خبرهای داغ:
مسئول بسیج اردویی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در گفت‌وگو با بسیج:

اردوی مجازی راهیان نور برای ۶۰۰ مدرسه در همدان برگزار می‌شود

همدان-مسئول بسیج اردویی سپاه انصارالحسین(ع)همدان از برگزاری اردوی مجازی راهیان نور برای ۶۰۰ مدرسه در استان خبر داد و گفت:این اردو ویژه دانش‌آموزان پایه اول و دوم متوسطه در روز‌های ۴ و ۵ اسفند ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۴۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
اردوی مجازی راهیان نور برای ۶۰۰ مدرسه در همدان برگزار می‌شودمهدی بابایی‌فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به نحوه برگزاری اردو‌های راهیان نور در سال جاری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی راهیان نور کشور امسال برنامه اردوی راهیان نور به لحاظ شرایط کرونایی کشور و در راستای مقابله و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری برگزار نمی‌شود.

وی با اشاره به رسالت بسیج در برگزاری اردو‌های راهیان نور با بیان اینکه امسال برنامه اردو‌های راهیان نور به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته بین دستگاه‌های آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان امسال برنامه اردو‌های راهیان نور به صورت مجازی و گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج اردویی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در خصوص نحوه برگزاری اردو‌های راهیان نور عنوان کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر اردو‌های مجازی راهیان نور گروهی از راویان فتح و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت دوران دفاع مقدس طی روز‌های آینده به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد تا صحنه‌های ایثار و شهادت و از خودگذشتگی رزمندگان دوران جنگ تحمیلی را به نسل امروز منتقل و روایتگری کنند.

وی از برگزاری اردوی مجازی راهیان نور برای ۶۰۰ مدرسه در سطح استان خبر داد و بیان کرد: این اردو ویژه دانش‌آموزان پایه اول و دوم متوسطه در روز‌های ۴ و ۵ اسفند ماه در دو شیفت صبح و بعداز ظهر با پخش زنده و از طریق شبکه شاد و پیام‌رسان‌های داخلی با روایتگری روایان فتح از مناطق عملیاتی جنوب برگزار می‌شود به نحوی که دانش‌آموزان خود را در فضای معنوی راهیان نورتجسم می‌کنند.

بابایی‌فر با تاکید بر اینکه امسال اردو‌های راهیان نور با حضور کثیری از دانش‌آموزان برگزار می‌شود، تصریح کرد: اولویت ما در برگزاری اردو‌های راهیان نور پایه اول و دوم متوسطه است، اما به دلیل عدم محدودیت در فضای مجازی برنامه را گسترش خواهیم داد به گونه‌ای که تمام دانش‌آموزان قابلیت حضور در این اردوی معنوی را دارند و می‌توانند در کنار خانواده زائر اردوی مجازی راهیان نور باشند.

وی با بیان اینکه روایان فتح از ۸ یادمان و مناطق عملیاتی روایتگری خواهند کرد، افزود: اگر چه شرایط کرونایی کشور محدویت‌هایی را برای حضور عینی دانش آموزان در مناطق عملیاتی رقم زد، اما برگزاری اردو به صورت مجازی ظرفیت‌های بیشتری فراهم آورده و می‌توانیم به صورت گسترده و با کیفیت برگزار کنیم.

مسئول بسیج اردویی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان به اثربخشی اردو‌های راهیان نور و روایتگری راویان فتح بین نسل امروز اشاره و بیان کرد: برنامه اردو‌های راهیان که مورد تاکید حضرت آقا است در چند سال گذشته آثار و برکات فراوانی داشته به طوری که تشکیل گروه‌های جهادی برای کمک به محرومین، تهیه و توزیع ماسک، ضدعفونی معابر، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و اقدامات موثر در راستای مقابله با کرونا توسط دانش‌آموزان همگی نشأت گرفته از فرهنگ راهیان نور است.

وی یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهدا معاونت بسیج اردویی سپاه همدان طی دو ماه گذشته برنامه روایتگری از باغ موزه دفاع مقدس همدان که تجسمی از عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس که برهه‌ای پرافتخار، با عظمت، مشحون از رشادت‌ها و ایثارگری‌ها است را از طریق فضای مجازی برای دانش‌آموزان برگزار کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات