سردار نظری:

مهم ترین عامل قدرت سپاه مردمی بودن آن است

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: سپاه در بطن مردم فعالیت می‌کند و بدون امتداد مردمی قدرتی ندارد.
کد خبر: ۹۳۲۲۸۹۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یعقوبعلی نظری در مراسم نقش اقشار بسیج در حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی دفاع مقدس که با حضور اقشار مختلف بسیج برگزار شد، اظهار کرد: راه سختی را  طی کرده‌ایم، هزینه‌های فراوانی پرداخت کرده‌ایم، اما بسیار افتخارآمیز است چراکه فایده و دستاورد‌های بسیار بزرگی، نصیب جامعه بشری و اسلامی و این کشور و مردم شده است.

فرمانده سپاه امام‌رضا (ع)، بابیان اینکه مهم‌ترین دستاورد و پیروزی انقلاب اسلامی، نظام مقدس اسلامی است که در پرتو استقرار این نظام بسیاری از راه‌ها همچون ۴ دهه گذشته گشوده خواهد شد، ادامه داد: افق‌های جدیدی در پیشروی آن و جامعه جهانی قرارگرفته و خواهد گرفت، درنتیجه طی این مسیر قریب به ۶۰ ساله، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در دوره نهضت امام و انقلاب اسلامی باهدف سقوط حاکمیت طاغوت و راه‌اندازی انقلاب اسلامی راه افتاد و ۴۲ سال حفاظت از این واجب الهی انجام شد.

وی بابیان اینکه امروز ما در پیشروی جامعه جهانی راه تازه‌ای را در پرتو این انقلاب شاهد هستیم، ابراز کرد: جامعه بشری که از مکتب‌های لیبرالیسم، کاپیتالیسم، کمونیسم، سوسیالیسم، و همه‌چیز‌هایی که در این دنیا حاکم شده بود،   خسته و وامانده به بن‌بست رسیده است، به این دلیل است که مطابق فطرت انسان نبود و هیچ‌کدام نتوانست انسان را راضی، تکامل و رشد دهد، اگرچه به‌طور ظاهری پیشرفت‌هایی کرده باشد.

سردار نظری، با اشاره به اینکه تا زمانی که بشر در مسیر رشد حقیقی خود قرار نگرفته بود احساس بن‌بست می‌کرد، افزود: انقلاب‌اسلامی به‌عنوان انفجار نور، انفجار پیدا کرد و راه نویی را پیشروی جامعه بشری و ملت‌های اسلامی گذاشت.

وی ادامه داد: اگرچه مسلمانان در اثر حاکمان بی‌هویت، فاسد و نالایق، هویت اجتماعی و اسلامی خود را ازدست‌داده و سرخورده شده بودند و دست سازش و نیاز و تأمین حاجات خود را به سمت دنیایی که همان‌ها این بلا را سر آن‌ها درآورده بودند، دراز کردند، اما ناگاه امواج نورانی انقلاب اسلامی، هویت اسلامی را به آن‌ها برگرداند.

سردار نظری، راه را راه سختی دانست و ادامه داد: این‌ها نتیجه این راه سخت است، اما این‌ها همه گام اول بود تا ۴۰ سالگی؛ دو سال از گام دوم گذشته است، گام دوم گام زیرساخت و مقدمات و استقرار و سلبیات است، ما به گام دوم ورود کردیم و اگر بخواهیم گام دوم را مبتنی بر این راه طی شده در همان مسیر و با اهداف بلند طی کنیم حتماً باید نیم‌نگاهی به شرایط موجود داشته باشیم.

فرمانده سپاه امام‌رضا (ع)، عنوان کرد: ما گذشته پندآموزی راداریم که شامل فرازونشیب‌های زیادی بوده  و ما در یک جمله و یک کتاب این قریب به ۶۰ سال را نمی‌شود بیان و همه پند‌های آن را دریافت کرد.

وی گفت: ما برای پیمودن گام دوم، مستمراً، نیاز به رجعت به گذشته ۶۰ ساله انقلاب اسلامی داریم، اما اکنون باید دقیق بشناسیم که آمریکا به‌عنوان سردمدار دنیای استکبار در کجاست، باید خودمان را هم بشناسیم، این شناخت باید از طریق، ولی ما باشد، چون راه طی شده مبتنی بر رابطه امام و امت و اسلام بوده است، آمریکا را باید اولاً طوری که هست بشناسیم، و این فقط از طریق نگاه زاویه، ولی امر امکان‌پذیر است.

سردار نظری با بیان این‌که اگر از طریق این دروازه نگاه کنیم، آمریکا کاملاً فروریخته است، یادآور شد: اگر از طریق این منطق و اعتقاد و این دروازه مستحکم به آمریکا بنگریم، می‌بینیم حتی در بعد اقتصادی و علمی در حال فروپاشی است و کسانی که از این زاویه نگاه نمی‌کنند مجبور می‌شوند آمریکا را طوری ببینند که خود آمریکا می‌خواهد، نه آن واقعیتی که هست.

 فرمانده سپاه امام‌رضا (ع)، با اشاره به اینکه  سپاه در بطن مردم فعالیت می‌کند و بدون امتداد مردمی قدرتی ندارد، گفت: فرق موشک سپاه با موشک آمریکا این است که موشک سپاه امتداد مردم است و، چون موشک آمریکا این امتداد را ندارد پوچ و بی‌فایده است.

وی بابیان اینکه سپاه به‌تن‌هایی از عهده این تعدد مشکلات برنمی‌آید، اذعان کرد: زمانی که به بسیج متصل می‌شویم آنجا موفقیت در پی خواهد داشت، سپاه رسالت اولش بسیج سازی است، اما معطل بسیج سازی نشده و به سمت جامعه‌سازی روی می‌آورد، ما هر جا که هستیم باید به هر دو این‌ها به یکسان بپردازیم.

سردار نظری با تأکید بر اینکه با ظرفیت‌های درونی باید بسیج را ساخت و معطل کسی نباید ماند، خاطرنشان کرد: همه شما بسیج را در قشر خود ایجاد کنید، فرصت معطل شدن نداریم، چراکه ما در تقابل با مشکلات ناچار هستیم حین مبارزه، آموزش ببینم و این هنر نیرو‌های انقلابی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها