم شده اما مجوز صادر نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تست‌های داده شده و گفتار پزشکان از چندین داروی گیاهی موثرترین این دارو است؛ این دارو در معاونت داروی گیاهی در حال تست بالینی و دریافت مجوز موقت است.

وی با بیان اینکه ما سعی کرده‌ایم در بین نمایندگان به دور از تنش و درگیری کار را پیش ببریم، گفت: تقسیم وظایف شده است و نگاهمان به یک شهر نیست و استانی به مسائل نگاه می‌کنیم.

* حفظ روستا از سیاست‌های کلی نظام است

فلاحی با بیان اینکه همدان ۸۵ درصد شهرنشین و ۱۵ درصد روستانشین دارد، گفت: حفظ روستا از سیاست‌های کلی نظام است.

وی در خصوص واکسن وارداتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: کشورهایی که در تولید ویروس کرونا دخیل بوده‌اند با عملیات بیوتروریسمی که در کشور انجام می‌دهند آیا قابل اعتماد هستند؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما خوش‌بین نیستیم و اعتمادی به بیرون نداریم، گفت: یکی از علت‌های شهادت شهید فخری زاده این موضوع بود که ایشان در حال ساخت واکسن کرونا موثر بودند.

وی با بیان اینکه واکسن و داروهای داخلی به زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، گفت: پزشکان کمیسیون بهداشت مجلس با واردات واکسن مخالف هستند.

فلاحی با بیان اینکه دولت با امضای آقای واعظی دستوری صادر کرده است که هیچ مدیری تا قبل از انتخابات جابه جا نشود که البته مدیران ناکارآمد باید جابه جا شوند، گفت: ما از مسئولین درخواست داریم که به دستورالعمل دولت عمل کنند.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش و پرورش آمار مورد نیاز استان کم اعلام شده است، گفت: استان همدان نیاز خود را ۵۰۰ نفر اعلام کرده که لرستان ۲ هزار نفر اعلام کرده که مازاد استان لرستان در همدان و شهرهای اطراف به کارگیری می‌ شوند که از سوء مدیریت داخلی نشات گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در سال جاری نیز دانشجو معلم در فروردین ماه کم اعلام شده است که اعتراض کردیم اما دیر شده است.

وی با بیان اینکه طرحی در کمیسون اجتماعی به عنوان ساماندهی نیروهای دولتی در حال تکمیل است، گفت: ما در کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیروهای شرکتی داریم که درخواست حذف شرکت واسطه‌ای را داده‌ایم که نیروهای شرکتی با خود دستگاه قرارداد می‌بندند که در حقوقشان موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات