خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه امیرالمومنین(ع) محور وحدت در جامعه اسلامی است، گفت: نه فقط در جامعه شیعه که در بین برادران اهل سنت نیز و اسناد آنها عظمت‌های امام علی(ع) تاکید شده است.
کد خبر: ۹۳۲۳۹۳۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷

امیرالمومنین(ع) محور وحدت در جامعه اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی در همایش مداحان استان با اشاره به برخی از فضائل امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌های حضرت علی (ع) این است که همه انبیا که مردم خود را دعوت به توحید می‌کردند، در باطن توحید را از پیامبر گرامی اسلام(ص) یاد گرفته بودند و در بین همه این شاگردان، امیرالمومنین(ع) شاگرد اول پیامبر(ص) بوده است.

وی با تاکید بر اینکه علی(ع) چکیده همه انبیا و اولیای الهی است، گفت: شما مادحین در خانه چنین بزرگواری در حال عرض ارادت هستید بنابراین باید مراقب این انتصاب و آبرویی که به ما داده‌اند، باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در طول تاریخ بسیاری از مردم ولایت انبیا را انکار کرده‌اند، مطرح کرد: اینکه مردم مسیر را اشتباه می‌رفتند و در گمراهی بودند موضوعی بود که برای پیامبر بسیار سخت و دردناک بود و زمانی که ایشان ناراحت بودند پروردگار عالم خطاب به پیامبر(ص) می‌فرمودند که غصه نخور که علی(ع) حرف تو را باور کرده، و این تاکیدی بر مقام والای امیرالمومنین(ع) دارد.

وی با اشاره به سالروز میلاد امام علی(ع)، عنوان کرد: امروز در بیت الله الحرام صدای گریه نوزادی شنیده شده است، اتفاقی که بسیار حرف در درون آن وجود دارد.

شعبانی افزود: از ابتدا تا انتها عالم به هیچ کس اجازه این کار داده نشده است، اما به مادر امیرالمومنین(ع) این اذن داده شده و این فضیلت بسیار بالایی است که همه عالم باید آن را بدانند.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) تسلیم محض خدا بود، گفت: ذره‌ای غیر از خدا در وجود علی(ع) وجود نداشت و در طول زندگی خود نیز حضرت با خدا زندگی کردند و در آخر در مسجد الهی شدند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) به دلیل انحراف مردم گریه می‌کرد، مطرح کرد: حضرت حجت(عج) نیز در برابر گمراهی مردم اینگونه هستند چرا که منش این خاندان این گونه است، بنابراین افرادی که خود را منسوب به این خاندان می‌دانند همچون مداحان، روحانیت و جامعه مذهبی باید همانند اهل بیت(ع) دغدغه هدایت جامعه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: مگر می‌شود کسی مادح اهل بیت (ع) باشد اما دغدغه هدایت و مسائل معنوی مستمعین را نداشته باشد.

شعبانی در ادامه با تاکید بر اینکه امیرالمومنین(ع) محور وحدت در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: نه فقط در جامعه شیعه که در بین برادران اهل سنت نیز و اسناد آنها عظمت‌های امام علی(ع) تاکید شده است.

وی با بیان اینکه اهل سنت نیز محبت علی(ع) را دل دارند، مطرح کرد: جامعه و کانون مداحان دارای ویژگی‌های برجسته‌ای هستند اما برخی مواقع شاهد آسیب‌هایی در روضه خوانی هستیم که لازم است پیشکسوتان با ورود در این عرصه تجربیات فراوان خود را در اختیار نسل جوان قرار دهند.

امام جمعه همدان با تقدیر از برگزارکنندگان این جلسه، خواستار ایجاد ارتباط بیشتر بین پیشکسوتان و پیرغلامان با جوانان شد و عنوان کرد: هر مداحی یک رسانه قوی برای ابلاغ دین خداست، بنابراین باید مراقب این رسانه باشیم و از آن حفاظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ مداحان و شاعران مورد توجه اهل بیت(ع) بودند، مطرح کرد: کار شما یک کار رسانه‌ای است چرا که با هنر و معرفت‌افزایی به تبلیغ دین خدا مشغول می‌شوید.

شعبانی با بیان اینکه دستگاه اهل بیت به ما آبرو بخشید است، گفت: لازم است با برگزاری مستمر این گونه همایش‌ها ضمن شناسایی آسیب‌های موجود به ارائه راهکارهایی در راستای معرفت‌افزایی در مراسم‌های مذهبی و جامعه بپردازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات