دولت به وعده بیمه شدن کولبران عمل نکرده است

محسن فتحی نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب در خصوص توجه به مسئله کولبری گفت: دولت تاکنون توجه شایسته‌ای به توسعه مناطق مرزی نداشته است.
کد خبر: ۹۳۲۴۲۸۵
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
به گزارش کُردتودی، نرخ بالای بیکاری در استان‌های غربی کشور راهی جز کولبری برای جوانا این خطه از کشور نگذاشته است جوانانی که اکثر آنان داری مدارک عالی تحصیلی در رشته‌های مختلف هستند، اما به ناچار راه دشوار کولبری را با ریسک هزاران خطر طی می‌کنند تا سفره زندگیشان هر چند تنگ، اما خالی از نان نباشد.

رونق معیشت مرزنشینان با رویکرد فرمایشات رهبر انقلاب دنبال شود

محسن فتحی نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با کردتودی با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب در خصوص توجه به مسئله کولبران اظهار داشت: دولت تاکنون توجه شایسته‌ای به توسعه مناطق مرزی نداشته است و یکی از پیامد‌های آن در استان‌های کردنشین مسئله کولبری است.

وی در خصوص بسته بودن مرز‌های غرب کشور، گفت: با توجه به اینکه منبع درآمد مردم استان‌های غرب و شمال‌غرب از طریق مرز، کوله‌بری و تجارت است متاسفانه وزارت کشور در خصوص مرز‌های غرب و شمال‌غرب کشور تصمیم قاطع و مناسبی در قبال کولبران را اتخاذ نکرده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر مردم فقیر و گرسنه نتوانند از مزیت‌های مرز‌ها استفاده کنند به سمت شهر‌های بزرگتر مهاجرت کرده و حاشیه نشینی را افزایش می‌دهند، افزود: دولت باید اقدامات لازم را در جهت توسعه همه جانبه مرز‌ها غربی را انجام دهد.

فتحی ضمن تأکید بر اینکه هنوز دولت به وعده بیمه شدن کولبران عمل نکرده است، با استناد به فرمایشات رهبری افزود: کولبری را نمی‌توان جرم تلقی نمود و از این رو باید با ساماندهی این موضوع و نیز توسعه اشتغال در مناطق مرزی به آن ورود کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه اصلی دولت اسلامی برقراری امنیت پایدار در مرز‌ها و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده دشمن است، از طرفی لازم است، برای توسعه مرز‌های کشور پایانه‌ها، گمرک‌ها و گذر‌های مرزی تاسیس شود تا علاوه بر تبادل کالا و دسترسی به بازار‌های جهانی، اشتغالزایی و امنیت پایداری را به وجود بیاورند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات