مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: آسفالت معابر 25 روستای استان با اعتباری بالغ بر 68 میلیارد ریال در سال‌جاری اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۴۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ رضا خواجه‌ای اظهار کرد: در سال‌جاری آسفالت معابر ۲۵ روستای استان به مساحت ۱۰۹ هزار و ۷۱ متر مربع، با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن استان صورت گرفته است.
اجرای آسفالت معابر 25 روستا در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه، هم اکنون تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستا‌ها هویت ببخشد، تصریح کرد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستا‌های دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادی از قبیل: خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستا‌های فاقد طرح هادی هستند، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

وی تاکید کرد: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در راستای توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنین روستا‌ها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه، مبلغ اعتبار مصوب برای تهیه طرح هادی و بازنگری در سال‌جاری از منابع ملی، ۵۰۰ میلیون تومان برای ۱۴ روستا است، افزود: میانگین تهیه طرح هادی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور ۹۶.۲ درصد و در استان زنجان ۹۹.۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه، مبلغ اعتبار مصوب برای اجرای طرح هادی در سال‌جاری از منابع استانی برای ۶۸ روستا به میزان ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و تخصیص ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ۴۳ روستا است، ادامه داد: همچنین مبلغ اعتبار مصوب برای اجرای طرح هادی در سال‌جاری از منابع ملی برای ۴۴ روستا به میزان ۱۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان و تخصیص ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ۲۲ روستا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تعداد اجرای طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، ۴۰۶ روستا اعلام کرد و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان ۵۷.۲ و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
ارسال نظرات