نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه به حفظ قرآن کریم به فهم بیشتر دورس سخت کمک می‌کند گفت: حلقه‌های حفظ قرآن کریم در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۹۳۲۵۰۷۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از چهره‌ها و نخبگان قرآنی حوزه استان یزد که با حضور مدیر حوزه ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ما از کمرنگ شدن فعالیت‌های قرآنی در بین حوزویان متضرر شدیم و علما و شیعیان باید به صورت ویژه به امر حفظ و تفسیر قرآن کریم بپردازند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در یک دوره‌ای نسبت به حفظ قرآن کریم غفلت کردیم اما خوشبختانه در یک دهه گذشته شاهد توجه بیشتر به آموزش حفظ و تفسیر قرآن هستیم، رسول اکرم (ص) در حدیث ثقلین گفتند که اهل بیت و قرآن را دو گوهر جدا نشدنی هستند بنابراین حوزه‌ها به این دو بخش به یک میزان اهتمام داشته باشند.

ناصری افزود: بزرگان حوزه در کنار درس و بحث حوزه به حفظ و تفسیر قرآن می‌پرداختند، گزارشات واصله نشان می‌دهد که خوشبختانه اکنون در حوزه‌ به زمینه حفظ قرآن توجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حفظ تفسیر باید یکی از برنامه‌های مصوب طلاب مبتدی در سال‌های اول و دوم تحصیل بشود تصریح کرد: متاسفانه در زمینه حفظ قرآن ضعیف عمل کرده‌ایم و امید است با آغاز فعالیت دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه این نقص برطرف شود.

ناصری بیان کرد: حلقه های حفظ قرآن در حوزه‌ها راه اندازی شود، حافظان قرآن همواره اذعان دارند که حفظ قرآن کریم فهم سایر دروس را بهتر می‌کند و تاثیر زیادی در افزایش توانایی برای یادگیری سایر علوم دارد، حفظ قرآن برکات زیادی در زندگی عادی افراد دارد.

حجت الاسلام سید محمد کاظم میرجلیلی، مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه یزد با اشاره به اینکه طرح‌های گوناگونی در این مجموعه اجرا شده است اظهار داشت: طرح پایش و ارزیابی 450 طلبه پایه یک تا پایه ششم حوزه‌های علمیه یزد از نظر قرائت قرآن و نماز اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده است تصریح کرد: طرح تکریم و تجلیل از چهره‌های قرآنی حوزه یکی از برنامه‌های اثرگذار و تشویقی دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه استان یزد است.

حجت الاسلام فرازی‌نیا، مدیر حوزه ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز وظیفه همه ما است که فرمایش رهبر انقلاب که در خصوص تربیت حافظان قرآن تاکید داشتند عمل کنیم.

وی گفت: حفظ قرآن کریم در ابعاد مختلف زندگی بشر اثرگذار است و انس با قرآن کریم می‌تواند زندگی و مرگ سعادت‌مندانه را را پیش روی انسان نشان دهد.

وی افزود: با راه‌اندازی سازمان دارالقرآن در آستان قدس رضوی 300 هزار خادمیار به عضویت مجموعه درآمدند، امیدواریم بتوانیم جمعی از فعالان قرآنی حوزه‌های علمیه را به جمع خادمیاران آستان مقدس رضوی اضافه کنیم.

در این مراسم از فعالان قرآن حوزه‌های علمیه استان یزد تجلیل شد و یاد و خاطره شهید منا و طلبه قرآنی استان یزد، حاج حسن دانش گرامی داشته شد.
ارسال نظرات