معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

وام ازدواج ۸۰ میلیون تومانی می‌شود

تندگویان گفت: اگر مجلس محل تأمین وام 80 میلیونی را مشخص کند و سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی هم بپذیرند ممکن است مبلغ وام به سقف 80 میلیون تومان افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۹۳۰۵۵۳۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در برنامه «صبح و گفتگو» درمورد مشکلات وام ازدواج گفت: حدأکثر زمان انتظار جوانان از زمان درخواست تا دریافت وام در صورت نبود مشکل، حدأکثر دو ماه است و معمولاً هم تا پایان سال همه درخواست کنندگان وام خود را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما از نظر نوبت و صف وام مشکلی نداریم گفت: مشکل و نگرانی ما بیشتر از نظر اقساط و بازپرداخت وام است چراکه نباید جوانان را از همان اول زندگی به یک بدهکار بانکی تبدیل کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اگر وام ازدواج 80 میلیون تومان شود حدأقل مبلغ اقساط آن‌ها 2 میلیون تومان می‌شود که با این وضع اقتصادی بازپرداخت آن در کنار سایر هزینه‌ها بسیار سخت خواهدشد لذا باید طوری برنامه ریزی کرد که جوانان امکان بازپرداخت اقساط را داشته باشند.

تندگویان معتقد است که مشوق‌های مقطعی باید به مشوق‌های دائمی و امن تبدیل شوند تا زوجین درگیر پرداخت اقساط و مشکلات مالی نشوند.

به عنوان مثال بهتر است که به جای حق عائله مندی، به ازای هر فرزند حقوق افراد به صورت مادام العمر افزایش پیدا کند یا در صورت تولد فرزند چهارم، مسکن رایگان در اختیارشان قرار داده شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: اگر مشکل اشتغال و مسکن جوانان ما شود نیازی به وام 80 میلیون تومانی نیست اما متأسفانه نه مسکن آنها تأمین است و نه شغل مناسبی دارند.

تندگویان تدوین یک دستورالعمل برای نظارت بر دریافت کنندگان وام را ضروری دانست و گفت: اگر نظارت دقیقی اعمال شود شاهد خرید و فروش وام، تبدیل وام به موضوع دیگر و یا ازدواج اجباری به دلیل دریافت وام نخواهیم بود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: درصورتیکه افراد پس از ارائه درخواست وام موفق به دریافت آن نشده‌اند به سایت بانک مرکزی و یا سایت وزارت جوانان مراجعه و کد پیامک را وارد کنند و یا به واحد شکایات بانک مرکزی اعلام نمایند.

تندگویان عنوان کرد: اگر مجلس محل تأمین وام 80 میلیونی را مشخص کند و سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی هم بپذیرند ممکن است مبلغ وام به سقف 80 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات