مردم ایلام در انتظار تدبیر دولت برای انتخاب استاندار

مردم ایلام در انتظار تدبیر دولت برای انتخاب استاندار ایلام بوده و این سئوال را از دولت دارند که چرا برای انتخاب استاندار ایلام این همه تعلل می‌کند؟
کد خبر: ۹۳۲۶۴۳۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ، قاسم سلیمانی دشتکی، با تصویب هیئت دولت به خوزستان رفت تا در سال پایانی دولت ، مدیریت یکی از استراتژیک‌ترین استان‌های کشور را برعهده بگیرد و مدیریت عالی استان ایلام را نیز برای بیست و دومین با‌ر در تاریخ تاسیس خوددستخوش تغییر کند.

این تغییر موجب شده است  تا در محافل و مجالس مردمی، رسانه‌ای و سیاسی استان ایلام هر روز یک گزینه جدید برای تصدی استانداری ایلام مطرح شود ولی ظاهراً دولت هنوز به گزینه نهایی نرسیده است و معلوم نیست چرا دولت برای انتخاب استاندار ایلام این همه تعلل می‌کند؟

تعلل دولت و بلاتکلیفی استانی با دارا بودن 435 کیلومتر مرز مشترک، تنوع قومی و قبیله‌ای، با کلکسیونی از انواع معضلات و آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد که دولت به استراتژی بودن این استان حساس نبوده و  ضربه آن را صنعت، اقتصاد و مدیریت کلان استان ایلام می‌خورد.

همصدا شدن مردم ایلام برای استاندار شدن "محمد نوذری" ، نقد و انتشار برخی از حاشیه‌ها در مورد گزینه‌های مطرح برای استانداری ایلام و اوج انتقادات به سکوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعمال نفوذ   شخصیت‌های سیاسی استانی مرکز نشین نیز از جمله مواردی است که انتظار مردم از دولت برای تسریع در انتخاب استاندار را افزون کرده است.

با این وصف در میان گزینه‌های مطرح علاوه بر "محمد نوذری" که سرپرست  استانداری ایلام را عهده دار است، گزینه‌های بومی چون "ایوب درویشی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت استانداری ایلام"، علی زینی‌وند استاندار کرمان"، "حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد"، "حشمت عسکری معاون اقتصادی استانداری تهران" مطرح و از گزینه‌های غیر بومی می‌توان "علی حسین‌زاده معاون فعلی سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان"، "ولی الله میرزایی‌اصل مدیرکل امنیتی وزارت کشور"، "منوچهر حبیبی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین" را  نام برد.

آگاهان سیاسی بر این باورند که در میان گزینه‌های غیر بومی "منوچهر حبیبی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین" که گفته  می‌شود مورد حمایت "فریدون همتی استاندار هرمزگان" و " علی‌اکبر بسطامی و بهزاد علیزاده نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی" ، "برخی از سیاسیون ایلامی مرکز نشین" است رقیب اصلی "محمد نوذری سرپرست استانداری ایلام" است.

اما فریدون همتی استاندار هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای که در استان ایلام انتشار داد هرگونه حمایت و دخالت در انتخاب استاندار ایلام را رد کرد و اظهار داشت: به هیچ وجه در انتخاب استاندار جدید ایلام نقش ندارد.

علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام نیزحمایت نمایندگان از "منوچهر حبیبی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین" را رد کرد.

به هرحال استان ایلام از استان‌های مهم  و حساس کشور به شمار می رود و به رغم کوچک و کم جمعیت بودن آن نقش مهم و استراتژی در امنیت کشور دارد و 435 کیلومتر مرز مشترک آن با کشور عراق گواهی بر این ادا است تا دولت را مجاب بر آن کند که در انتخاب استاندار ایلام تعلل نکند و هر چه سریع‌تر تصمیم جدی خود برای سپردن کلید عمارت استانداری ایلام به فردی کارآزموده ابلاغ کند و  انتظار مردم ایلام برای انتخاب استاندار ایلام را پاسخ دهد.

ارسال نظرات