خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد

ضرورت تشکیل اتاق فکر در هیئات و مساجد/ کرونا نقاط قوت و ضعف ما را نمایان کرد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیئات و مساجد ما اتاق فکر ندارند با تأکید بر ضرورت تشکیل آن، گفت: ما باید جلوتر از کرونا حرکت می‌کردیم و نباید صاحبان اتفاقات برای ما تصمیم بگیرند.
کد خبر: ۹۳۰۸۱۷۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

ضرورت تشکیل اتاق فکر در هیئات و مساجد/ کرونا نقاط قوت و ضعف ما را نمایان کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی رسولی در همایش مربیان عقیدتی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار «سلیمانی» با بیان اینکه ۹ دی ماه روز پیروزی بصیرت مردم و روز امید حزب الله است، اظهار داشت: در روز ۹ دی ماه همه فهمیدن که کشور آینده دارند چون مردم هوشیار هستند.

وی با بیان اینکه در عالم شر وجود دارد و به دو دسته تقسیم می‌شود شرور طبیعی مانند سیل و زلزله و شرور غیر طبیعی که ساخته بشر هستند، گفت: ممکن است کرونا ساخته دست بشر باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی به بهانه وجود شر برای وجود خدا چالش ایجاد کرده‌اند و اصل وجود خدا را منکر می‌شوند، ادامه داد: برخی با مساله شر عدالت خدا را زیر سوال می‌برند.

وی با بیان اینکه شر را بهانه دوگانگی در خدا بیان کرده‌اند، گفت: این اشخاص برای توجیه شر خدا را به خیر و شر معرفی می‌کنند.

رسولی با بیان اینکه برخی شر را برای چالش قدرت مطلقه خدا عنوان کرده‎اند، افزود: برخورد با کرونا در بین مردم دو نوع بوده است برخی مردم کرونا را بالا بردن کمالات خود قرار دادند و برخی هم بدون توجه به توکل و عبادت پیش رفتند.

وی با بیان اینکه شر با توجه به ضررهایی که برای انسان دارد شر نامیده می‌شود، گفت: خداوند عالم، قادر، حکیم، عادل و حکیم است و چون حکیم است و انگیزه‌ای برای ظلم ندارد و نیازی برای شر ندارد شر در طبیعت ریشه در حکمت دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شرور در جهان نسبی است، گفت: شرور از عالم جدا شدنی نیستند در عالم ممکنات ممکنی بی‌شر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شرور در عالم تفکیک‌ناپذیر است و وجود این تزاحمات لازمه طبیعت است، گفت: متکلمین می‌گویند چون خدا حکیم و علیم است وجود خیر بیشتر از شر است.

رسولی با بیان اینکه عرفا معتقدند نگاه کل نگرانه به عالم هستی شری را باقی نمی‌گذارد، گفت: ما با یک حمله شکننده روحی، روانی، اقتصادی، سیاسی و ... مواجه شده‌ایم و در این جنگ نباید منفعلانه نگاه کنیم و به همدیگر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز جامعه در کشف و دفع کرونا درگیر است، گفت: نباید بگوییم ویروس کرونا کفاره گناهان ما و عذاب الهی است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اتفاقات عالم دو سویه است و تماما شر نیست، گفت: کرونا نقاط قوت و ضعف ما را نمایان کرد.

وی با بیان اینکه هیئات و مساجد ما اتاق فکر ندارند با تأکید بر ضرورت تشکیل آن، گفت: ما باید جلوتر از کرونا حرکت می‌کردیم و نباید صاحبان اتفاقات برای ما تصمیم بگیرند.

رسولی با بیان اینکه توسط نیروهای بسیجی و مذهبی با اهدای بسته‌های بهداشتی و معیشتی جبهه دین از مساجد به خانه‌ها برده شد، با اشاره به فرمایش سردار سلیمانی مبنی بر اینکه تکیه گاه یک طلبه نباید مسجد باشد، گفت: شعاع هر طلبه ۱۰۰ هزار نفر اطراف مسجد است.

وی با بیان اینکه انسان اگر رها شود مغرور می‌شود، ابراز داشت: به همه کشورهای مدعی قدرت ثابت شد که همه در مقابل قدرت خدا ضعیف هستند و با توجه به آیات قرآن کریم حوادث و اتفاقات وسایلی هستند برای امتحان و آزمایش انسان است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آنچه از خیر پیش می‌آید از خدا است و اگر رنجی می‌بینیم از ناحیه خودمان است، گفت: جان مردم عزیز است و بسیج و سپاه به بهانه کرونا از این فرصت استفاده کند و در کنار لوازم بهداشتی اهدایی احادیث تاثیرگذار را به مردم دهند و به بهانه جان روح او را نجات دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات