همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت مقام پرستار، مراسم تجلیل از پرستاران و کادر درمانی در ستاد سپاه قدس گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۴۷۷۹
|
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

گاه‌های مهم سپاه قدس گیلان در حوزه بهداشت و درمان

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت مقام پرستار، مراسم تجلیل از پرستاران و کادر درمانی صبح امروز در ستاد سپاه قدس گیلان برگزار شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در این نشست با اشاره به تلاش‌های کادرمانی در راستای مقابله با کرونا اظهار داشت: اگر مجاهدت پرستاران و سایر کادر درمانی نبود، امروز کشور در شرایطی سخت و دشوار قرار می‌گرفت.

سردار محمد عبدالله‌پور با اعلام اینکه طرح شهید سلیمانی با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و آغاز فعالیت واحد بهداشت پایگاه‌های بسیج در حال اجرا است گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت تعداد فوتی‌های کرونایی در گیلان از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.

گاه‌های مهم سپاه قدس گیلان در حوزه بهداشت و درمان
گام‌های مهم سپاه گیلان در حوزه بهداشت و درمان

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۵درصد از فوتی‌های کرونا را افراد سالمند تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: غربالگری سالمندان در قالب طرح شهید سلیمانی، مجدداً اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به کمبودهای تجهیزات بهداستی در استان گیلان ابراز داشت: طی سال‌های آینده سپاه قدس گیلان اقدامات موثری در حوزه بهداشت و درمان خواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این نشست بیان اینکه مسئله بهداشت و سلامت جزء تاکیدات اسلام است اظهار داشت: پرستاران و درمانگران در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان‌الله محمدی با اشاره به آیات قرآن کریم درخصوص مسائل درمانی و بهداشتی تصریح کرد: از افتخارات دین اسلام است که حلال و حرامش بنا به سلامت روحی و جسمی انسان تنظیم شده است.

گاه‌های مهم سپاه قدس گیلان در حوزه بهداشت و درمان
آغاز پروژه ساخت مرکز جراحی سپاه قدس گیلان در دهه فجر امسال

معاون بهداشت،سلامت و دفاع زیستی سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با اشاره به طرح‌های راهبردی تدوین شده در این معاونت اظهار داشت: نوسازی مرکز درمانی امام سجاد(ع) و گسترش فضای تخصصی این مرکز از جمله اقدامات در حال اجرا است.

محمد صادقی طب توانبخشی و طب سنتی را از جمله حوزه‌های درمانی دانست که به زودی در مرکز درمانی امام سجاد(ع) شروع به فعالیت می‌کنند و گفت: مرکز جراحی سپاه قدس گیلان به عنوان یک برنامه میان مدت در دستور کار قرار گرفته که در دهه فجر امسال کلنگ آغاز ساخت آن زده خواهد شد.

گاه‌های مهم سپاه قدس گیلان در حوزه بهداشت و درمان
وی راه‌اندازی بیمارستان جنرال شهری سپاه قدس گیلان را از جمله دیگر برنامه‌های معاونت بهداشت دانست و تصریح کرد: تحقق این پروژه در بازه زمانی بلند مدت ۵ ساله انجام خواهد شد.

به گزارش بسیج، در پایان این نشست از جمعی از پرستاران، کادر درمان و همچنین خانواده شهید مدافع سلامت "سهیل کیان‌فر" تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات