پیکر مطهر شهید جعفر نوروزی در اراک تشییع شد

پیکر مطهر شهید «جعفر نوروزی» با شکوهی خاص بر روی دستان مردم شهیدپرور اراک تشییع شد.
کد خبر: ۹۳۱۳۱۸۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه «اراک»، امروز (یک‌شنبه) مصادف با سالروز شهادت ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر مطهر شهید «جعفر نوروزی» را همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با شکوهی خاص تشییع کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن سوگواری و عزاداری شهادت یگانه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، با آرمان‌های این شهید والامقام پیمانی دوباره بستند.

در این مراسم که در مصلی «بیت‌المقدس» اراک برگزار شد، مردم شهیدپرور این شهر با سر دادن شعارهای «یا زهرا (س)»، «حسین حسین شعار ماست؛ شهادت افتخار ماست»، «این گل پرپر ماست، هدیه به رهبر ماست» پیکر پاک این شهید سرافراز را بدرقه کردند.

پیکر شهید «جعفر نوروزی» از شهدای تازه تفحص‌شده هشت سال دفاع مقدس، پس از گذشت ۳۰ سال از شهادتش در منطقه عملیاتی «خانقین» کشور عراق کشف شد.

خاطرنشان می‌شود، شهید «جعفر نوروزی» متولد چهارم خرداد سال ۱۳۴۷ در عملیات «کربلای دو» دچار مجروحیت شد و همچنین در عملیات «کربلای ۵» نیز با اصابت ترکش خمپاره از ناحیه مچ پای راست، دچار جراحت شدید شد که پس از سه دوره جراحی در بیمارستان‌های اهواز، شیراز و تهران بهبود یافت و مجدداً سال ۶۷ در عملیات «مرصاد» شرکت کرد و به اسارت گرفته شد؛ اما توانست پس از تحمل شکنجه‌های فراوان، از حلقه اسارت فرار کند. وی سرانجام در اسفند سال ۱۳۶۹ در عملیات «نیمه شعبان» با هدف درگیری با منافقان کوردل به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات