خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در نظام الهی نیروی حفاظت اطلاعات، خصوصا اطلاعات سپاه چشم نظام الهی قرار دارد باید درست ببینید و مطابق با چیزی که دیده اید همان را کامل منتقل و چیزی را پنهان نکنید.
کد خبر: ۹۳۱۹۱۸۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقيه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با فرمانده و کارکنان حفاظت اطلاعات سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام دهه فجر، روز نیروی هوایی و سالروز تشکیل حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: همافران در دیدار و بیعت با امام خمینی (ره) نقش سرنوشت سازی را ایفا کردند، سپاه پاسداران و بسیج از ذخایر انقلاب اسلامی حاصل شده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: کار و شغل شما بسیار سخت است، هم مشکلات داخلی و هم مشکلات خارجی دارید که باعث می‌شود اهمیت شغل شما ویژه باشد، کار اطلاعاتی اگر به نحو دقیق و به موقع انجام شود، خطرات بزرگ را در نطفه خفه می‌کند و در نتیجه پیروزی‌های عظیم بدون هزینه حاصل می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر اگر چنانچه به هر نحو و دلیلی در کار اطلاعاتی در حوزه‌های امنیتی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی تسامح و تصاحل باشد آنچه می‌شد که در نطفه خفه شود به صورت یک فتنه به جامعه و نظام آسیب وارد می‌کند؛ به دلیل اینکه ممکن است فتنه در زمینه‌های مختلف به صورت چراغ خاموش تا پیش پای ما بیاید.

امام جمعه بیرجند با اشاره به جایگاه حفاظت و حراست در سازمان ها، گفت: نیرو‌های نظارتی در سازمان‌های متعددی در جای خودشان تعبیه شده اند، که می‌بایست به وظایف خود عمل نمایند.

وی بیان کرد: مشکل فعلی در کشور ضعف نظارت است که حتی اگر از عوام این موضوع را بپرسید به این مسئله و نقص واقف هستند، بار‌ها یادآوری شده است که مسئولین نظارتی در سازمان‌های مختلف و مدیریت‌های گوناگون اگر کارشان را درست انجام می‌دادند بسیاری از مدیران که سرمایه کشور بودند، فاسد نمی‌شدند.

آیت الله عبادی افزود: متأسفانه در مواردی نیروی نظارتی؛ یک مسئول یا مدیر خاطی را همین‌طور رها می‌کند تا او فاسد شود و بعد از گردونه خارج شده و این در صورتی است که سال‌ها نظام و آن دستگاه برای او وقت و سرمایه هزینه کرده است و با عدم مراقبت‌ها و هشدار‌های به موقع یک سرمایه و نیروی انسانی عظیم از کشور ضایع می‌شود.

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: ضعف نظارت در نقاط مختلف کشور هست و عوام هم به این مطلب رسیده اند که ضعف نظارتی داریم؛ اما خدا را شکر نسبت به اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین گزارشی که حاکی از سهل انگاری باشد به ما نرسیده است.

وی ادامه داد: آنچه که در یک نهاد خاص به عنوان اطلاعات و حفاظت مطرح است این در مسئولیت کل سپاه گنجانده شده است که وقتی در حالت سازمان اطلاعاتی قرار می‌گیرد حالت ویژه آنرا به خود بگیرد، اما اقتضای اصلی شغل اعضای سپاه پاسداران تنها کار نظامی و اطلاعاتی نیست و آن‌ها پاسداران انقلاب و نظام اسلامی هستند که مسئولیت آن‌ها پاسداری از نظام و انقلاب است.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: نیرو‌های نظارتی متعددی از جمله مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات  فعالیت می‌کنند، آرزوی ما این است که آن جدیت لازم در همه عناصر و اعضای سازمان‌های نظارتی آنچنان حفظ می‌شد که افراد خاطی جرأت خطا نمی‌کردند.

وی افزود: ایجاد خوف و ترس به صورت استبدادی بد است، اما اگر سیستم نظارتی در جامعه به گونه‌ای زیبا عمل کند که مردم جامعه از جرم بترسند این مطلوب است، این باعث می‌شود که در فرد ترس از انجام جرم ایجاد شود تا به سمت جرم نرود و فاسد نشود.

آیت الله عبادی گفت: متأسفانه در بعضی از موارد قبل از اینکه فرد به جرم و خطا آلوده شود به او اخطار‌های لازم داده نمی‌شود و بعد از آنکه به جرم و فساد آلوده شد، لو می‌رود و او را دستگیر می‌کنند که باعث می‌شود که فرد آلوده شود و از سیستم حذف شود که هر روز شاهد برگزاری دادگاه‌ها از این نوع هستیم.

وی ادامه داد: جامعه باید آنقدر روی حساب و کتاب باشد که افراد بترسند خیانت کنند، نه اینکه خائن بعد از خیانت دستگیر شود و لذاست که نیرو‌های امنیتی و قضایی بر اساس جدیتشان نه بر اساس استبدادشان و بر اساس حق و عدل باید طوری باشند که آن هیمنه و صلابتشان مانع از خطا شود، این کار مطلوب است که باعث می‌شود قوت آن نظام که در آن هستند حفظ شود.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر خراسان جنوبی گفت: نیرو‌های امنیتی و قضایی بر اساس حکم به عدل و قضاوت به عدلی که می‌کنند، باید طوری باشد که اهل جرم و خطا از آن‌ها بترسند و احساس امنیت نکنند، اما اگر به عکس باشد و شخص دزد و متجاوز احساس امنیت کند، ولی مردم احساس امنیت نکنند این خیلی بد است.

وی افزود: امانت سخت و بزرگی به شما سپرده شده است، چون در نظام الهی دارید فعالیت می‌کنید و در این نظام باید عدل، قسط و حق پیاده شود تا مردم احساس امنیت کنند و خاطی احساس ترس کند.
 
نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی: در نظام الهی شما چشم نظام الهی قرار گرفته اید و بر همین اساس باید درست ببینید و مطابق با چیزی که دیده اید همان را کامل نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد منتقل کنید و چیزی را پنهان نکنید.

وی ادامه داد: بر اساس دیده‌های شما پرونده‌هایی ساخته می‌شود اگر چنانچه پرونده‌ای کم یا زیاد شد آن فردی که می‌خواهد روی آن پرونده حکم کند نمی‌تواند درست قضاوت کند، چون او بر اساس مستندات پرونده حکم می‌کند، لذا اگر یک کلمه کم یا زیاد شود که حق در آن نیست مشکلات زیادی رخ می‌دهد، این چشم الهی اگر کج ببیند خیانت به خداست، چون خدا شما را در نظام خودش به عنوان چشم قرار داده است و در صورتی که کار به درستی صورت نگیرد این گناه خیلی بزرگی است.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: بنده یک وقتی به یکی از افراد هم صنف شما عرض کردم که اگر ما مسائلی را که باید ببینیم، نبینیم در حالی که خدا ما را در نظامش چشم قرار داده است، اگر فردای قیامت ما را کور محشور کند حواسمان باشد، اگر ما بگوییم خدایا چرا ما را کور آفریدی خواهند گفت، چون شما چشمتان را باز نکردید و آنچه را باید می‌دیدید ندیده گرفتید ما هم شما را ندیده می‌گیریم.

نماینده، ولی فقیه در پایان گفت: امیدواریم که خداوند به وجود شما خطرات و بلا‌ها را از مردم، جامعه، نوامیس و مظلومین تمام عالم رفع کند و چه عبادتی بالاتر از این که شما سختی بیینید، مشکلات را تحمل کنید و بیدار باشد تا جامعه و دین و مظلوم در امان باشد دعاگوی شما هستم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها