خبرهای داغ:
با حضور آیت الله عابدینی و فعالان فرهنگی:
با حضور نماینده، ولی فقیه و جمعی از فعالان اجتماعی، فیلم «دیدن این فیلم جرم است» پس از اکران، نقد و بررسی شد.
کد خبر: ۹۳۱۴۷۵۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فیلم «دیدن این فیلم جرم است» با حضور آیت الله عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان، جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در سینما بهمن حوزه هنری قزوین، اکران و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در نشست نقد و بررسی محسن کریمی کارشناس حوزه سینما؛ حق طلبی و عدالت‌خواهی را محور اصلی فیلمنامه برشمرده گفت: قهرمان همیشه پیروز داستان نیست، سراسیمگی و واکنش‌های از روی استیصال برای دریافت حق، واقعیت امروز جامعه ماست و کارگردان از یک موضوع شخصی به موضوعی در سطح کلان رسیده که نکته مثبت فیلم است.

وی افزود: این فیلم شروع خوبی در نقد معضلات اساسی‌تر جامعه است و سینمای حوزه هنری ظرفیت آن را دارد تا در قالب‌های حرفه ای‌تر عمل کند.


در این نشست زهرا عبداللهی فرم و محتوا را مکمل یک اثر سینمایی برشمرده یادآور شد: یکی از نقاط خوب «دیدن این فیلم جرم است»، صراحت و شافیت آن است، حرف دل کسانی است که برای احیای ارزش‌ها و مقابله با فساد ایستادگی می‌کنند و مطالبه گر هستند.

این فعال رسانه‌ای در نقد اثر گفت: فیلم باید زبان مردم جامعه و قهرمانش اثرگذار باشد، ولی این اثر در ارائه الگو و قهرمان دچار ضعف شده و نتوانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند، نوع شخصیت پردازی به گونه‌ای است که بیننده آن را دوست ندارد و آن را فراموش می‌کند.

در ادامه برنامه رییس حوزه هنری قزوین گفت: حضور نسل جوان فیلمساز، انگیزه‌مند و مطالبه گر را از رویش‌های انقلاب اسلامی دانسته یادآور شد: حوزه هنری به عنوان نهاد برآمده از انقلاب اسلامی بستری برای پرورش این استعداد‌های جوان است.

محمد رضا امامقلی افزود: در راستای توجه به قشر ضعیف و مناطق محروم و کمتر بهره مند، عواید حاصل از فروش بلیط این فیلم به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، اهدا خواهد شد، همچنین در آینده نزدیک فیلم‌های حوزه هنری همراه با نشست‌های نقد و بررسی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قزوین و شهر‌های تابعه استان برگزار خواهد شد.

در این برنامه آیت الله عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و جمعی از مخاطبان با هدف کمک به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، اقدام به خرید بلیط فیلم نمودند.

گفتنی است: دیدن این فیلم جرم است! فیلمی در ژانر سیاسی به کارگردانی و نویسندگی: رضا زهتابچیان و تهیه‌کنندگی: محمدرضا شفاه، محصول تازه سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است.

۱۰۱۰/گ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها