خبرهای داغ:
رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح:

عملیات کربلای ۴، پایه اجرای عملیات کربلای ۵ بود

سردار عراقی گفت: پایه اجرای عملیات کربلای ۵ در واقع کربلای ۴ بود و آستانه این عملیات منجر به متلاشی شدن ماشین جنگی صدام در عملیات کربلای ۵ شد.
کد خبر: ۹۳۰۶۲۴۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، یادواره شهدای کربلای ۴ در بستر مجازی برگزار شد. سردار عبدالله عراقی رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به اینکه طرفین جنگ در عملیات آفندی و پدافندی زمینی همواره از شرایط یکسانی برخوردارند اما در عملیات آبی و غواصی، نابرابری ظالمانه ای مشهود بود که مظلومیت کربلای حسین(ع) را تداعی می کرد گفت: عملیات کربلای ۴، سوم دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز محمد رسول الله(ص) و با هدف شکست‌ خط‌ استحکامی‌ دشمن در منطقه اروندرود انجام شد.

 

وی بیان کرد: در کربلای ۴ شهدای گرانقدر استان قزوین به عنوان یک تیپ در لشگر ۸ نجف اشرف به فرماندهی شهید حاج احمد کاظمی وارد عملیات شدند و با وجود سختی های زیادی که در این عملیات وجود داشت با عبور از موانع و دسترسی به خط سوم دشمن، ارتش بعث را مجبور به عقب نشینی کردند.

 

سردار عراقی با اشاره به اینکه سه گردان در قالب تیپ قمر بنی هاشم(ع) در این عملیات حضور داشتند اظهار کرد: تاکتیک عملیات کربلای ۴ در عملیات والفجر ۸ مورد استفاده قرار گرفته بود و همین امر موجب تکراری شدن نوع تاکتیک برای دشمن بود لذا با دشمن آمادگی‌ تجهیزاتی بیشتری وارد میدان شده و پشت سنگرهای متروکه دشمن، راهروهای مستحکم و انبارهای مهمات برای نیروهای عراقی ایجاد شده بود.

 

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: عملیات‌ کربلای‌ ۴ که‌ در خطرناک‌ترین‌ و حساس‌ترین‌ خط‌ نبرد ایران‌ و عراق‌ انجام شد، در همان‌ زمان‌ کوتاه‌ خسارت‌ های سنگینی‌ را بر دشمن‌ تحمیل کرد و با آغاز عملیات، سه گردان آماده به نام‌های گردان حضرت رسول(ص) به فرماندهی حاج احمد الله‌یاری، گردان امام رضا(ع) به فرماندهی شهید اکبری رضایی و گردان حضرت زهرا(س) به فرماندهی مرحوم رحمت الله نبی در صحنه نبرد حاضر بودند و شهدای زیادی در این عملیات تقدیم نظام شد. 

 

وی با اشاره به اینکه گاهی سوال می‌شود که اگر عملیات لو رفته بود چرا اجرا شد، یادآور شد: موفقیت صد در صد عملیات ها در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد و بین طراحی و اجرای عملیات ها تفاوت های وجود دارد اما ممکن است بعضی از عملیات ها همچون عملیات بیت المقدس و فتح المبین با موفقیت صددرصد اجرا شوند.

 

سردار عراقی با اشاره به بی سابقه بودن کربلای پنج در طول دوران دفاع مقدس تصریح کرد: باتوجه له تمام سختی های این عملیات و بمباران وسیع دشمن در این عملیات، اما دلاورمردان گردان حضرت رسول(ص) توانستند بخشی از زمین و سرپل را در سمت دیگر منطقه به کنترل خود درآورند اما دشمن تا دندان مسلح اجازه نداد الحاق این منطقه به دست لشگر حق حاصل شود.

 

وی با اشاره به این که پایه اجرای عملیات کربلای ۵ در واقع کربلای ۴ بود و آستانه این عملیات که منجر به متلاشی شدن ماشین جنگی صدام در عملیات کربلای ۵ شد گفت: با این عملیات ظرف مدت دوهفته پایه کار آماده و عملیات بزرگی اجرا شد که در طول هشت سال دفاع مقدس بی‌سابقه بود.

 

سردار عراقی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با دیدن رشادت های وصف ناشدنی شیرمردان ایران زمین در هیچ زمانی جرات حمله به این مرز و بوم را به خود نخواهند داد.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ت

ارسال نظرات
پر بیننده ها