مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) :

تکریم از مادران شهدا، تجلیل از فرهنگ ایثار، صبر و ایستادگی است

حجت الاسلام علیمحمدی در مراسم معنوی حضور خواهران بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین (ع) در معراج الشهدای شهرستان مهران گفت : تکریم از مادران شهدا، تجلیل از فرهنگ ایثار، صبر و ایستادگی است.
کد خبر: ۹۳۲۰۶۵۷
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام "علی اشرف علیمحمدی" در مراسم معنوی حضور خواهران بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین (ع) در معراج الشهدای شهرستان مهران گفت :  اگر شهیدان ما با تأسی از اعمال و رفتار امام حسین(ع) درس فداکاری و وفاداری و از خودگذشتگی و شجاعت و شهامت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رساندند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی نمودند و حماسه‌ای جاوید آفریدند، بی‌شک آموزگاری داشته‌اند به‌نام «مادر» که در دامان پرمهر او و در کلاس درس او، به این مقام رسیدند.

وی ادامه داد : اگر مقام معظم رهبری «بصیرت در هدف، بصیرت در وسیله، بصیرت در شناخت دشمن، بصیرت در شناخت موانع راه» را لازم می‌داند، مادران شهدا بصیرترین افرادند و بالاترین مصداق آنانند، مادرانی که فرزندانشان را به‌دست خویش راهی جبهه‌ها نمودند و پس از شهادتشان نیز گفتند "امانت را به صاحبش بازگرداندیم! فدای سر شهید کربلا! و ...".

حجت الاسلام علیمحمدی افزود : مادران شهدا این شیرزنان ایران اسلامی با الهام از رفتار شایسته حضرت زهرا (سلام الله علیها) و ام‌البنین در مسأله دفاع از حریم ولایت و امامت در دوران جنگ تحمیلی با لبیک به ولی فقیه زمان امام خمینی (رحمت الله علیه) ثابت کردند در پیشگاه بانوی دو عالم روسفید و سربلندند.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) با تاکید براینکه آرامش، صلح و زندگی و تمام واژه‌های زیبای امروز را مدیون دستان پاک و احساس ناب مادرانه مادران شهدا هستیم گفت :  از دامان مادران شهید است که شهید به معراج می‌رود.

حجت الاسلام علیمحمدی تاکید کرد:مادران شهدا شاهدانی بی‌‌ادعا و نزد پروردگارشان مأجورند، مادران شهدا با خدا معامله نمودند و قطعاً اجر شهید‌پروری کمتر از شهادت نیست.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع)  بااشاره به اینکه مادران و همسران شهدا در طول 8 سال دفاع مقدس حماسه‌های جاویدی ساختند که تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد افزود : آنان با صبر و استقامت خود دشواریها را تحمل کردند و هم‌اکنون نیز در تمام عرصه‌های مختلف کشور، حضوری‌ پررنگ دارند و دیگر بانوان کشور را پیوسته به این حضور تشویق می‌کنند.

وی تاکید کرد: همسران شهدا هم با تربیت یادگاران همسران خود آنها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می‌کنند، چه‌بسا همسرانی که خود دارنده رتبه‌های علمی و سیاسی در کشور هستند و فرزندان آنها هم با الگو گرفتن از پدران شهید خود در شکوفایی کشور سهیم شده‌اند.

وی افزود : این مادران و همسران از نسل جدید و بانوان کشور انتظار رعایت عفت و حجاب خود را دارند و انتظار دارند تا هنگام ظهور حضرت ولی عصر(عج)، انقلاب، که امانت ارزشمندی است، به‌نحو شایسته‌ای با اطاعت از ولایت و حرمت خون شهدا حفظ و نگهداری شود.

حجت الاسلام علیمحمدی با تاکید بر اینکه اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیرزنان ایران‌زمین نبود، خدا می‌دانست چه بر سر نهال نوپای‌ انقلاب می‌آمد گفت :  این دلاورزنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده می‌کردند و برای دفاع از ولایت، سینه سپر می‌کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تا دندان مسلح نیفتد.

وی ادامه داد : اگر حماسه همسران شهیدان که بسیاری از آنان نوعروس بودند، نبود معلوم نیست چه بر سر این خاک می‌آمد اما آنها مردان و همسران خود را همچون رباب، لیلا و زینب کبری برای حضور در خط مقدم جبهه تشویق می‌کردند.

وی در پایان گفت : ما هم بدون وظیفه نیستیم، تکریم از مادران شهدا، تجلیل از فرهنگ ایثار، صبر و ایستادگی است که مسئولان نهادها و سازمانها باید بیش از این به آن همت گمارند و از بی‌توجهی و تسامح نسبت به آن استغفار نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار