مسئول سازمان بسیج جامعه زنان گیلان گفت: پویش«مادر می‌آید» جهت آزادسازی مادران زندانی با جرائم غیرعمد در گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۷۰۰۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، معصومه پرسا ضمن تبریک به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: بسیج جامعه زنان مانند سال‌های گذشته تلاش می‌کند که برنامه‌های اثرگذاری را برای آحاد جامعه به‌ویژه جامعه هدف خود، زنان جامعه داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: با توجه به شرایط کرونایی سبک برگزاری برنامه‌های مجموعه بسیج جامعه زنان نیز مانند سایر مجموعه‌ها تغییر کرده اما در تعداد برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها تغییری ایجاد نشده است.

پرسا خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری نشست‌هایی با محوریت ولایت اجتماعی زن با الگوی فاطمی در سراسر کشور است که حتی به‌صورت نشست‌های بین‌المللی نیز  اجرا می‌شود.

وی گفت: این نشست‌ها اهدافی را دنبال می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه (س)، گرامیداشت امام خمینی (ره)، تبیین و گفتمان‌سازی اجتماعی حضرت فاطمه (س) اشاره داشت.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: تولید محتوا با محوریت الگوی فاطمی در فضای حقیقی و مجازی از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان است.

پرسا تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های طرح‌ریزی شده تجلیل از زنان فاطمی است که به تأسی از حضرت فاطمه (س) در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی کردند.

وی گفت: برگزاری مسابقه اینترنتی تحت عنوان«زنان معماران ایران جدید» از دیگر برنامه‌ها است که در راستای گرامیداشت کنگره 7 هزار شهید زن سوالاتی در سایت بارگذاری شده و همه افراد می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

 مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس استان گیلان عنوان داشت: به مناسبت این ایام فرخوان مقاله‌ و کار پژوهشی از میلاد حضرت فاطمه (س) آغاز شده و به مدت 4 ماه تا 15 فروردین ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با کمک گروه‌های جهادی، همدلی مردم و بسیجیان تعدادی از زندانیان که به‌دلیل مبالغ کم در زندان به سر می‌برند آزاد شوند گفت: با همکاری بسیج جامعه زنان و بسیج حقوقدانان پویشی تحت عنوان« مادر می‌آید» برای آزادسازی مادرانی که با جرائم غیر عمد در زندان‌ها به سر می‌برند راه‌اندازی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس استان گیلان از آزادسازی چند تن از مادران از زندان‌ها در این ایام خبر داد و ابراز داشت: همچنین جشن میلاد حضرت فاطمه (س) در زندان‌های زنان نیز برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت: حضرت فاطمه (س) بالاترین اسوه برای زنان دنیا بوده و علاوه بر این نقش مهم فردی خود در حوزه همسرداری و مادر بودن از جایگاه معنوی و اجتماعی ویژه‌ای نیز برخوردار بودند.

پرسا خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه‌ای تحت عنوان عملیات سایبری ویژه سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) با محوریت تبیین الگوی سوم زن تدوین شده و در این طرح نقش اجتماعی و ولایت اجتماعی حضرت فاطمه (س)، در فضای مجازی پررنگ‌تر جلوه داده می‌شود‌.

وی افزود: در راستای تعطیلی مهدکودک‌ها به‌واسطه شرایط کرونایی طرح ملی مربی محله برای کودکان زیر 7 سال در دستور کار سازمان بسیج جامعه زنان قرار گرفته و این طرح با محوریت فاصله نگرفتن کودکان از تربیت اجتماعی و کمک به خانواده‌هایی که تاب‌آوری آن‌ها در تربیت فرزندان کاهش یافته اجرا می‌شود.

 پرسا بیان کرد: در این طرح دختران و بانوانی که دارای مهارت مربی‌گری کودکان هستند شناسایی شده و پس از ثبت نام و احراز هویت برای پوشش دادن خلأ مهدکودک‌ها در شرایط کنونی فعالیت‌های مرتبط آموزشی و عاطفی را در محلات آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی این طرح افزایش توانمندی والدین و نیز اصلاح سبک فرزند‌پروری است گفت: در این طرح دغدغه‌هایی که والدین در بحث تربیتی دارند به حداقل می‌رسد؛ این طرح در پایگاه‌ها و مساجد محلات و در صورت نیاز در منزل اجرا می‌شود.

پرسا  افزود: برخی از پایگاه‌ها فعالیت‌های خلاقانه‌ای را انجام می‌دهند که پس از شناسایی این پایگاه‌ها از آن‌ها تجلیل به‌عمل می‌آید لازم به ذکر است که برای برگزیده شدن این پایگاه‌ها شاخص‌هایی مدنظر است.

وی تصریح کرد: به‌عنوان مثال برخی از پایگاه‌ها در جذب خیرین بسیجی، مشاوران و روانشناسان اسلامی در محلات و مشارکت مردم کارکرد خوبی داشته، توانسته‌اند به تعداد افراد بیشتری در آن محله خدمت‌رسانی کنند، موفق به جذب حداکثری مشارکت مسئولان در امور آن محله شده و یا در حوزه رسانه فعالیت‌های بیشتری داشته است.

 پرسا با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای این ایام است ابراز داشت: با توجه به اینکه در ایام ولادت حضرت فاطمه (س) قرار داریم تأکید ما بر این است که اکثر حمایت‌ها توسط زنان جامعه انجام شود.

 مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: برای بانوانی که در شرف مادر شدن قرار داشته ولی استطاعت مالی آن را ندارند برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و برای نوزادان آن‌ها لباس نوزادی تهیه می‌شود و یا توسط خیرین بسیجی کمک‌های مالی به این مادران اعطا می‌شود.

پرسا خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به زنان سالمند از دیگر طرح‌های سازمان بسیج جامعه زنان است که هر کس در محله خود سالمندانی را شناسایی کرده و پس از شناسایی حمایت‌هایی از قبیل حمایت‌های مالی و یا اعطای بسته‌های معیشتی به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: از دیگر طرح‌ها می‌توان به اجرای رزمایش گردان‌های کوثر با شعار« پای کار انقلاب ایستاده‌ایم» اشاره داشت؛ در راستای این رزمایش محلات آسیب‌پذیر شناسایی شده و اقداماتی در جهت بهسازی زندگی افراد ساکن در این محلات و برطرف‌سازی آسیب‌هایی مانند طلاق، اعتیاد و سایر موارد توسط مشاوران و روانشناسان اسلامی انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس استان گیلان عنوان داشت: علاوه بر همه برنامه‌ها تمهیدات لازم را برای اجرای باشکوه جشن میلاد کوثر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری آن با تعداد محدود فراهم می‌شود.

پرسا خاطرنشان کرد: به‌واسطه تعاملی که بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بسیج سازندگی سپاه دارد اقداماتی که در سال‌های گذشته در این خصوص انجام می‌شد به‌واسطه شرایط کرونایی کم رنگ نشده و فقط به‌شکل فشرده توسط گردان کوثر تداوم می‌یابد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: در راستای دفاع زیستی، بسیج جامعه زنان با تعامل با بسیج جامعه پزشکی خدمات بهداشتی درمانی تحت عنوان طرح شهید سلیمانی را ارائه کرده و همچنین بسته‌های بهداشتی را نیز به افراد ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش‌از 700 برنامه در استان از طریق دستگاه‌های استان انجام می‌شود افزود: تجلیل از مادران بی‌سرپرستی که فرزندان موفق و نخبه‌ای را تحویل اجتماع دادند از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان است.

 پرسا گفت: با توجه به اینکه نرخ باروری گیلان منفی بوده و رتبه اول کمبود جمعیت را داریم تجلیل از مادران جوانی که در آستانه به‌دنیا آوردن سومین یا چهارمین فرزند خود هستند در دستور کار بسیج جامعه زنان قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد : از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای این ایام می‌توان به برپایی خیمه سلامت، برگزاری نشست بصیرتی اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) تجلیل از دانش آموزان نخبه اشاره داشت.

 وی افزود: در این ایام نشست بصیرتی با محوریت شیوه تربیتی فاطمه (س) در منزل و سبک‌های فرزند پروری و سبک زندگی عاشقانه و با محبت با الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود؛ برگزاری این نشست‌ها با تعداد محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان عنوان داشت: از دیگر برنامه‌ها برگزاری جشن تکلیف، مسابقه قرآن سوره فجر ، کتابخوانی سیره فاطمی و بیانات حضرت امام خمینی (ره) است لذا بخشی از این برنامه‌ها آغاز شده و تا پایان هفته زن ادامه دارد.

 پرسا با بیان اینکه تلاش ما بر این است که حضور اجتماعی زن را در عرصه‌های مختلف پر رنگ جلوه دهیم گفت: با توجه به اینکه زن مسئولیت اصلی مادری، همسرداری و خانه‌داری را دارد اما باید ولایت اجتماعی خود را نیز در جامعه بروز دهد؛ حضرت فاطمه (س) با جود اینکه خانه‌دار بودند اما حضور اجتماعی پر رنگی داشته و در جنگ با سخنرانی‌های خود کمک بسیاری می‌کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات