حجت الاسلام علی مصباح یزدی گفت: امام خمینی (ره) خطاب به آیت‌الله مصباح گفتند فعالیت‌هایتان را دوبرابر کنید، من خودم هزینه آن را می‌دهم.
کد خبر: ۹۳۱۲۳۱۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در نشست برخط با فعالین فضای مجازی استان یزد در «تبیین سیره تربیتی آیت‌الله مصباح (ره) در انقلاب اسلامی» گفت: آیت‌الله مصباح یزدی نسبت به مسئله آموزش و تربیت اهمیت زیادی قائل بودند و بخش آموزش موسسه در راه حق توسط ایشان در دهه پنجاه راه اندازی شد.

وی افزود: بعد از وقوع انقلاب اسلامی، وقتی آیت‌الله مصباح گزارشی از فعالیت‌های بخش آموزش موسسه در راه حق خدمت امام خمینی بردند، امام خطاب به ایشان گفت: این فعالیت‌ها را دوبرابر کنید و من خودم هزینه آن را می‌دهم و همین تأکید حضرت امام موجب شد تا آیت‌الله مصباح یزدی مجموعه علمی پژوهشی باقرالعلوم را راه‌اندازی کنند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی بعد از آن موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) را راه اندازی کردند که این اقدام ایشان با استقبال رهبر معظم انقلاب به عنوان خلف شایسه حضرت امام قرار گرفت.

مصباح یزدی با بیان اینکه یکی از اهداف آیت‌الله مصباح یزدی اسلامی‌سازی علوم انسانی بود عنوان کرد: در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی یک سیره تربیتی تعریف شد که هم در بعد علمی و اخلاقی و هم بعد بصیرتی که برای یک عالم موثر در جامعه مورد نیاز است برنامه‌ریزی شد.

وی تأکید کرد: حدود دو سوم محتوای دین اسلام مربوط به جامعه و زندگی روزمره انسان در جامعه و روابط او با دیگران می‌شود، لذا نمی‌توان مسائل اجتماعی اسلام را نادیده گرفت. با این وجود قبل از انقلاب امور اجتماعی اسلام حتی در حوزه‌های علمیه هم مورد غفلت قرار گرفته بود و اسلام در مسائل صرفا فردی خلاصه شده بود.

فرزند علامه مصباح یزدی تصریح کرد: لذا اسلامی‌سازی علوم انسانی یکی از الزامات و ضروریات انقلاب و جمهوری اسلامی است و در سیره تربیتی آیت‌الله مصباح یزدی کسانی که می‌خواهند عهده‌دار این کار شوند هم باید در علوم اسلامی و هم در علوم انسانی مجتهد و صاحب‌نظر باشند.

مصباح یزدی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح هم بر مسائل علمی و آموزشی و هم در کنار آن بر مسائل اخلاقی تأکید داشتند خاطرنشان کرد: بخش سوم سیره تربیتی ایشان نیز موضوعات بصیرتی بود و ایشان بر این مسئله نیز اهتمام داشتند.

وی بیان کرد: چه بسا کسانی که آدم‌های خوبی هم باشند، اما چون بصیرت سیاسی ندارند این اخلاق و تقوای فردی هم به کارشان نمی‌آید و دچار اشتباه می‌شوند این واقعیتی است که نمونه‌های آن را متأسفانه از صدر اسلام تا همین امروز در جامعه خودمان می‌توانیم مشاهده کنیم.

مصباح یزدی اضافه کرد: کسانی که اگر در معرض این امتحان‌های بزرگ اجتماعی قرار نگرفته بودند، آدم‌های موجهی محسوب می‌شدند، اما چون در معرض این امتحان‌های بزرگ قرار گرفتند لغزیدند و باید گفت: بزرگترین ضربه‌ها را اسلام و نظام اسلامی از همین افراد دیده است؛ چون دشمنان نشان‌دار تکلیف‌شان مشخص است و مردم از آن‌ها فریب نمی‌خوردند، اما افرادی که علی‌الظاهر وجهه خوبی دارند و مردم به آن‌ها نگاه مثبتی دارند، لغزش آن‌ها هزینه‌های زیادی دارد.
ارسال نظرات