خبرهای داغ:
یادداشت:

پیام حادثه تروریستی بغداد به نیروهای امنیتی عراق/دموکرات ها و تروریسم

یکی از پیام های حادثه تروریستی اخیر در بغداد این بود که داعش همچنان حضور دارد و توان انجام اقدامات تروریستی را دارد، لذا نیروهای امنیتی باید هشیارتر از پیش باشند.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۷۵
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

خبرگزاری بسیج:محمد مهدی ملکی/چند روزی بیشتر از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا نمی گذرد که بار دیگر صدای انفجار هایی تروریستی قلب عراق را لرزاند و خون های بسیاری را جاری کرد و به همین دلیل، همزمانی روی کار آمدن جو بایدن با احیای فعالیت های تروریستی داعش به عنوان یکی از موضوعات مهم روز مورد بررسی محافل سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفت.

حادثه تروریستی هفته گذشته بغداد که بیش از ۳۰ کشته و ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت نشان داد که همچنان تروریست‌ها و حامیان پیدا و پنهان آنها درصدد ناامن کردن منطقه و انجام عملیات های تروریستی هستند تا بلکه بتوانند از این طریق به اهداف منطقه‌ای خود دست یابند.

بلافاصله پس از این حادثه گروه تکفیری داعش در کانال تلگرامی خود «اعماق» مسئولیت دو انفجار پیاپی در بغداد پایتخت عراق را پذیرفت.

اما در خصوص این حادثه تروریستی می توان به به موارد چندی اشاره کرد:

- این حادثه از طرفی نشان از ضعف و ناتوانی تروریست های داعش دارد که نتوانستند بمب انفجاری قوی تری را که نیازمند تجهیزات، نفرات و برنامه ریزی منسجم تری دارد میان مردم بیگناه و قربانیان حادثه منفجر کنند و به تکنیک انفجار بمب دوم پس از ازدحام جمعیت روی آوردند.

- از طرف دیگر این حادثه نشان از ضعف دستگاه‌های اطلاعاتی عراق نیز دارد که نتوانستند چنین اقدام تروریستی را در پایتخت آن کشور که محل استقرار دستگاه‌های دولتی و سفارتخانه‌های خارجی است را پیش‌بینی و خنثی کنند.

- در دل حادثه تروریستی عراق پیامی نهفته است مبنی بر اینکه داعش می خواهد این طور عنوان کند که همچنان زنده است، حضور دارد، باید آنها را دید و ترسید و نگران اقدامات تروریستی احتمالی آینده آنها نیز بود که این پیام بیش از همه متوجه نیروهای امنیتی عراق است.

- نکته دیگر آنکه اقدامات تروریستی از این دست منجر به تقویت بهانه آمریکایی‌ها جهت تداوم حضورشان در عراق خواهد شد.

آمریکایی ها مدعی هستند که نیروهای امنیتی عراقی نمی‌توانند به تنهایی با گروه های تروریستی مقابله کرده و از اقدامات آنها جلوگیری به عمل آورند لذا بهتر است که نیروهای آمریکایی جهت تأمین امنیت در عراق همچنان حضور داشته باشند.

در همین ارتباط «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق در اظهاراتی با اشاره به سناریوی دست داشتن طرف‌های خارجی در انفجارهای تروریستی بغداد، گفت: «دولت باید تحقیقات گسترده‌ای را پیرامون دخالت‌های خارجی در انفجارهای بغداد انجام دهد تا متوجه شود که آیا این انفجارها توسط طرف‌های خارجی از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است یا نه.»

آنچه مشخص است آن که داعش در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» ای ایجاد شد که یک دموکرات بود و امروز هم شاهدیم که احیای داعش از روزی کلید خورده است که «جو بایدن» دموکرات رسماً ریاست بر کاخ سفید را آغاز کرده است.

لذا این همزمانی (روی کار آمدن بایدن و احیای مجدد فعالیت های تروریستی داعش) را نمی توان امری اتفاقی قلمداد کرد و شاید بتوان آن را به نوعی بیانگر سیاست آمریکا در منطقه در دوران جدید دانست، به این نحو که تقویت گروه های تروریستی در منطقه که همان طرح چند سال پیش آنها باشد بار دیگر کلید خورده تا بدین ترتیب کشورهای منطقه‌ای و از جمله ایران هزینه مقابله با آن‌ها را بپردازند و در این راستا اهداف منطقه ای آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از مرتجعین عرب منطقه تامین شود.

در همین ارتباط «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق بیان کرد که انفجارهای روز پنجشنبه هفته گذشته در بغداد با توطئه چینی محور شرارت آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در ارتباط است.

در پایان که امیدواریم دستگاه‌های مختلف عراقی، مسئولین دولتی، کلیه گروه ها و جناح های سیاسی و به خصوص نیروهای امنیتی آن کشور سطح هوشیاری و توان خود را ارتقا داده و اجازه ندهند که برخی بازیگران خارجی و کسانی که ادعای مبارزه با تروریست را داشته و در پنهان حامی اصلی تروریست ها به حساب می آیند جان مردم و سرزمین آنها را به تاراج برده و شرایط عراق را به لحاظ سیاسی و امنیتی بی‌ثبات کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار