خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر خبر داد

کشف ۱۶ تن چوب قاچاق از یک دستگاه کامیون در ملایر

همدان- فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از کشف ۱۶ تن چوب جنگلی قاچاق و فاقد مجوز از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۷۲۶۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
کشف ۱۶ تن چوب قاچاق از یک دستگاه کامیون در ملایرسرهنگ محمدباقر سلگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی مستقر در ایست و بازرسی حرم آباد شهرستان ملایر در حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک شده که طی هماهنگی با دستگاه قضائی آن را جهت بررسی دقیق‌تر متوقف کردند.

وی گفت: در بازرسی از این کامیون مقدار ۱۶ هزار کیلوگرم چوب جنگلی فاقد مجوز جمعاً به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیون ریال کشف و یک  متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر بیان داشت: برخورد قاطعانه پلیس ملایر با ورود انواع کالای قاچاق و غیرمجاز از جمله چوب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع طبیعی مهم و ثروت ملی کشور در دستور کار ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی در پلیس آگاهی شهرستان قرار دارد.

*کشف ۱۰ تن چوب مسروقه در ملایر

وی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی جوزان نیز حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی سواری پیکان فاقد پلاک مشکوک شده که به محض مشاهده ماموران، خودروی موصوف متواری شده که بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضائی این خودرو به منظور برررسی قانونی توسط ماموران این یگان متوقف شد.

سلگی با اشاره به اینکه این دو متهم تاکنون به سرقت‌های متعددی اعتراف کرده و تاکنون حدود ۱۰ تن چوب را به همین شیوه سرقت کرده‌اند، بیان داشت: در بررسی ماموران مشخص شد که صندلی خودرو برداشته شده و از آن برای سرقت چوب از باغات مردم استفاده شده که در این ارتباط حدود ۸۰۰ کیلو گرم چوب قطعه قطعه شده کشف و تعداد دو نفر دستگیر که با تشکیل پرونده هر دو متهم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی از باغداران خواست  تا در فصل سرما نیز از مزارع و باغ‌های خود سرکشی داشته باشند و هر نوع فعالیت مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

*اعتراف سارق به ۲۱ مورد سرقت در شهرستان ملایر

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: در پی وقوع چند مورد سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان ملایر، ماموران کلانتری ۱۳ ولی عصر (عج) شهرستان، دستگیری عامل یا عاملان سرقت را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و گشت‌زنی‌های هدفمند، تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۳ موفق شدند یک متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

سلگی در ادامه افزود: در تحقیقات و بازجویی‌های انجام گرفته از سوی پلیس، سارق به ۲۱ مورد سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو اعتراف کرد.

وی با اشاره به کشف تعدادی اموال مسروقه از مخفیگاه سارق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و شناسایی هفت نفر از مال باختگان، تصریح کرد: متهم دستگیر شده به منظور پیگیری پرونده تحویل دستگاه قضایی شد و اقدام لازم به منظور تحویل اموال مسروقه با مال باختگان در دستور کار ماموران این یگان قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در پایان گفت: برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و انحرافات مختلف، ضروری است عوامل و ابزار تربیت صحیح مورد توجه قرار گیرند و کارکرد‌های خانواده احیاء شده تا امنیت رفتاری مورد انتظار خانواده و جامعه از آن طریق شکل بگیرد.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار