اقدامات پایگاه شهید میری ایوان ،از ضد عفونی معابرتا توزیع بسته های معیشتی

نقش فرماندهان پایگاه ها در موفقیت و افزایش خدمات رسانی بسیج به مردم برکسی پوشیده نیست و در این زمینه فرماندهان بسیجی جوانی با قبول این مسئولیت ها شکوفایی و احیاء دوباره پایگاه ها را رقم زنده اند.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۰۳
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه های مقاومت بسیج یک رکن اصلی در ساماندهی و جذب بسیجیان به شمار می رود و نقش بسیار مهمی در شکل گیری ارتباط دوسویه بسیج و مردم ایفا می کنند و در طول این سالها خدمات بسیار ارزشمندی توسط این پایگاه ها به مردم در مناطق مختلف استان و کشور صورت گرفته است.

بی شک نقش فرماندهان پایگاه ها در موفقیت و افزایش خدمات رسانی بسیج  به مردم برکسی پوشیده نیست و در این زمینه فرماندهان بسیجی جوانی با قبول این مسئولیت ها شکوفایی و احیاء دوباره پایگاه ها را رقم زنده اند و امروز از انها به عنوان یک پایگاه و فرد موفق یاد می شود.

یکی از این پایگاه های موفق در شهرایوان پایگاه شهید میری است که مسئولیت آن برعهده محمد صادق  احمدیان است.

وی اظهار کرد:در پایگاه بسیج شهید میری ایوان ما افتخار داریم خادمی بسیاری از اهالی محله را انجام دهیم. آن ها افتخار داده اند عضو پایگاه بسیج محله باشند و جمعی از آن ها نیز به عنوان شورای پایگاه درحال همکاری هستند.

وی اظهار کرد: به لطف خداوند، پایگاه مقاومت بسیج محله دارای وجهه و جایگاه خوبی در منطقه می باشد و با مسجد و حسینیه محله نیز تعامل و ارتباط خوبی داریم. در محله با هماهنگی حوزه مقاومت بسیج منطقه و ریش سفیدان فردی را به عنوان مدیر محله انتخاب کرده ایم که این مدیر با تشکیل یک شورای محله و با هماهنگی مسجد محله نسبت به پیگیری مشکلات محله اقدام می نماید.

احمدیان بیان کرد:تعامل با کلانتری محل، وسایر نهادها  ودر برنامه های کار پایگاه می باشد و ما با این ارکان ارتباط داریم و به نوعی در جلسات و برنامه های همدیگر شرکت می کنیم و این پایگاه در منطقه دارای تعامل با مردم و مسئولین است.

این مسئول تصریح کرد:فعالیت ها بیشتر به صورت گروهی و شبکه ای انجام می شود. این موفقیت حاصل تلاش بسیجیان پرتلاش این پایگاه و لطف و همراهی مردم منطقه بوده.است.

احمدیان گفت: یکی از دلایل موفقیت ما تلاش برای برگزاری برنامه های هفتگی با کیفیت و جذب نوجوانان و جوانان منطقه بوده است. هم چنین انجام کارها به صورت گروهی، به طور مثال هر بخش از حوزه کاری پایگاه محله داری چند نفر بسیجی است که مسئول آن هماهنگی و اجرای خوب اقدامات مربوط به آن بخش هستند. مانند فعالیت های جهادی، خدمت رسانی، فرهنگی، عملیاتی، اردویی و ... که به این شکل کارها به صورت گروهی وبا تعداد نفرات بیشترکارها را انجام میدادیم و همین اتحاد باعث شد که کارها به صورت شبکه ای یا گروهی انجام گیرد. البته فعالیت های گروهی اقتدار و کیفیت بالاتری نسبت به کارهای انفرادی داشت و همین امر باعث شد که ما کارها را از صفر تا 100 به صورت گروهی انجام دهیم.

توزیع صدها بسته معیشتی

احمدیان ادامه داد:اولین کار جهادی ما در این زمینه ضدعفونی کردن محله بود. پایگاه درچندین  مرحله برنامه ضدعفونی مناطق مختلف این منطقه اعم از معابر و حتی اداراتی مانند یگان پیاده روها را به داد.

احمدیان افزود:در بحث کمک های مومنانه ما ابتدا تلاش کردیم افراد نیازمند و خانواده آسیب دیده از کرونای منطقه را شناسایی کنیم توانستیم  صدها بسته معیشتی را با همکاری افراد خیّر منطقه و کمک سپاه در چند مرحله بین نیازمندان شناسایی شده توزیع کنیم.

اجرای برنامه‌های  فرهنگی ومذهبی  در محله

یکی از اقدامات ما در محله فضاسازی این منطقه در ایام مختلف سال است. مثلا محله را با فرارسیدن ایام شهادت ائمه اطهار(ع) سیاه پوش و در ولادت ها و اعیاد سفید پوش میکردیم و کار فضا سازی را در محله به خوبی انجام می دادیم.

برگزاری هیئت عزاداری در ایام محرم و توزیع نذری هم بخشی از برنامه های فرهنگی بود که با برپایی موکب و این کار را انجام می دادیم.

حضور در آیین نماز جمعه و شرکت در راهپیمایی ها هم در پایگاه رسمی شده بود که بدون فراخوان، بسیجیان به صورت آزاد با لباس فرم بسیجی شرکت می کردند.

اجرای گشت محله محور

هر هفته یک گشت محله محور رضویون و یک گشت اطلاعاتی سواری مرصاد در محله جهت بالا بردن ضریب امنیت در منطقه برگزار می شود که این موضوع نقطه قوت پایگاه محسوب می شود. در این گشت ها امنیت جان ومال مردم را تامین میکنیم و تا حد امکان بیدار می مانیم و تفاهم نامه هایی با یگان امداد، کلانتری های مربوطه به محله منعقد شده است . جهت پشتیبانی در این گشت ها با تمام نیروی انسانی و لباس نظامی به محله می آییم و اینجا نمونه ای از اقتدارمان را برای مردم عزیزمان نشان میدهیم تا آنها آسوده باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار