کارشناس مسائل بین الملل:

انتقام ترور سردار سلیمانی، انفعال دشمن را به دنبال خواهد داشت

جعفر قنادباشی گفت: اینکه ما بر انتقام ترور سردار سلیمانی اصرار داشته باشیم موجب می‌شود که دشمن منفعل شود و همین الان هم که از انتقام سخن می‌گوییم دشمن منفعل شده است.
کد خبر: ۹۳۰۶۲۲۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، به درستی مصداق یک حرکت تروریستی آن هم از نوع دولتی بود.

وی افزود: آمریکا شخصیتی را ترور کرد که بیشترین و موثرترین نقش را در مقابله با بدترین نوع تروریست در منطقه ما داشت؛ سردار سلیمانی نه تنها از گسترش داعش جلوگیری کرد بلکه به حکومت داعش - به معنای به قول خودشان دولت اسلامی عراق و شام – پایان داد و پرچم داعش را پایین کشید، البته تحرکات گروهک داعش وجود دارد، اما این با حکومت داعش فرق می‌کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: وقتی دولت جنایتکار آمریکا در اقدامی تروریستی و خشن سردار بزرگ ما را به شهادت می‌رساند بهترین و معقول‌ترین اقدام انتقام است، چون این حرکت اولاً بازدارنده است و نشان می‌دهد که ما در برابر این خونی که ریخته شده است مسئول هستیم و باید تقاص خون او را پس بگیریم به ویژه آنکه مردم انتظار دارند و این انتظار عموم مردم است.

قنادباشی خاطرنشان کرد: ما در انتقام درصدد این هستیم که درسی به دشمن داده شود تا برای همیشه تاریخ زورمندان و تروریست‌های بزرگ و کوچک بدانند که در برابر هر ضربه‌ای که به جمهوری اسلامی وارد می‌کنند پاسخی به همراه خواهد داشت و این یعنی ایجاد بازدارندگی این یعنی همان فرمایشی که رهبر معظم انقلاب فرمودند: دوران بزن دررو تمام شده است.

وی اضافه کرد: انتقام در چارچوب راهبرد‌های مهم نظامی است، یعنی هر ضربه‌ای به ما بخورد پاسخ می‌دهیم و اینجا ضربه‌ای سپاه قدس ما خورد سپاه قدسی که اگر در منطقه هم دارد اقدام می‌کند در واقع اصلی‌ترین هدفش و بیشترین مسئولیتش دفاع از کشور است؛ لذا باید پاسخی قاطع بدهیم تا دیگر دشمنان جرات چنین اقدامی را نکنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: اینکه ما بر انتقام اصرار داشته باشیم موجب می‌شود که دشمن منفعل شود و همین الان هم که از انتقام سخن می‌گوییم دشمن منفعل شده است بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد دشمن الان نگران پایگاه‌های خود در منطقه است و آن‌ها نگران این هستند که ما پاسخشان را بدهیم و این به معنای این است که آن‌ها دچار انفعال شده‌اند البته ما در جریان موشک‌باران پایگاه عین‌الاسد سیلی به آن‌ها زدیم، اما آن اقدام انتقام نهایی نیست.

قنادباشی تاکید کرد: از همان ابتدای وقوع انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها در مسیر ضعیف شدن قرار گرفتند وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد به معنای این بود که آن‌ها یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های خود را از دست دادند و سیاست سلطه‌طلبانه ارتش آمریکا در منطقه ضربه خورد چراکه ارتش شاه یکی از ارکان سه‌گانه سیطره آمریکا بر منطقه بود بعد از آن آمریکایی‌ها هرچه قدر هم که دست و پا زدند نتوانستند قدرتشان را در منطقه تثبیت کنند البته نظامیان آمریکایی در منطقه و کشور‌های مختلف حضور دارند، اما این حضور هیچ‌گاه نتوانست موقعیت آن‌ها را تثبیت کندو خودشان اعتراف کردند که در منطقه هزینه‌های فراوانی کردند، اما نتیجه نگرفتند.

وی تصریح کرد: خطای بزرگ آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن ابومهدی المهندس و میهمان ایشان یعنی سردار حاج قاسم سلیمانی موجب شد که آن‌ها باز هم ضرر بیشتری کنند به‌طوری‌که پارلمان عراق مصوبه‌ای دارد مبنی بر خروج آمریکایی‌ها از این کشور و الان آمریکایی‌ها در شرایطی قرار گرفتند که هزینه‌هایی که حفاظت از سربازان آن‌ها در عراق برای‌شان دارد از سودی که دنبالش بودند بیشتر است و این شرایط را ایجاد خواهد کرد که آن‌ها به تدریج مجبور شوند منطقه و عراق را ترک کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: وجود آمریکایی‌ها در منطقه ما در حال حاضر به مثابه یک قدرت ناامن کننده است و خروج آن‌ها برای حفظ امنیت منطقه یک ضرورت است ضرورتی که بسیاری از ملت‌ها به آن پی برده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار