خبرهای داغ:
رییس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با بسیج خبر داد
رییس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: با شکارچیان گونه‌های جانوری و متصرفان اراضی ملی در این شهرستان به صورت جدی برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۳۲۰۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶

نظارت شبانه روزی بر مناطق شکار ممنوع نهاوندمهرداد سلگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کرد: یکشنبه شب ۲۸ دی ماه ۹۹ طی تماس تلفنی از اهالی روستای قلعه قباد مبنی بر تیراندازی به سمت گونه‌های جانور، نیروهای این اداره با کمک نیروی انتظامی در محل حاضر شدن و منطقه را مورد بازدیدو بررسی قرار دادند.

وی افزود: طرح گشت و کنترل مناطق شکار ممنوع شهرستان به صورت شبانه‌روزی توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست نهاوند با جدیت درحال اجرا است تا شکارچیان فرصت دست درازی به گونه‌های حفاظت شده این شهرستان را نداشته باشند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند ادامه داد: در این طرح به جز محیط بانان، نیروی انتظامی، همیاران محیط زیست و همچنین جوامع محلی نیز با اداره محیط زیست همکاری دارند.

وی افزود: بدون شک نیروهای محیط زیست به تنهایی از عهده نظارت بر محدوده وسیع مناطق حفاظت شده نهاوند بر نمی‌آیند و این‌کار به‌کمک نیروهای مردمی با دقت بیشتری انجام می‌شود.

سلگی با بیان اینکه در این طرح از صید و شکارگونه‌های جانوری وآلوده کردن آب و محیط زیست جلوگیری می‌شود، ابرازکرد: علاوه بر این نیروهای حفاظت در این طرح نسبت به شناسایی شکارچیان گونه‌های جانوری ومتصرفان اراضی ملی اقدام و آنان را به مراجع قانونی معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: اراضی ملی حق همه مردم است و هیچ‌کس حق ندارد با خودخواهی نسبت به تصرف‌ آنها اقدام کند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند اضافه‌کرد: در این طرح از خروجی سیستم صنایع نیز نمونه‎گیری می‌شود تا از ورود آلودگی آنها به محیط زیست جلوگیری شود.

وی‌گفت: محیط زیست میراثی از گذشتگان است که همگی درقبال حفظ و نگهداری از آن مسئولیت داریم و باید آن را به بهترین شکل در اختیار آیندگان قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات