به گزارش خبرگزاری بسیج، "هادی شیرخانی" در نشست آنلاین با اصحاب رسانه، مطبوعات و فعالان فضای مجازی استان به موضوع برق امید و تشویق های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق با ارائه این الگو اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح سال جاری به تصویب هیات وزیران رسید و مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند و در واقع اصلاح الگوی مصرف خانگی با بهرهگیری از سازوکارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی این طرح است.
وی یکی از اقدام های بزرگ صنعت برق که برای مشترکان خانگی تدارک دیده شده را بحث طرح برق امید دانست و افزود: طرح برق امید برای همه مشترکان خانگی برنامه دارد از جمله برای مشترکان خانگی که میزان مصرف آنها کمتر از میزان الگوی مصرف است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: برای هر دسته از مشترکان متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰ درصد تعرفه بهره مند می شوند.
شیرخانی ادامه داد: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون از مجموع ۳۸۸ هزار و ۸۱۴ صورتحساب صادر شده شهری و روستایی، ۸۷ هزار و ۶۹۵ قبض برق رایگان در طرح برق امید صادر شده است و تا زمانی که این مشترکان همچنان در گروه کم مصرف باقی بمانند، شامل این تخفیف خواهند بود.
با نصب اپلیکیشن «برق من» به مراجعه حضوری نیاز نیست
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با اشاره به فعال بودن سامانه غیرحضوری طرح "برق من" در استان، بیان کرد: مشترکان خانگی برق باید نرم افزار "خدمات غیر حضوری برق ایران " را نصب کرده و از ۱۰ نوع خدمت این شرکت به صورت غیرحضوری برخوردار شوند.
شیرخانی یادآور شد: استعلام وضعیت دسته بندی در طرح برق امید، امکان ثبت درخواست انشعاب جدید، تغییر نام و مکان، ازمایش کنتور، تفکیک و ادغام به راحتی از طریق این نرم افزار انجام میگیرد.
وی اضافه کرد: پرداخت و مشاهده سوابق و ثبت خاموشی از دیگر خدماتی است که توسط این نرم افزار قابل اجراست.
شیرخانی با بیان اینکه این نرم افزار از سایت شرکت برق و سامانه بازار قابل دانلود و نصب است، گفت: مشترکان برق استان میتوانند با مراجعه به سایت این شرکت به نشانی اینترنتی www.waepd.ir و استفاده از بخش میز خدمت الکترونیکی، تمامی خدمات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری دریافت کنند.
وی با اشاره به اهداف ارائه خدمات به صورت غیرحضوری افزود: این شرکت به منظور حفظ سلامت ارباب رجوع و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، خدمات برق رسانی را به صورت غیرحضوری ارایه میکند.
مشترکان ایلامی ۸۰۰ میلیارد ریال به اداره برق بدهکارند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: مشترکان بخش خانگی، صنعت، سازمان ها و ادارات دولتی ۸۰۰ میلیارد ریال به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند.
شیرخانی تاکید کرد: وضعیت وصول مطالبات بدهی مشترکان برق در استان در شرایط نامطلوبی قرار دارد به شکلی که حدود ۶۰ درصد از انرژی فروخته شده وصول میشود.
وی اضافه کرد: برنامه این شرکت برای وصول مطالبات، استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکار طرف قرارداد است که در ابتدا به صورت اخطار و در نهایت استفاده از ابزار قطع جریان برق مشترکان بدحساب است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام بیشترین میزان طلب این شرکت را مربوط به شرکت آبفای استان دانست و تاکید کرد: عمده ترین مشترکانی که در پرداخت به موقع صورتحساب کوتاهی میکنند، مشترکان تجاری و خانگی هستند.
شیرخانی نقش رسانه ها را در آگاه سازی و فرهنگ سازی مشترکان بسیار موثر دانست و گفت: رمز موفقیت این طرح آگاه سازی مشترکان است و برای این کار باید از شیوه های نوین و مختلف استفاده کرد.
وی با بیان اینکه رسانه های استان با برقراری ارتباط دو سویه، مطالبات شرکت را از مردم طلب کنند، گفت: فرهنگ سازی درست مصرف کردن در شرایط کنونی که نیروگاه های با مشکل تامین سوخت مواجه هستند امری مهم و ضروری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: از هم اکنون باید برای درست مصرف کردن برق در تابستان سال آینده برنامه ریزی شود تا مردم با کمبود مواجه نشوند.