خبرهای داغ:

لزوم تلاش برای رفع چالش‌های واحدهای تولیدی راکد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: برای رفع چالش‌های واحدهای تولیدی راکد در استان باید به صورت جدی تلاش شود.
کد خبر: ۹۳۱۴۳۴۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

 غلامرضا بابایی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال که از سوی ایشان به عنوان سال "جهش تولید" مزین شده است 74 واحد صنعتی که بنا به دلایلی راکد شده بود، به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: با ورود به چرخه تولید این واحدهای صنعتی و تولیدی زمینه اشتغال مستقیم برای 873 نفر مهیا شد.

بابایی تصریح کرد: برای بررسی و رفع موانع پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی استان 104 جلسه برگزار شده است، که در این جلسات 570 فقره پرونده مشکل دار مورد بررسی و رسیدگی اعضاء کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه نخست سال جاری 22 فقره تسهیلات از محل رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی به مبلغ 820 میلیارد ریال پرداخت شده است.

بابایی عنوان کرد: برای تأمین و رفع مشکلات مالی مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر پرداخت تسهیلات از محل رونق تولید، 44 فقره تسهیلات نیز به مبلغ بیش از 1 هزار و 187 میلیارد ریال به واحد های مشکل‌دار پرداخت شده است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی یادآور شد: علاوه بر پرداخت تسهیلات برای راه اندازی و یا افزایش تولید واحدهای مشکل‌دار، دیگر مشکلات تعداد زیادی از این واحدها که در رابطه با دستگاه های اجرایی بود از جمله مشکلات بیمه ای، مالیاتی، تأمین مواد اولیه، بدهی‌های معوق بانکی و غیره نیز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظرات