رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت حاد کرونای جهش یافته انگلیسی در استان خوزستان و کشور عراق سلامت و امنیت استان ایلام را به علت همجواری با این مناطق به مخاطره انداخته است.
کد خبر: ۹۳۲۴۵۰۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر "محمد کریمیان" در جلسه استانی ستاد کرونا اظهار داشت: مرز مسافری مهران باید کماکان بسته باشد و همچنین مبادی منتهی به خوزستان هم به طور جدی کنترل و مدیریت شود.

وی افزود: هم اکنون وضعیت شهرستان دهلران به علت مراوده با خوزستان در وضعیت بغرنجی قرار دارد و باید محدودیت ها در این شهرستان به طور جدی اعمال و مشاغل گروه های سه و چهار ممنوعیت فعالیت داشته باشند، ادارات نیز با ۵۰ درصد ظرفیت کار کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از دستگاهای توزیع کننده اقلام غذایی خواست به گونه ای کالاهای خوراکی را پخش کنند تا از تجمع خریداران جلوگیری شود و در روند توزیع اقلام توزیع کنندگان‌ و خریداران پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

کریمیان یادآور شد: روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان به ویژه شهرستان های آبدانان و ملکشاهی نگران کننده است و همچنین شرایط بهداشتی در بازارچه مرزی مهران متاسب نیست.

بخش دوم واکسن کرونا وارد استان ایلام شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز گفت: بخش دوم واکسن کرونا وارد استان شده و اولویت با گروه های هدف از قبل تعیین شده از جمله کادر درمان است.

دکتر جمیل صادقی فر یادآور شد: میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیشتر نقاط استان بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است که باتوجه به شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی برای حلوگیری از بروز پیک و طغیان این ویروس باید شیوه نامه های بهداشتی به طور جدی توسط مردم رعایت شود.

وی با تقدیر از فرمانداری ایوان مبنی بر تشکیل یک کمیته تدفین در این شهرستان که دفن تمام اموات کرونایی و غیرکرونایی را مدیریت و نظارت می کنند، از فرمانداران دیگر شهرستان ها خواست نسبت به ایجاد این کمیته در شهرستان ها اقدام کنند تا از تجمع افراد هنگام تدفین متوفا در آرامستان ها جلوگیری شود.

صادقی فر افزود: تفرجگاه ها نیز باید مورد نظارت قرار بگیرند تا از تجمع افراد و خانواده ها در یک مکان جلوگیری شود و همچنین در فرودگاه شهدای ایلام نیز با وجود تذکرهای متعدد اما پروتکل ها رعایت نمی شود.

وی اضافه کرد: اگر روند تردد و فعالیت بازار به همین گونه باشد برای قبل از تعطیلات سال نو و شلوغی مغازه ها به ناچار درخواست تعطیلی بازار را خواهیم داشت.

نقاهتگاه ۱۲ تخته در پایانه مرزی مهران ایجاد شده است

فرماندار شهرستان مهران هم گفت: یک تقاهتگاه ۶ اتاقه با ۱۲ تختخواب در پایانه مرزی مهران برای مسافرانی که از عراق وارد کشور می شوند و مشکوک به کرونا یا دارای تست مثبت هستند، در نظر گرفته شده است.

اسد قاسمی افزود: تست نمونه گیری سریع در پایانه مرزی مهران از کارکنان مستقر در پایانه مسافری و تجاری، مسافران، تجار، کارگران و مغازه داران گرفته شده است.

وی اظهار داشت: سختگیری ها برای تجار و بازرگانان عراقی نیز اعمال و در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط آنها، از پایانه مرزی مهران بیرون می شوند.

ارسال نظرات