مدیر عامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در حاشیه برگزاری رویداد تاثریا در سفارت سابق آمریکا گفت: سپاه و بسیج یکی از اصلی ترین نقش آفرینان حمایت از شرکت های فنآور و دانش بنیان هستند.
کد خبر: ۹۳۲۶۵۶۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی حقی، مدیر عامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در گفتگو با خبرنگار فارس به موضوع برگزاری رویداد تا ثریا در محل مجموعه ساختمان کنونی بسیج دانشجویی و لانه جاسوسی سابق آمریکا پرداخت و گفت: رویداد تا ثریا در واقع روایت ظرفیت های حل مسئله بسیج است. مأموریت مجموعه پیشگامان بنیاد تعاون بسیج تجاری سازی طرح های دانش بنیان و فنآور بسیج است و بنا دارد تا ظرفیت هایی که در مجموعه بسیج و علی الخصوص اقشار دانشور مثل بسیج دانشجویی را که توان حل مشکل و مسئله را دارند را مورد پشتیبانی قرار داده و تجاری سازی کنند.

وی ادامه داد: این مسئله از سوی بنیان تعاون و مجموعه پیشگامان در حال انجام است. ما یک رویدادی را برگزار کردیم به چند دلیل. یکی اینکه مجموعه هایی که ظرفیت و قابلیت حل مسئله و ارائه خدمات دانش بنیان دارند بتوانند در این رویداد ظرفیت خود را معرفی کنند و توانایی های خود را به نمایش بگذارند تا امکان اتصال آنها به شبکه حامیان و سرمایه گذاران فراهم شود.

مدیر عامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج ادامه داد: از طرف دیگر بستر برای تشکیل میزهای مذاکره فراهم شده و در این میزها شبکه حامیان که قابلیت سرمایه گذاری در طرح های دانش بنیان و فنآور دارند با شرکت‌های دانش بنیان به صورت رو در رو وارد مذاکره شده تا از این طریق شرایط برای پشتیبانی آنها از توان حل مسئله و خدمات فناور محور آنها و زمینه تجاری سازی و سودسازی فراهم شده و علاوه بر آن میزهای مشاوره نیز برای هدایت توانایی این شرکت ها و مجموعه ها به مسیر درست نیز ایجاد شده تا مدت زمان رسیدن به سود برای این مجموعه ها تا حد ممکن کمتر شود.

حقی گفت: ما در این رویداد ارائه های خواهیم داشت. از این جهت که مجموعه هایی که به لحاظ حل مسئله و تجاری سازی الگو هستند رویکرد خود در این مسیر را برای سایر مجموعه ها بیان و روایت کرده تا این مجموعه ها هم نسبت به اینکه یک مجموعه موفق چگونه از یک ایده و هسته نوپا به یک مجموعه ای که علاوه بر اینکه از منظر نظری و تئوری به یک نقطه قابل قبول رسیده‌اند بلکه در این مسیر پیشرفت کرده و به نتیجه عملی هم رسیده اند و سرمایه جذب کرده و در حال حاضر روی پای خود ایستاده اند و به طور کاملا اقتصادی در حال توسعه فنآوری و حل مسئله بدون نیاز به پول حمایتی هستند، تبدیل شده اند.

حقی افزود: ضمن اینکه نفس رویداد شهید فخری زاده و افتتاح آن از این جهت است که ما یک زیر ساخت داشته باشیم تا در حوزه های مختلف مجموعه ها را گرد هم آورده و آنها را به شبکه حامیان وصل کنیم.

مدیر عامل پیشگامان بسیج ادامه داد: بنا شدن این مجموعه در سفارت سابق آمریکا در واقع این پیام را خواهد داشت که در کنار افول آمریکا ظرفیت های زیادی وجود دارد که قادر به حل مسائل و تأمین نیازهای کشور خواهند بود و منجر به کارآمدی انقلاب اسلامی خواهند بود.

حقی گفت در حال حاضر مجموعه های مختلفی اعم از مجموعه های سپاه و بسیج که پشتیبان اصلی این ساختار هستند و مجموعه های دیگری نظیر صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و برخی مجموعه های خصوصی دیگر نیز پای کار حمایت از مجموعه های دانش بنیان و فناور محور آمده اند. حتی شاهد آن هستیم که مدیران عامل شرکت های خصوصی برای ارتباط گرفتن با شرکت های فناور در این رویداد حضور پیدا می کنند و به شبکه وصل می شوند. ما حتی نیاز های مجموعه ها برای ارتباط گیری را از آنها گرفته و از افراد و شرکت های مرتبط در این زمینه دعوت می کنیم تا به غرفه این ها بیایند.

 
 
ارسال نظرات