مدیر مرکز خادمیاران و کانون‌های خدمت رضوی با اشاره به توسعه فعالیت ها در سراسر کشور ، گفت : سفره خدمت رضوی در همه شهرهای ایران اسلامی گسترده شده است.
کد خبر: ۹۳۱۴۱۲۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا عصارنیا در گردهمایی مسوولان کانون‌های خدمت رضوی شهر، شهرستان و کانون‌های خدمت رضوی تخصصی استان البرز که در حوزه علمیه شهید مطهری کرج برگزار شد، اظهار داشت:  مهم‌ترین هدف این مجموعه  تشکیل و فعال سازی کانون‌های شهرستانی و جذب خادمیاران فعال است.

وی بیان داشت : سفره خدمت رضوی در همه شهرها گسترده شده است و کانون‌ها در حوزه خدمتی خوب عمل کرده‌اند اما در حوزه تشکیلاتی و افزایش خادمیاران عقب هستیم.

عصارنیا گفت: افزایش جمعیت خادمان  اصلی‌ترین هدف آستان قدس از ایجاد کانون‌های خادمیاری بوده تا بتوان به خوبی خدمات ارائه کرد.

وی افزود: وجه تمایز کانون‌های خدمت رضوی در مقایسه با سایر نهادهای حمایتی کشور ، مولفه تقویت هویت خادمیاری و رشد افراد در این شبکه گسترده است.

مدیر مرکز خادمیاران و کانون‌های خدمت رضوی بیان داشت: میانگین شمار خادمیاران فعال در شهرستان ها حدود ۵۰ نفر برآورد و هدفگداری سال آتی کانون ها جذب یک هزار خادمیار فعال است.
عصارنیا برنامه های یکسال آینده کانون را در ۱۰ سرفصل توصیف کرد که اکثر این برنامه‌ها حول محور توسعه و گسترش شبکه خادمیاری از طریق جذب جوانان متعهد و متخصص بود.

وی  میزان تخصیص سهمیه جذب خادمیاران را بر اساس ثبت گزارش کانون‌ها در سامانه اعلام کرد و افزود: هر ۱۰۰ امتیاز در سامانه معادل سهمیه جذب یک خادمیار است و از این جهت سامانه جذب بطور دایمی باز و فعال خواهد بود. زمان ارزیابی امتیازات و تخصیص سهمیه هر ۶ ماه یکبار می‌باشد.
وی با اشاره به چهارشنبه‌های امام رضایی (ع)  از خادمیاران خواست تا متناسب با شرایط بومی منطقه و استان خدمات را توسعه دهند و گزارش فعالیت‌های انجام شده را به شکل مناسب رسانه‌ای کنند.
تسریع در تعیین تکلیف خادمیاران ثبت نام شده از دیگر درخواست‌های عصارنیا بود و اعلام کرد که در پایان اسفند ماه سال جاری خادمیاران غیرفعال از سامانه حذف خواهند شد.
وی بیان داشت: تسهیل در دریافت نذورات نقدی با توزیع دستگاه‌های کارتخوان ثابت نیز از دیگر برنامه های آتی کانون است.
مدیر حوزه علمیه شهید مطهری  استان البرز در این گردهمایی گفت: حفظ کرامت انسانی و آبروی مومنین مهم‌ترین اصل در اهدای کمک‌های مومنانه است که باید نسبت به آن دقت لازم و کافی مبذول شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین تقی محدر در بیاناتی فضایل اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه امام رضا(ع) را بر شمرد و افزود: توفیق خدمتگذاری برکت بزرگی است که نصیب خادمان و خادمیاران شده است.
دبیر کانون خادمیاران استان البرز نیز  با ارائه گزارشی از آمار و ارقام در این نشست بیان داشت: کانون خادمیاران در دوم بهمن ماه سال ۱۳۹۵ در استان تاسیس شد و درزمان حاضر تعداد ثبت نام شدگان در طرح خادمیاران البرز بیش از۱۱ هزار نفر است که حدود هشت هزار نفر از آنان ساماندهی شدند و سایر ثبت نام شدگان نیز تا پایان بهمن ماه تعیین تکلیف خواهند شد.
عباس قاضی خانی افزود: در ۶ شهر و هفت شهرستان استان البرز تعداد ۱۳ کانون عمومی و ۱۹ کانون تخصصی وجود دارد .

وی،  سرریز شدن جمعیت تهران به البرز، وجود چهار زندان بزرگ کشوری در استان، کم برخورداری از سرانه‌های بودجه کشوری، کمبود امکانات درمانی، مدیران غیربومی و ترافیک بین استانی را از مشکلات البرز بر شمرد.

قاضی خانی افزود: تخصیص یک هکتار زمین برای احداث بیمارستان امام رضا(ع) در استان البرز انجام شده است که دانشگاه علوم پزشکی ۶۰ درصد هزینه‌ها را تقبل کرده و ۴۰ درصد باقیمانده نیازمند کمک خیرین و نیکوکاران است.
در پایان این نشست  تعدادی از  خادمیاران نیز با طرح مسایل و مشکلات خود پرداختند.
کانون خادمیاران رضوی به منظور گسترش خادم در سراسر کشور  و با هدف رساندن خدمت به محرومان  تشکیل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها