خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر خبر داد

کشف ۱۲ تن چوب جنگلی قاچاق در ملایر

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از کشف ۱۲ تن چوب جنگلی قاچاق از یک دستگاه کامیون توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۴۷۵۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کشف ۱۲ تن چوب جنگلی قاچاق در ملایرسرهنگ محمدباقر سلگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: در راستای برخورد قاطعانه با ورود انواع کالای قاچاق، ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی مستقر در ایست و بازرسی حرم آباد در حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به شهرستان به یک دستگاه خودروی کامیون مشکوک شده که ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی این خودرو را به منظور بررسی دقیق‌تر مدارک و محموله آن متوقف می‌کنند.

وی افزود: با بازرسی به عمل آمده توسط ماموران این یگان از داخل خودرو، مقدار ۱۲ تن چوب جنگلی بدون مجوز قانونی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف و ضمن تشکیل پرونده، متهم تحویل مرجع قانونی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر بیان کرد: برخورد قاطعانه پلیس ملایر با ورود انواع کالای قاچاق و غیرمجاز از جمله چوب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع طبیعی مهم و ثروت ملی کشور به صورت ویژه در دستور کار ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی شهرستان قرار دارد.

*کلاهبرداری از ۲ شهروند ملایری با برداشت غیرمجاز ۶۰ میلیون ریالی

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به مراجعه دو شاکی و بیان اینکه در حالی که کارت بانکی نزد خودمان بوده از حسابمان برداشت شده است، بلافاصله موضوع توسط ماموران پلیس فتا در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی‌های تخصصی مشخص شد، شاکیان مورد کلاهبرداری رایانه‌ای از نوع اسکیمر یا «کپی کارت بانکی» واقع شده‌اند.

سلگی بیان داشت: در بررسی‌های صورت گرفته توسط ماموران این لیس مشخص شد، کلاهبرداران با عنوان انجام بیمه در خصوص بیماری کرونا به درب منازل افراد مختلف به ویژه افراد مسن در روستای‌های اطراف شهر ملایر مراجعه و به بهانه اخذ هزینه برای بیمه اقدام به کپی کارت بانکی آن‌ها کرده‌اند.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و بکارگیری شگرد‌های خاص سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و طی هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضایی، کلاهبردار اینترنتی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در توصیه به هموطنان تاکید کرد: بعد از خرید برای پرداخت بهای کالا حتماً خود افراد روند کارت کشیدن و ورود رمز را انجام دهند تا در صورت سرقت اطلاعات کارت با توجه به نداشتن رمز کارت بانکی امکان برداشت برای مجرمان فراهم نشود.

وی ادامه داد: افراد سود جو با دستگاه اسکیمر که در کنار دستگاه کارتخوان از آن برای کپی کردن اطلاعات موجود در نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی استفاده می‌شود، در فرصتی مناسب اطلاعات موجود در نوار مغناطیسی کارت بانکی مشتریان را کپی کرده و رمز کارت را با پرسش از خریدار به دست می‌آورند.

سلگی گفت: همواره توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری‌ها قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات