پویشی برای آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد در کُردستان

در میان هزاران نفر زندانی در سراسر کشور، زنانی هم هستند که به دلیل جرایم غیر عمد و عمدتا مالی از جمله ضمانت بستگان به ویژه همسر و برادر و ... در پشت میله های زندان به سر می برند.
کد خبر: ۹۳۱۵۷۰۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  در میان هزاران نفر زندانی در سراسر کشور، زنانی هم هستند که به دلیل جرایم غیر عمد و عمدتا مالی از جمله ضمانت بستگان به ویژه همسر و برادر و ... در پشت میله های زندان به سر می برند. بسیاری از آنان هیچ نقشی در جرم رخ داده ندارند و تنها به دلیل اعتماد به نزدیکان خود امروز در بند هستند. در موارد دیگر هم بیشترشان به دلیل فشارهای اقتصادی، یک اتفاق، حادثه، پیشامد، بی‌تدبیری و حتی بلندپروازی پشت میله‌های زندان، سال جدید را آغاز می‌کنند.

زنان زندانی که امروز تعدادشان در استان کردستان به حدود 40 نفر می رسد، بیشترشان در کنار نقش همسری، مادرانی هم هستند و فرزندانی امروز چشم به راه آمدن آنها به خانه هستند.

در پویش مهربانی که برای همراهی در آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد به نام مبارک حضرت زهرا (س) در این ایام فاطمیه تا ولادت و هفته زن آغاز شده، از همه نیکوکاران و خیران برای همراهی و همکاری بیشتر جهت آزادی زنان زندانی درخواست یاری شده است.

استفاده از ظرفیت های بسیج در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان در جلسه هماهنگی آزادسازی زندانیان زن جرایم غیر عمد که صبح امروز در سنندج برگزار شد اظهار داشت: پرداخت دیه و خونبهای قربانیان از دیرباز در جوامع مختلف بشری مرسوم بوده و دین اسلام هم بر آن تاکید داشته است، خیلی از این افراد ناخواسته در ورطه افتاده اند و بدون کمترین پشتوانه مالی جبران جسارت وارده را ندارند.

وی گفت: در بین این افراد زنانی هستند که به دلیل جرایم غیر عمد در زندان هستند و بعضی به دلیل ضمانت همسر، برادر یا خویشاوندان که خودشان هیچ نقشی ندارند امروز در پشت میله های زندان هستند و خیلی از این بانوان سرپرست خانوار هستند که فرزندانشان چشم انتظارشان هستند.

وی گفت: با همکاری بسیج حقوقدانان استان کردستان و با همکاری نهادها و ادارات و ستاد اجرایی فرمان امام از ظرفیت های بسیج و پایگاه های حوزه ی مقاومت استفاده می شود تا بتوانیم در این کار خداپسندانه و انسان دوستانه شرکت کنیم و انها را به اغوش خانواده هایشان برگردانیم.

وی با بیان اینکه کانون خانواده این زنان زندانی جرایم غیرعمد از نعمت حضورشان محروم شده که این امر ضررهای جبران ناپذیری را در دراز مدت به جامعه تحمیل می کند، خاطرنشان کرد: پویش مهربانی با دبیری بسیج حقوقدانان و همکاری ومشارکت اقشار بسیج در حوزه مقاومت بسیج استان کردستان برگزار می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس کُردستان با اشاره به اینکه این پویش در تلاش است امکان آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد که توان مالی رهایی از زندان را ندارند، فراهم کند، تصریح کرد: ایجاد اشتغال و رسیدگی به خانواده های نیازمندان از دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان استان در این زمینه می باشد.

وی افزود: آزادی این زنان همت همه نیکوکاران و خیران را می طلبد، سفره ای برای آزادی زنان گسترده شده است و امیدواریم همه پای این سفره بیایند تا مادران جامعه بار دیگر در کنار خانواده شان باشند.

وی گفت: همه تلاش بسیج جامعه زنان کردستان این است که بتواند با همکاری خیران و نیکوکاران، تعدادی یا همه این بانوان را به آغوش خانواده ها بازگرداند.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم با عنایت خداوند متعال و کمک خیرین استان در ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)اقدام به آزادی زنان جرائم غیر عمد در استان نماییم،افزود: امیدواریم با استقبال مردمی از پویش مهربانی بتوانیم تعدادی از این زندانیان را به آغوش خانواده بازگردانیم.

همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س) تعدادی از زنان زندانی آزاد می‌شوند
 
جعفر مددی رئیس بسیج حقوقدانان استان کردستان نیز اظهار داشت: کشور ما نیز همچون سایر کشور‌ها از سال گذشته درگیر ویروس منحوس کرونا شده و همین عامل سبب شده تا معیشت بسیاری از اقشار تحت تاثیر قرار گیرد. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز نیمه شعبان اجرای طرح کمک مؤمنانه را دستور فرمودند و در این زمینه از همان روز اقدامات مؤثری در سطح کشور آغاز شد.

وی افزود: کمیته‌های مختلفی در مجموعه سپاه استان تشکیل شد و بسیج حقوقدانان نیز با توجه به رسالت خود در بحث کمک مؤمنانه پای کار آمد و تهیه بسته‌های معیشتی خصوصاً به زندانیان و خانواده‌های آنان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس بسیج حقوقدانان کردستان با اشاره به اینکه هئیت‌های اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان طرح دیگری همسو با کمک‌مؤمنانه ارائه دادند گفت: در این طرح برنامه‌ریزی شد به جای تهیه بسته‌های معیشتی برای زندانیان و خانواده‌های آنان به آزاد‌سازی زندانیان کمک نماییم.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با ریاست زندان‌های کشور منعقد شد و خوشبختانه همکاری‌های ارزشمندی نیز انجام گرفت. در این خصوص برنامه‌ریزی شد تا در چندین مرحله زندانیان با محکومیت مالی و زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شوند که البته اولویت با آزاد‌سازی زندانیان با محکومیت مالی است.

این پویش با پای کار آورد‌ن د‌ستگاه‌های مختلف سعی د‌ارد تا از یک طرف د‌ر کنار آزاد‌سازی ماد‌ران زند‌انی جرائم غیر عمد، توجه خانواد‌ه‌ها را هم به این مسئله جلب کند که با یک اشتباه ممکن است هر کسی پشت میله‌های زند‌ان بیفتد و شاید این تلنگری به افراد مختلف باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات